Odin ble mobbet på 2 forskjellige skoler

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Han ble 13 år gammel. :(

Følte jeg måtte dele denne her. Helt grusomt å lese. Vil bare advare for sarte sjeler.
Det handler om en gutt på 13 år som valgte å ta sitt eget liv pga mobbing.

http://www.vg.no/spesial/2014/odin/

At en på 13 (tretten!) har det så vondt at han velger å ta sitt eget liv er helt ufattelig.. Grusom artikkel å lese..

Jeg gråt og gråt når jeg leste dette! Der mor og barn kjemper mot ett håpløst system for å få hjelp!
Dette er grusomt og bør være en vekker for alle foreldre og lærere!
Ta det alvorlig når ett barn blir plaget!
Dette er mitt mareritt som mamma, jeg tenker på det hver dag. Tenk om mitt barn blir mobbet? Hva gjør man da? Når bør man få hjelp av skolen?
En gutt på 13 år skal ikke ta livet sitt, skal ikke engang tenke på at jeg vil ikke leve! De skal være lykkelige, bekymringsløse og ha venner!

Helt grusomt!! :( skoler og foreldre burde skjerpe seg! Altså, foreldrene til de som mobber..

Sent from my iPhone using BV Forum

Me har mykje me må læra barna våres!

Jeg har vanskelig å forstå hvorfor det ikke ble tatt mer serøst!!

det er desverre mer vanli enn man tror.

barneskolen her tar slik ikke
Jeg har vanskelig å forstå hvorfor det ikke ble tatt mer serøst!!
seriøst. jeg ga beskjed flere ganger, da jeg observerte, og stoppet episoder.
fikk svar som: " jeg hører du bruker ordet mobbing, dette skal du stoppe med en gang med!!"
" her p skolen finnes det ikke mobbing" (!!)

har også en i familien som ble mobbet ut av skolen. =( skolen gjorde ikke noe. han endte med hjemmeundervisning.

:( Helt forferdelig! Måtte felle noen tårer i løpet av den artikkelen .. grusomt at skolene ikke gjorde noe

Helt forferdelig :(
Slik skal ikke skje.

Grusomt!!
Håper virkelig det er flere som lever med så stor skyldfølelse at de ikke kan se foreldrene i øynene. Rektorene ved begge skolene skulle fått sparken! Men livet deres går vel videre... Jeg blir kvalm!

Helt forferdelig!
Jeg er veldig glad for at skolen her jobber aktivt mot mobbing, det burde egentlig alle skoler gjort.

Det er så utrolig grusomt at slikt skjer. Når skal mobbingen ta slutt?

Ansvarsfraskrivelse fra både skole og foreldrene til mobberne i denne saken. Rett og slett motbydelig. Og her hjelper det ikke å være etterpåklok. Et liv har gått tapt og det får vi aldri tilbake. Det er et liv for mye. Når skal vi fjerne skylappene og innse hvor stort problem mobbing er, og de fatale konsekvensene?

Dette er ubeskrivelig trist å lese. Skolen og mobbernes foreldre bør skamme seg!!!!!

Huff og huff. Helt grusomt:(
Tårene trillet mer og mer etterhvert som jeg leste.
Føler sånn med familien og tenk så vondt Odin har hatt det:(:crybaby2
Tenk at ingenting ble gjort...!!
Mobbing er grusomt!
Og det er desverre alt alt for mye av det..
13år og hele livet foran seg:(

Back
Topp