Obstipert, eller?

PrøverPåNr2❤️

Flørter med forumet
Julibaluba 2017
Bare lurer [emoji14] dette er kanskje tmi for noen, men for de som overlever.. [emoji14]
Når jeg valgte å bli gravid gjorde jeg meg innstilt på at obstipert var noe som hørte med graviditeten.
Personlig har det vært ganske motsatt for meg. Jeg kan gå på do fra 1 til 5 ganger for dagen.
Noen andre som har opplevd det motsatte?

Har igrunnen vært løs i magen hele graviditeten, en sjelden gang hard i magen. Men det kommer av at jeg tar sporadisk tar jern nå på slutten grunnet anemi.

Begge deler er normalt :)

Hatt to tilfeller tidligere i svangerskapet der jeg trodde jeg skulle dø, var som en fødsel å få gått på do... Nå holder jeg det i sjakk så nå er det motsatt... og har fått smertefulle HEMOROIDER! Ja, her er det too much information, men jeg er forbanna og fortvila nå. Rett før termin. Hvordan skal det gå med tromboserte hemoer under fødsel :( :( :(

Her har den delen vært veldig normal. Men det er vel også mange som opplever det motsatte.
Min mage har alltid tålt alt, så ikke så overraskende egentlig. Føler meg heldig der :happy:

Har hatt myyyyye trøbbel med magen gjennom svangerskapet... tett som fy opptil flere ganger.... så våkner jeg idag med "rennræv" å blir rett å slett redd:hilarious: har ikke vært borti makan på 9 mnd:depressed::hilarious:

Begge deler er normalt :)

Var det du som er jordmor? Har du erfaring med fødekvinner med heftige hemoroider FØR fødsel? Vet ikke hva som er verst, gå i fødsel med den eller evt få lege til å kutte i den på forhånd. Kan jo slå begge veier tenker jeg, at jeg får smerter etter et evt kutt i den.

Hatt to tilfeller tidligere i svangerskapet der jeg trodde jeg skulle dø, var som en fødsel å få gått på do... Nå holder jeg det i sjakk så nå er det motsatt... og har fått smertefulle HEMOROIDER! Ja, her er det too much information, men jeg er forbanna og fortvila nå. Rett før termin. Hvordan skal det gå med tromboserte hemoer under fødsel :( :( :(
Uffda [emoji53] har vært heldig med å ikke få hemoroider, men tror at det kanskje kommer av at det konstant er mykt og kommer opp til 5.ganger for dagen hehe
Det er vell desverre en del av det at tarmene blir trykt litt i hytt og pine XD [emoji23]

Var det du som er jordmor? Har du erfaring med fødekvinner med heftige hemoroider FØR fødsel? Vet ikke hva som er verst, gå i fødsel med den eller evt få lege til å kutte i den på forhånd. Kan jo slå begge veier tenker jeg, at jeg får smerter etter et evt kutt i den.

Det er dessverre ikke anbefalt å gjøre veldig mye med de før fødsel, annet enn symptomlindring og forsøke og gjøre de mindre og dytte de inn. Dette blir jo også en vurderingssak, men fortrinnsvis så tar man stilling til de etter fødsel og i mange tilfeller så går de fint tilbake selv.

Jeg sleit mest med hard mage i 2. Trimester og begynnelsen av 3. Trimester. Måtte da ta laktulose på kvelden for å holde magen i gang. En kopp kaffi på morgenen hjalp også godt. Nå i de siste ukene så har magen vært helt som normal, ikke for fast eller for løs. Og det er ikke noe problem å gå på do[emoji4]

Det er dessverre ikke anbefalt å gjøre veldig mye med de før fødsel, annet enn symptomlindring og forsøke og gjøre de mindre og dytte de inn. Dette blir jo også en vurderingssak, men fortrinnsvis så tar man stilling til de etter fødsel og i mange tilfeller så går de fint tilbake selv.

Behandles med scheriproct piller og salve men det krymper lite og er umulig å dytte inn. For harde og vonde. Trolig trombosert eller delvis [emoji85] Men selv om de er vonde tenker jeg at i fødsel er det så mye annet vondt så kanskje det bare får stå til [emoji85]

Back
Topp