Offentlig tidlig ultralyd

Det gjør det :)

Oi, vet du om det er flere sykehus i Oslo område som tilbyr det, eller kun Ahus?

Oi, vet du om det er flere sykehus i Oslo område som tilbyr det, eller kun Ahus?
Jeg snakket med Helsestasjonen min i Oslo idag, fordi jeg må utsette første kontroll hos jordmor pga begravelse. Timen ble flytta til jeg er i uke 10+3, så jeg spurte om hun da kom til å rekke å henvise meg til tildlig ultralyd rundt uke 12, eller om det ble for knapt med tid.
Hun i resepsjonen virka ikke som hadde mer oppdatert info enn at alle som er 35 eller blir 35 iløpet av svangerskapet har rett på tidlig ultralyd. Men det stemmer jo ikke helt. Uansett så blir jeg 35 rett etter svangerskapet, så Jordmor skulle ringe meg opp neste uke, så er litt spent. Om ikke får jeg mase på fastlegen, de skal jo være igang med det nå, slik jeg har forstått det.

Jeg fikk beskjed fra jordmor om at OUS tilbyr TUL til de som er over 33 år ved termin. Så foreløpig ikke så mange som får her ennå!
Takk! Jeg er akkurat 33 nå, så nå må jeg masse litt på fastlegen tydeligvis. Det ser dessverre ikke ut som at alle er oppdaterte, min fastlege visste ingenting om det

Takk! Jeg er akkurat 33 nå, så nå må jeg masse litt på fastlegen tydeligvis. Det ser dessverre ikke ut som at alle er oppdaterte, min fastlege visste ingenting om det
De startet med 33-34åringer 1.september så det er nok ikke så rart at de ikke er helt oppdatert :)

Min jordmor ved helsestasjon i Oslo sa på kontroll i går at OUS nå kaller inn 33-åringer, men at også 32- og 31-åringer noen ganger kan bli innkalt til TUL nå - forstod det nesten som at det var litt tilfeldig akkurat nå. Så for min del er det bare å vente og se

På Elverum får alle ultralyd i uke 12, jordmor sa hun kunne henvise meg for tidligere ultralyd grunnet pcos. Men jeg hadde noe blødning i uke 6 og fikk derfor ultralyd da og ny oppfølging imorgen (8+2).

Det var jordmor på helsestajson som informerte meg om hvem som får tul nå. Hun hadde akkurat kommet fra info-møte på ahus om det. Hun lurte på om hun skulle henvise meg eller ei, men jeg blir 30 få mnd etter termin, så da falt jeg uheldigvis utenfor nå. Det ser ut som at jeg kanskje får likevel siden fastlegen min sendte henvisning idag pga. store plager i svangerskapet for å utelukke flerlinger.

2 dager, er da 12+3 så har et liiiite håp om at de kan indikere om det blir gutt eller jente eller så er deg bare 13 dager til vi får vite kjønn :love7

Back
Topp