Offentlig amming i utlandet??

lykkesmykke <3

Elsker forumet
Er det ok og godkjennt å amme offentligt på tennerief eller bør vi dekke oss til??

Gjør som du vil :) men kan godt hende du blir bedt om å dekke deg til om du er på spisesteder osv. Jeg har i hvert fall prøvd å amme der det passer, og har prøvd å planlegge litt når jeg var i utlandet. Er ikke noe vits å diskutere hvor teit det er at det ikke er ammevennlig i utlandet, men tenker man kan ta hensyn å ikke flashe puppen :p

Skulle jo tro at de ammer der også :P Kanskje dekke over med et tynt teppe eller noe bare slik at selve puppen ikke vises? Skulle ikke tro det var noe stort problem :)

Amma hvor som helst jeg når vi var i Bulgaria hvertfall, ikke no problem eller kommentar :-)

Veit det er mange plassar, blant anna Danmark (iallefall mange plassar i dk) der det ikkje er lov å amme på cafe/restauranter. Er ofte ein skilt som gir beskjed.
Men eg hadde prøvd og heller forholdt meg til dei mld som evt kom.

Mange land ammes det ikke offentlig, så mulig å spørre om du er usikker;)

Hadde jeg vært i tvil hadde jeg dekket meg til. Ingen vits i å risikere å støte noen, det er mange land som er langt mindre frigjorte enn i Norge, og vi er faktisk gjester der.

Back
Topp