offshore-pappaer?

Fatima_a_89

Forelsket i forumet
flere som har samboere som jobber offshore? hvordan synes dere det er ? føler jeg er veldig alene om alt egentlig:/
han jobber egentlig 2/4 da.. 2 uker på jobb og 4 uker hjemme, men siden juli har han jobbet overtid hver gang så han har vært 3 uker på jobb og 3 uker hjemme
og på friperioder har han enda en jobb, pluss deltidsstudie og div. kursing.
ser han så lite synes jeg! er heldigvis siste turen hans med overtid dette nå da, før bebisen komer.. men han reiser ut igjen lille julaften og kommer hjem igjen over nyttår.
vil ha han hjem NÅ! bare 6 dager igjen da...[:)

ahh... godt å syte litt[8D]

Mannen min jobber også offshore...Kjeeedlig den tiden han er ute, han har også hatt en del overtid i det siste (han sier han vil ta d nå før babbysen kommer) Men nesten verdt det når han har så mye fri, da bygger han hus, kraftverk, gjestehus og har maaange prosjekter. Men om det er noe vi skal, tar han seg fri [8D] Han står stort sett opp kl 07 i friperiodene også for å få ferdig alle prosjektene...

Jepp, offshore-pappa her og.. Men for vår del synes jeg bare det er positivt[:)] De fire ukene hjemme veier godt opp for uteperiodene, men merker at det blir lenge når han får overtid i tillegg.. Utrolig godt å kjenne at jeg savner ham fælt når han er borte da[;)]

det har min også salsa82! han har fått fødsels perm i frebruar, blir så godt å ha han hjemme!
så heldig du er, blir masse kos i morgen da skjønner jeg [;)]

tror egentlig det er veldig sunt for forholdet at vi ikke går oppå hverandre heletiden, og får tid til å savne hverandre:)
nyforelska hver gang han kommer hjem[:D]

så ja- vi får bare holde ut[;)]

Min jobber også offshore, og han kommer heim i mårotidleg Eg syns det er greit at han er vekke 2 veker og heima 4!! Får tid til å savne han, og so syns eg det er deilig å ve aleina iblandt[8D]  Og det er ganske praktisk at han har so masse "fritid" no når babyen kommer[:)]

Men skal innrømme at det blir lange og kjedelige dager iblandt no når han er ute, ivertfall nå som eg er sjukemeldt[:'(]

Min samboer jobber også på plattform, og jeg er enig i det mange skriver her, at det er egentlig bare godt med litt tid fra hverandre, få litt alenetid og kjenne på at man savner hverandre[:)] Er jo veldig verdt det når han har fire uker hjemme etterpå, men masse tid til oppussing og sånne ting... Også får han jo veldig masse tid med babyen når den tid kommer[:)]

Er så klart litt spent på hvordan det kommer til å bli når han er borte første turen sin etter at bebis er født, men jeg er sikker på at det går veldig fint[:D]

Ja, offshore-pappa her også.

Vi har jo to små (store) fra før, så jeg vet litt om hva jeg går til. Det går fint det, jeg trives godt alene, men det er klart det er slitsomt å ha ansvaret alene når han ikke er her. Skjer det noe, så må jo jeg ta meg av det alene.

Regner også med at han får fødselspermisjon i februar (han skal reise ut på termin-dagen), men vi er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det med pappa-permisjonen. Noen som har tenkt på det?

Her reiser pappaen ut igjen to uker etter termin, så får ikke håpe jeg går så veldig langt over tiden..[:o] Han dro ut da baby nr to var fire uker, husker jeg, og det gikk i alle fall veldig fint.. Greit at amming og rutiner har kommet i orden før man blir alene, tenker jeg[:)]
Ang pappa-permen vet vi ikke helt vi heller, blir vel to uteperioder hjemme, gjør det ikke?

Vi har ikke helt satt oss inn i hvor lang pappapermen blir, de har jo en omregningsformel for skiftarbeidere offshore...

Vi har likevel fått med oss at han ikke trenger å ta alt sammenhengende, og at permisjonen må være avviklet før barnet fyller tre år, så vi lurer litt på om han skal ta en del av permisjonen neste gang han skulle vært på juletur. Er jo litt kjedelig å være hjemmefra i jula.

For å være helt ærlig, så har jeg ikke satt meg helt inn i alt omkring det der, men ingen dum idè å utsette litt til neste juletur.. De har jo tross alt mye tid hjemme uansett..![:)]

Back
Topp