Offentliggjøring av graviditet

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Det å bli gravid er for de fleste en etterlengtet glede, noen har kanskje prøvd lenge, mens andre ble fort gravide. Alle er forskjellige, og alle har forskjellig bakgrunn. Men noe alle synes er spennende er å offentliggjøre graviditeten.

Hvordan synes du det var å offentliggjøre graviditeten? Fikk du noen reaksjoner som du ikke forventet?
Hvordan gikk du frem når du offentliggjorde graviditeten?

Vi har ikke offentliggjort det på facebook - har gitt beskjed til de vi føler bør høre det fra oss. Vi kommer til å legge ut en post når vi er tilbake fra sykehuset om at vi nå er blitt en familie på tre, men kommer ikke til å si noe mer om kjønn eller navn eller noe, da vi er enige om at denne ungen ikke skal ha noen form for tilstedeværelse på nett før han velger det selv :)

Vi har sagt det til de vi ønsker skal vite det nå. Resten får vel vite det senere på en eller annen måte når den er født:) Men vi skal ikke legge ut noe bilder på facebook/media generelt.

Vi har sagt det til de vi ønsker skal vite det nå. Resten får vel vite det senere på en eller annen måte når den er født:) Men vi skal ikke legge ut noe bilder på facebook/media generelt.

Puh, trodde vi var de eneste som ikke hadde lagt ut en skikkelig announcement; har følt oss litt sære :p

Vi har fortalt det til familie og nære venner:) ellers poster vi ingen bilder osv på nett..det valgte vi å ikke gjøre når vi fikk storebror og er fornøyd med det:)ble heldigvis bare positive reaksjoner denne gangen,men husker det var litt mer merkelige reaksjoner da vi ventet nr 1:p

Her ble det full annonsering av tvillinger i vente på facebook [emoji28][emoji111]️ Hyggelig med gratulasjoner, og mange ble nok rimelig overrasket, siden vi allerede har 3. Det gjorde jo vi også ([emoji28]), så det skjønner jeg godt!

Har sagt det face to face til familie og venner. Postet et bilde på Facebook da jeg var 19 uker, som avslørte nyheten. Har bare fått positve tilbakemeldinger [emoji846]

Denne gangen har jeg ikke behov/ lyst til å fortelle det til noen. Måtte nesten fortelle det til sambo at han skulle bli 3 barns pappa [emoji14] Og de to vi har fra før. Men han har fortalt det til sin pappa, og bror, samt min mamma. Og så en kamerat av han da det ble naturlig å forklare hvorfor han ble spurt om råd i forhold til større bil. Det var ikke akkurat jubel i taket. Men ikke noe spesielt negativt heller.

Vi har aldri lagt ut på fb eller lignende om hverken graviditet eller fødsel. Publiserer heller ikke bilder av ungene på sosiale medier. Så da blir ikke det gjort denne gangen heller [emoji6] Pleier å stenge veggen på fb når fødsel nærmer seg, så ingen kan legge noe der heller.

La ut bilde som kommende storesøster hadde tegna på SFO, det var da meg med stor mage og snakkeboble hvor det sto "jeg er gravid" :laughing025

La ut bilde av babybok på Facebook. Liker ikke så mye oppmerksomhet så var enklere for meg å dele nyheten slik. Masse og kun positive tilbakemeldinger.

Ingen annonsering foreløpig her i gården. Vi legger sikkert ut et bilde av en fot eller noe på snap når han blir født, slik at en del borteboere får det med seg, men ellers skal han få forbli anonym på nett til han er stor nok selv.

Ikke annonsert noe på Facebook er slikt. Vi annonserte vel lillebror og storesøster der når lillebror var 3mnd gammel og storesøster ville da vært ca 15mnd

Ingen offisiell annonsering av graviditet herfra. Kommer nok til å legge ut på FB at vi har fått barn når den tid kommer, men gjør ikke noe stort ut av det :)

Kjempestas å offentliggjøre det ^^ familien fikk vite det i uke 8, og la ut bilde på Facebook etter oul hvor jeg hadde hengt opp mannens blå raggsokker, mine rosa og et par strikka grå babysokker på ei klessnor. Over hver sokk sto fødselsmnd og årstall, så over babys sto det da Mars '18.
Bare fått gratulasjoner og fine tilbakemeldinger :)

Fortalte det til de som står oss nære face to face, og så la vi ut på facebook i uke 19. Bare positive tilbakemeldinger[emoji4]

Back
Topp