Offesiellt prøvere. Når fester egget seg?

angelinaballerina

Første møte med forumet
Heihei.
Jeg er ny her inne og syns alt er veldig overveldende og spennende. Men mye intressant lesning.
Vi er nå offesiellt prøvere. Sluttet med prevensjon i vår, men vi har vel egentlig ikke gått inn for oppgaven før de siste månedene. Men nå går tiden så sakte, vi er så klare for en positiv test. Så nå går jeg spent og venter på at dagene skal gå slik at jeg får testet. Men jeg lurer på hvor lang tid tar det fra unnfangelse til (det forhåpentligvis befruktede) egget fester seg? Har lest så mye forskjellig. 6 dager? 10 dager? Og når det er festet må jeg vente enda et par dager på hcg-stigning?
Hadde mest sannsynlig EL den 12/9 og vet jeg egentlig skal vente til IKM med å teste, men det er jo ikke før om en uke! Og nå føles det som en evighet. Føler med alle som har vært prøvere en stund, dere er tolmodige:)

Man kan jo teste en stund før ikm, men er jo synd å få negativ test da for så å teste ved ikm og få negativ da også.
Skjønner utålmodigheten, men jeg ville ventet iallefall til ikm.
Ha sex annenhverdag fra dag 10 til 21 i syklusen, og ellers når dere vil :p så skal det klaffe etterhvert :) skjer ingenting innen 1 år kan dere kontakte lege for utredning om noe er galt noen plass.
Er jo eget forum her for prøver også. Masse hyggelige jenter der og masse støtte og råd og få :)

Etter 7-10 dager het det seg før, nå har jeg lest 5-10. Før 5 bør det i alle fall ikke være, da er egget i egglederen. Normalt sett ca 7 dager eller senere ja, og et par dager på å få opp nivået.

Der er de som sier de har testet positivt 4-5-6 dager etter el, de aller, aller, aller fleste av disse hadde en tidligere enn de tror. Holder du ut til 10-12 dpo skal det være rimelig sjans. Tester du før, bruk i det minste sånne billige strips, så blir du ikke fattig av prosjektet...

Back
Topp