Offisiell ultralyd

Filippa

Andre møte med forumet
Hei

Har dere som har termin i midten av desember og senere vært på ultralyd enda?

Har bestilt fødeplass på Ullevål men ikke fått noe svar/brev. Er i uke 17 var hos legen i uke 13 da vi søkte om plass.

Hei

Har bestilt fødeplass på Ullevål men ikke fått noe svar/brev. Er i uke 17 var hos legen i uke 13 da vi søkte om plass.

Sniker
Da ville jeg ringt over helga. Man får svar inne 1-2 uker, eller så kan du ha fått svar på helenorge.no eller noe sånt?

Hei

Hei. Jeg søkte i uke 9, tok 10 dager fra legetimen til det dumpet ned brev i postkassen. Var på OUL på Ullevål sist uke, så ville absolutt tatt en tlf dit og hørt at det er kommet frem på mandag! Du bør jo ha OUL innen en viss uke for at de skal få sjekket alt de vil og sette riktig termin :happy:

Sniker
Da ville jeg ringt over helga. Man får svar inne 1-2 uker, eller så kan du ha fått svar på helenorge.no eller noe sånt?
Helsenorge fungerer ikke på østlandet, er vel vest og nord det er oppe og går hos :)

Jeg fikk svar ganske raskt. Har termin rundt 17.-20.des. Skal på OUL nå til uka, da er jeg rett over 19 uker, og det er vel mellom uke 17-20 som er ideellt så vidt jeg har skjønt? Ville ha ringt fastlegen eller til og med rett til Ullevål og spurt dem.

Helsenorge fungerer ikke på østlandet, er vel vest og nord det er oppe og går hos :)

Hæ? Er det et annet sted jeg logga inn dajeg hadde oul da. Ja, minjournal.no eller noe sånt var det. Det er et par år siden nå, bor på Østlandet :)

Ville ringt å purret. Ikke så ille å ta en tlf

Hæ? Er det et annet sted jeg logga inn dajeg hadde oul da. Ja, minjournal.no eller noe sånt var det. Det er et par år siden nå, bor på Østlandet :)
Mulig, man får bare opp noen få ting om man har tilhørighet andre steder i landet enn de delene. Henvisninger osv. er ikke oppdatert hos meg vertfall. Håper det fungerer snart, så mye bedre om alt finnes et sted :)

Det er bare å ringe sykehuset det..

Jeg tror jeg ventet 7 uker før jeg ringte sykehuset mitt og etter at jeg ringte fikk jeg brev i posten 4 dager etterpå med time for oul.

Ring sykehuset og spør. Du burde ha fått time til nå :)

Og ja, systemet til helse Øst heter minjournal.no. Men det er ikke helt oppe og går :D

Ring sykehuset og spør. Du burde ha fått time til nå :)

Og ja, systemet til helse Øst heter minjournal.no. Men det er ikke helt oppe og går :D
Minjournal.no er bare for Oslo universitetssykehus og Sykehuset i Østfold. Men er meningen at alt skal komme opp på den offentlige siden helsenorge, som foreløpig bare har Helse-Vest og -Nord :happy:

Minjournal.no er bare for Oslo universitetssykehus og Sykehuset i Østfold. Men er meningen at alt skal komme opp på den offentlige siden helsenorge, som foreløpig bare har Helse-Vest og -Nord :happy:
Nei, den er for hele helse Øst :p Men for Sørlandet sykehus er den ikke "helt" med enda. Jeg kan se noe der, men på langt fra alt

Var på OUL igår, termin 13.des. Jeg fikk brev uka etter jeg hadde vært hos legen. Virker som legen din har glemt å henvise til oul, ville ringt sykehuset og hørt med dem. Du skal jo ikke bestille oul el fødeplass selv, er jo legen som gjør for deg eller jordmor etter å ha vært på kontroll. Ihvertfall sånn det alltid er gjort her i Trøndelag.

Nei, den er for hele helse Øst :p Men for Sørlandet sykehus er den ikke "helt" med enda. Jeg kan se noe der, men på langt fra alt

Det er meningen den skal være for helse øst i fremtiden, men nå er det kun Oslo universitetssykehus og sykehuset i Østfold som bruker den aktivt. Andre kan ha noe liggende der, men det brukes ikke aktivt av andre helseinstanser enda enn de nevnt ovenfor. ;)

Back
Topp