Offentliggjøre graviditet på facebook ;)

maimi

Betatt av forumet
Vi skal på oul mandag, og dersom alt går bra der ønsker vi å "offentliggjøre" nyheten:) Men jeg har egentlig vært fast bestemt på å ikke ha noe på facebook da jeg er litt privat av meg. Det er ytterst få som vet om graviditeten nå.

Men det er kanskje litt vanskelig å kontrollere at ikke andre poster noe på face (gratulerer etc), og da er det kanskje best å bare ha en status med en gang. Hva tenker dere om å offentliggjøre det på facebook?
 
Hei. Jeg hadde hele tiden bestemt meg at så fort jeg vet at babyen er frisk og uten noen skader/sykdommer så skulle det offentliggjøres på facebook. Jeg har egentlig ikke et stort behov for å snakke om graviditeten min på facebook så det har ikke vært noe problem syns jeg.

Det som gjorde at jeg offentliggjorde var at jeg har en mamma som er bestemor for første gang som så veldig gjerne ville kunne si det på facebook til hennes venner, og jeg har noen svigerinner som gleder seg til å bli tanter. Så de ville gjerne få dele det men skjønte hvis ikke jeg ville. Men jeg hadde ikke egentlig noe i mot det heller.

Så da postet jeg bilde av den lille gutten og at alt var friskt og fint og at han kommer 8. mai. Så er det liksom sagt av meg :) Jeg syns det var greit !
 
Jeg er ikke i mot å offentliggjøre det på facebook og vet ikke om jeg gjør det eller ikke. Har ingen planer om det, men kan jo være jeg gjør det likevel etterhvert. Sist skrev sambo en kommentar på facebook om at anskulle bli far, men det var vel i 3. Trimester eller noe sånn. Selv la jeg ut ett bilde etter at vi kom hjem fra sykehuset, men er ikke så glad i å legge ut bilder av snuppa på face. Er vel litt kjip der.. :p

Veldig mange vet om graviditeten så det er ikke hemmelig. Tenkte å skrive det i julekortene, men tipper at de aller fleste som får julekort vet det allerede.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Jeg gjorde det på mandag etter UL. Jeg studerer borte, og er lite hjemme der jeg har kjente og kjære.. Så i stedet for å si det til alle som jeg møter på, så postet jeg heller på facebook. Blir vel den eneste gravid-statusen av meg regner jeg med :p Men syns det var greit å få det ut. Fikk masse fine tilbakemeldinger, både jeg og BF :)
 
Jeg kommer til å gjøre det etter oul. Veldig greit, da, syns jeg... Da blir det ikke sånn at noen hørte fra noen at jeg kanskje er gravid :p Alle som "må" vite det, veit det jo nå.
 
Har litt lyst, for det er mange på facebook som bor langt av sted og som jeg ikke har særlig mye kontakt med egentlig, men som det likevel hadde vært moro å spre det til på den måten. Vi gifter oss på onsdag, kanskje ta det i den forbindelse - for det er det også veldig få som vet. Sambo har store planer om å spre det via julekort, han har ganske ville ideer angående hva slags bilde vi skal bruke. Så får se når det blir :)
 
tenker vi skal gjøre det på tirsdag etter OUL.... vet ikke helt hvordan - prøve å gjøre det på en litt orginal og humoristisk måte kanskje?!? Tips noen??
 
Jeg lurer litt på om jeg skal skrive;

"We're half way there - Livin' on a prayer
Take my hand and we'll make it
I swear - livin' on a prayer."

På lørdag.. Da er jeg jo 20 uker og halvveis :) hehe
 
Jeg lurer litt på om jeg skal skrive;

"We're half way there - Livin' on a prayer
Take my hand and we'll make it
I swear - livin' on a prayer."

På lørdag.. Da er jeg jo 20 uker og halvveis :) hehe
 
Litt kult at det forrige innlegget ble postet to ganger - med tjue minutter imellom :)
 
Jeg lurer litt på om jeg skal skrive;

"We're half way there - Livin' on a prayer
Take my hand and we'll make it
I swear - livin' on a prayer."

På lørdag.. Da er jeg jo 20 uker og halvveis :) hehe

Tror du folk kommer til å skjønne noe? :D
Tenk at du er 20 uker allerede!
 
Det er veldig mange som vet om det så håper på en kjedereaksjon.. Hehhe. At noen som vet om det skriver noe som gjør at andre skjønner det.. Men om det ikke skjer så gjør ikke det meg noe heller :) synes bare den er litt vittig og passer godt :p så litt moro for min egen skyld, blir det nok ja :) hehe! Ja!! Ble satt fram en uke på OUL :-D ikke feil det :)
 
Det er veldig mange som vet om det så håper på en kjedereaksjon.. Hehhe. At noen som vet om det skriver noe som gjør at andre skjønner det.. Men om det ikke skjer så gjør ikke det meg noe heller :) synes bare den er litt vittig og passer godt :p så litt moro for min egen skyld, blir det nok ja :) hehe! Ja!! Ble satt fram en uke på OUL :-D ikke feil det :)

Ja det er sant, snøballeffekten kan være ganske effektiv når noen vet mer enn andre ^^ blir spennende!
 
Blir vel til att jeg legger ut bilde fra oul om alt er bra når vi har vært der. Ellers blir det ikke skrevet mye om på statusen og slik.
 
Jeg kommer nok til å poste noe om kjønnet hvis vi får vite det ;)
 
Jeg tror jeg kommer til å legge ut på fb når vi har vært på OUL, men vet ikke om sambo er enig, har ikke spurt :)
 
Takk for tilbakemeldinger:) Vi fant ut at vi liksågreit kunne ha en statusoppdatering på facebook, så slipper vi å kontrollere om folk legge ut noe angående graviditeten eller ikke.
 
Vi la ut et bilde etter ultralyden.. Bilde av sønnen vår og med egenkomponert tekst på! Mange gratulasjoner! :) Syns det er litt gøy å gjøre noe ut av det jeg da :)
 
Back
Topp