off.. gruer meg son eg..

Klesklypa

Gift med forumet
No er det bare 1 uke og 2 dager igjen til termin..
og eg gruer meg ikkje til fødselen, gleder meg ikkje akuratt men tenker det blir veldig deilig å bli ferdig med den :) hehe

men.. eg gruer meg skikkelig til barseloppholdet.. son skikkelig vondt sug i magen gruer meg som holder meg våken om natta..
sist var det såpass lite folk der at eg hadde et 4 mans rom for meg sjølv.
Noke som var superdeilig for Maria hadde ei skrikenatt der eg bare gikk frem og tilbake heile natta.. Mannen fikk inn seng og var med meg hiele tida, barseltårene kom som en foss og eg grein snørr og tårer heile tida, + at eg ikkje fikk til å tisse noke som gjorde så vondt at eg måtte få en del morfin, bli kateterisert osv..
Menn å gå gjennom dette med 4 stk på rommet???

bare ha det lille avluket med forheng rundt meg.. da hører jo alle at eg griner! ( egg er svært lite komfetabel med å grine foran folk..)
og eg kommer ikkje til å føle at eg kan snakke om opplevelsene mine verken i telefonen eller med jordmødrene når så mange "lytter"
og kor skal mannen gjøre av seg? og på ei anna side, skal det vere 3 andre uskjente og kanskje super irriterende menn inne på rommet??
og om min baby skriker heile natta da? da kommer eg til å bli super stressa for at eg vekker de andre, for ikkje å snakke om viss de andre babyene skriker son at min våkner av det.. kordan får en sove i det hiele tatt???

har vikerlig ikkje lyst til dette eg..
og sjukehuset er en time unna, så eg må være der til 3 dagen og den føling prøva er tatt.. ellers så blir det masse kjøring for en liten baby..
 
Det kan jeg godt forstå! Er veldig glad for at Kongsvinger sykehus ikke har så mange fødsler på en uke, sånn at man må dele rom med noen.

Finnes det ikke familie rom dere kan benytte dere av? Blir kanskje verre pga M denne gangen da. Jeg fikk ikke beholde familie rommet når mannen min dro hjem fra sykehuset nå nemmelig. :/ Men dersom det lar seg gjøre, så syns jeg du kan ta det opp med jordmødrene på jobb jeg. Du får helt sikkert et rom alene dersom det er kapasitet for det?

Jeg håper du ikke går å gruer deg til fødselen og opplevelsene rundt den pga av dette da! Det sliter så fælt på  kroppen :( Håper det ordner seg for deg!
 


Eldorado skrev:
Det kan jeg godt forstå! Er veldig glad for at Kongsvinger sykehus ikke har så mange fødsler på en uke, sånn at man må dele rom med noen.

Finnes det ikke familie rom dere kan benytte dere av? Blir kanskje verre pga M denne gangen da. Jeg fikk ikke beholde familie rommet når mannen min dro hjem fra sykehuset nå nemmelig. :/ Men dersom det lar seg gjøre, så syns jeg du kan ta det opp med jordmødrene på jobb jeg. Du får helt sikkert et rom alene dersom det er kapasitet for det?

Jeg håper du ikke går å gruer deg til fødselen og opplevelsene rundt den pga av dette da! Det sliter så fælt på  kroppen :( Håper det ordner seg for deg!

De har et par enerom/familierom. men de blir prioritert vekk til førstegansmammaer og de med KS. skjønner det altså! men om eg har en normal fødsel har eg nok ingen annna valg enn at de stuer meg sammen med alle de andre fleirbarnsmødrene..
 
Jeg forstår det så godt, men hvis du klarer det, ikke bruk ekstra energi og krefter på å tenke så mye på det. Hvem vet, kanskje det faktisk er en mulighet til at du kan få enerom eller familierom. Jeg havnet på firmannsrom og synes ikke det var problematisk, selv om det ideelle er å få være i ro og fred med bare barn og mann. Crazybaby hadde en skrikenatt, men de andre babyene ga også lyd fra seg. Gjensidig forståelse for at man er i samme situasjon. Bedre opplevelse på barsel enn på storken/føden (mest fordi jeg sitter igjen med minner om en hard fødsel). Jeg er sikker på at det går bra, uansett hva som blir til. :)
 
off kan skjønne fortvilelsen der du. her i odda er det no slik at vi får vere alene å rommene. pga lite  pågang på fødslene. håper det ordner seg for deg å at du får en flott oplevelse. mangen sier jo at fødsle nr 2 er som natt og dag.. så kanskje du får en helt annen opplevelse denne gangen :)

mangen klemmer sendes til deg :)
 
Heldigvis så er det ikke lenge man får være på sykehuset når man ikke er førstegangsfødende. Prøv å trøst deg med det. Selv om det er en mager trøst, jeg skjønner det :(
 
Uff, skjønner godt at du gruer deg:(

Men som Crazy sier; prøv å ikke tenk så mye på det, det er jo umulig å vite hvordan det blir..

Kanskje du er i superform etter fødselen? Det er ikke så uvanlig for andregangsfødende:) Kanskje sitter du der og føler deg ovenpå, med en baby som sover seg gjennom alt, og så kan du bruke tiden din til å være rådgiver for alle de andre som har det værre enn deg:) Kanskje er det ingen andre som føder i det hele tatt..?? Og så sitter du der i fred og ro og kan bruke all din tid på å lese blad eller en god bok:)) Eller enda bedre; du bruker tiden på nettet sammen med noen av oss:))

Og hvis noen nå tenker at dette var vel optimistisk... Vel, det går an. Jeg hadde det nettopp slik etter min andre fødsel. I toppform, med et barn som sov hele tiden, og alene på rommet:)

Lykke til!
 
Back
Topp