Offentlig IFV - tidligere alkoholproblemer

B

Bekymret

Guest
Jeg har nettopp vært på privat utredning og funnet ut at jeg har tette eggledere. Jeg og mannen min skal henvises til offentlig sykehus for IVF. Jeg har lest søknadsskjema og ser at det skal opplyses detaljert om bakgrunn (som er bra selvfølgelig). For 3 år siden hadde jeg alvorlige alkoholproblemer og la meg selv frivillig inn til avrusning og behandling. Var også sykemeldt og fikk AAP. Er livredd for at dette skal være nok til å få avslag. Er student nå og mannen min har fast jobb og alt er på stell ellers. Noen med erfaring?

Jeg har nettopp vært på privat utredning og funnet ut at jeg har tette eggledere. Jeg og mannen min skal henvises til offentlig sykehus for IVF. Jeg har lest søknadsskjema og ser at det skal opplyses detaljert om bakgrunn (som er bra selvfølgelig). For 3 år siden hadde jeg alvorlige alkoholproblemer og la meg selv frivillig inn til avrusning og behandling. Var også sykemeldt og fikk AAP. Er livredd for at dette skal være nok til å få avslag. Er student nå og mannen min har fast jobb og alt er på stell ellers. Noen med erfaring?
Jeg har ikke erfaring med akkurat alkoholproblemer, men da vi ble henvist og var på for samtale på Ullevål så var jeg til behandling hos DPS for spiseforstyrrelse, angst og depresjon. Mannen min har sosial angst fobi og adhd. Vi fikk godkjent PGD behandling, som har hakket smalere nåløye enn vanlig IVF.

Så jeg tror og håper at så lenge du har tatt tak i det og er på et godt sted nå så går det bra :Heartred

Vil tro at du skal ha like gode muligheter som alle andre, det blir gått nøye igjennom på samtale med lege og det kan hende de vil ha epikrise fra stedet du har vært til behandling. Lykke til!

Back
Topp