Offshore

Min gjør det, utdannet Prosesstekniker, nå har han vel rundt 700000. Pluss minus, kommer an på om han jobber overtid eller ikke.

Min gjør det, utdannet Prosesstekniker, nå har han vel rundt 700000. Pluss minus, kommer an på om han jobber overtid eller ikke.
Hvordan er det å være den som er igjen hjemme? mannen min drømmer avogtil om offshore jobb.

Har ikke offshoremann, men har hatt militærmann (han jobber ikke i Forsvaret nå lenger), men jeg har vært mye alene pga øvelser, pendling, Afghanistanturer osv.. Vi flyttet egentlig ikke ordentlig sammen før Markus ble født, siden vi stort sett bare var helgesamboere i noen år :P

Hvordan er det å være den som er igjen hjemme? mannen min drømmer avogtil om offshore jobb.
Skulle helst byttet med han! Er kjempe sjalu for at han bare jobber i 2 uker, og har fri i 4!!!: men det går bra, man venner seg fort til alene tiden, og det er godt, samt at du savner kjæresten masse og holder flammen varm leeeenge:) nå skal det sies at jeg har ingen barn enda, unntatt gutten i magen har vi en hund, så ikke så ille å være alene, meeeen bor også 70 mil unna min familie og mine gode venner, så når jeg er alene, så er jeg ALENE:p

Min jobber offshore som kokk, 600 000 ca. Men har ikke fått fast turnus enda..etter snart 2 år..så jeg er lei ;p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skulle helst byttet med han! Er kjempe sjalu for at han bare jobber i 2 uker, og har fri i 4!!!: men det går bra, man venner seg fort til alene tiden, og det er godt, samt at du savner kjæresten masse og holder flammen varm leeeenge:) nå skal det sies at jeg har ingen barn enda, unntatt gutten i magen har vi en hund, så ikke så ille å være alene, meeeen bor også 70 mil unna min familie og mine gode venner, så når jeg er alene, så er jeg ALENE:p

Er enig med deg, man får tid å.savne hverandre og det holder liv flammen:D Men min har enda ikke fått fast turnus(vært sånn i vell 2 år) så d blir man sliten av..å aldri vite når og hvor lenge..spess når man har ei datter på 2år.og en lillebror påvei.

Vil ikke virke for neg. her..men huske sjøl at jeg tenkte d vil gå fint før dattra va ute:) ..men d e vell ikke til å legge under teppe at du vil merke d blir annerledes når du e to uke hjemme aleine me en baby, å alle du kjenner bor et stykke unna, de gangene ungen er syk eller plages med nå, drømme man om at man skulle vært to..men så er de jo veldig hjemme når de først er hjemme..det er DiGG, da er vi heldig:) Meen, alt ordnet seg..å d er jo hva man gjør d til :) å enda noe pos. e at man får selskap i de små når pappan er borte :D pluss..din har fast 2, 4 d er godt :)

Ok, var ift tilværelsen med barn jeg siktet til. :):)

Er enig med deg, man får tid å.savne hverandre og det holder liv flammen:D Men min har enda ikke fått fast turnus(vært sånn i vell 2 år) så d blir man sliten av..å aldri vite når og hvor lenge..spess når man har ei datter på 2år.og en lillebror påvei.

Vil ikke virke for neg. her..men huske sjøl at jeg tenkte d vil gå fint før dattra va ute:) ..men d e vell ikke til å legge under teppe at du vil merke d blir annerledes når du e to uke hjemme aleine me en baby, å alle du kjenner bor et stykke unna, de gangene ungen er syk eller plages med nå, drømme man om at man skulle vært to..men så er de jo veldig hjemme når de først er hjemme..det er DiGG, da er vi heldig:) Meen, alt ordnet seg..å d er jo hva man gjør d til :) å enda noe pos. e at man får selskap i de små når pappan er borte :D pluss..din har fast 2, 4 d er godt :)

Nei han har jobbet over to år med fast skift, og han har planer om å fortsette :) er masse positivt og har jo hele hans familie her om jeg trenger hjelp. Blir som en alene mamma i 2 uker. Men heller det en å være alene. Dagene går fort når man har selskap fra lillegutt:) samt at jeg får masse hvile når han er hjemme:) for da gjør han ingen ting annet enn å være hjemme:) så flott det:) 2 uker er så lite når man får 4 uker hjemme :)

Nei han har jobbet over to år med fast skift, og han har planer om å fortsette :) er masse positivt og har jo hele hans familie her om jeg trenger hjelp. Blir som en alene mamma i 2 uker. Men heller det en å være alene. Dagene går fort når man har selskap fra lillegutt:) samt at jeg får masse hvile når han er hjemme:) for da gjør han ingen ting annet enn å være hjemme:) så flott det:) 2 uker er så lite når man får 4 uker hjemme :)

Så bra da :D Ja og så tjerner de så godt der ute at det er for dumt å gi opp en sånn jobb. Så du ser helt supert på situasjonen som e i vente, å det er godt du har hele hannes familie i nærheten :) Enig med deg altså , å det er jo viktigere å se d positive i ting enn de neg. :D Å siden du er førstegangs..åh, jeg misunner det, har så mye godt i vente med en liten baby :D

Så bra da :D Ja og så tjerner de så godt der ute at det er for dumt å gi opp en sånn jobb. Så du her helt supert på situasjonen, å det er godt du har hele hannes familie i nærheten :) Enig med deg altså , å det er jo viktigere å se d positive i ting enn de neg. :D
Må det:) kommer ingen vei av å syntes synn på meg selv :p men skal looove dø at det kommer en tid om ikke så lenge da jeg går på veggen som sliten gressenke mor;) men tar det som det kommer:)

Helt sant, men ja..den kommer nok..kommet flere ganger her, men det er når babyene ikker har d så godt osv. Men så går det over osv...å som du sir, ta det som det kommer...er jo ikke vits å planlegge. Men det er bra du e klar over det så du ikke møte veggen helt.

Da sir jeg god natt..hehe

Rov pilot. 2 år skole 2 år lære som industri mekaniker så 2 år til på stavanger offshore tekniske skole.
tjener vell rundt 7-800000

hører egentli til jan13 men tenkte jeg kunne svare... kjæresten min jobbet først som overflatebehandlingslærling offshore men det var vist en drittjobb så han gikk mer skole(2 år) og 2 år lærling og fikk fagbrev i kjemiprosessfaget. Fikk fast jobb der han var lærling(på land og ikke oljerelatert) og søkte på alt som var... etter noen år fikk han napp å jobber nå på Valhall hos BP gjennom Norseoffshore. 2 uker på 4 uker fri og har vel utn overtid årslønn på ca 700 000 til å begynne med... har bare jobbet i 8 mnd ca og ikke overtid ute enda(bare overtid kurs)...

Har ikke offshoremann, men har hatt militærmann (han jobber ikke i Forsvaret nå lenger), men jeg har vært mye alene pga øvelser, pendling, Afghanistanturer osv.. Vi flyttet egentlig ikke ordentlig sammen før Markus ble født, siden vi stort sett bare var helgesamboere i noen år :P

Her også, forsvaret. Vært myyyye alene, flere mnd i gangen (opptil 6-7 mnd...) Savner å ha en hverdag sammen, mn flammen varer sikkert lenger ;) har en gutt nå, og en til på vei. Har hatt uvurderlig hjelp fra familien, kan være slitsomt og ensomt å være alene med alt ansvar over lengre tid..

Her også, forsvaret. Vært myyyye alene, flere mnd i gangen (opptil 6-7 mnd...) Savner å ha en hverdag sammen, mn flammen varer sikkert lenger ;) har en gutt nå, og en til på vei. Har hatt uvurderlig hjelp fra familien, kan være slitsomt og ensomt å være alene med alt ansvar over lengre tid..

hvor jobber han ? :)

Min mann jobber i Nordsjøen. Han er ass.driller
Han har tatt boreteknisk fagskole nå for noen år siden. Men han har jobbet på samme rigg og for samme selskap i 15 år. Han har de siste årene hatt rett under en mill i året. Men det er med overtid og div. Han jobber 2 uker og er hjemme i 4 uker:-) passer oss og meg helt perfekt og kunne ikke hatt det annerledes :-) nå har jeg snart vært 3 uker alene pga han fikk overtid. Men alt går bare man har den riktige innstillingen:-)
Det verste med jobben nå er att sønnen vår på snart 3 år reagerer en del på att pappa plutselig er borte, og blir litt sint/lei seg.. å det er tøft når du hører gutten grine etter pappa på kveldene.. men det er en periode. Han blir bare større og vil snart skjønne mye mer.

Jeg jobber offshore selv, og mannen jobbet offshore frem til ifjor. Han har begynt å jobbe åp land, så jeg har reist offshore med nr1, mens han har vært hjemme med mye hjelp fra besteforeldre. Eeeeelsker friperiodene hjemme, hvor jeg kan reise hvor jeg vil og når jeg vil (bor på Karmøy, mens familie og nettverk hovedsaklig er i Stavanger, så reiser mye "hjem" sammen med mini og besøker familie og venner). Men haaater å reise, spes dagene før jeg skal reise på jobb. Har nesten hjertesorg! Men det går over når en har kommet seg ut på havet, og da må en nesten bare se på det som husmorferie å være på jobb. En får sove hele nettene, og maten blir servert ;-)..

Jeg jobber i forpleining, dvs kjøkken og vaskeri. Helt grei jobb hvor en ikke trenger å være hjernekirurg, men godt betalt, i tillegg til mye fritid.
Vanskelig å få jobb pga veldig mange søkere, men noen har flaks, og kommer igjennom med en gang. Kommer litt an på timing, og om de trenger folk akkurat når du søker. Men om du vurderer, er det jo bare å legge inn søknader rundt omkring :)

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre etter nr2, for vet at mannen synes det er mye å være hjemme med èn, så får se om jeg klarer tanken på å være ute, mens det er armer og bein hjemme.... Har heldigvis litt tid å tenke på. Alternativet er redusert stilling på jobb innen administrativt/kontor.

Men helt overkommelig med èn offshorearbeidene, og ett barn!!
MEn mange av kollegene min har flere barn, og mannfolka hjemme alene, så det går om man vil :)

Back
Topp