Offentlig bading...

Lykkelig<3Nr2kommer i mars2014

Første møte med forumet
Hei. Vi har tenkt til å bade når vi skal på cruise, men så snakket jeg med ei som mente jeg ikke kunne bade i offentlig bad og hvertfall ikke bobble bad Pga lavt liggende morkake og infeksjons fare?? Men det har jeg aldri hør om.... noen som vet nankom dette??

Jeg har hørt noe om at man ikke skal i boblebad pga varmen, men så bader man jo i badekar hjemme og det er jo varmt.. Hehe :-) Jeg har ikke hørt noe at man ikke kan bade i offentlige basseng. Det er jo mange som svømmer når de er gravide, har faktisk tenkt å begynne å svømme en gang i uka for å kunne trene litt :-) Nei, jeg vet ikke jeg.. Vi får Google litt ;-)

Fant dette:

Kan gravide bade?

Gravide kan bade frem til vannet går, med mindre man har fått forbud av jordmor eller lege fordi det er en tilstand som kan gjøre dette farlig. Det er greit å bade i både fersk og saltvann og i klorbasseng og karbad.

Boblebad/badstu er greit å ta, men gravide skal ikke bade alene da det kan gi blodtrykksfall og besvimelser. Noen må kunne hjelpe deg ut av boblebadet/badstuen om du blir dårlig.

Det er også greit å bade i eget badekar når man kommer hjem etter fødselen. De bakteriene som er i huset er man uansett vant til i stor grad.

Bare å bade ja, du merker jo selv om du syns f.eks boblebad er ubehagelig. Noe jeg merket når jeg var 16-17 uker på vei sist, fikk vondt i underlivet.

Back
Topp