(OBS litt ekkelt) Plutselig utvannet lyserosa utflod? *Oppdatert*

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Er i uke 6+4, og plutselig kom det litt utvannet lyserosa utflod(?) mens jeg sto og lagde mat. Var så å si ingenting igjen da jeg gikk på do og tørket meg, bare det som "falte" på trusen. Det føltes mer som vann enn utflod. Hva i all verden kan dette være?
Jeg opplevde ikke en eneste blødning ved min første graviditet...

*Oppdatering*
Det endte dessverre i SA 6+4. Men vi har to embryo på frys. Så håper at det klaffer neste gang!
Takk for fine meldinger og masse lykke til alle sammen i mars-gruppen! <3

Last edited:
Står du på noe slags støttemedisin? Jeg spottet flere ganger, helt til sent i svangerskapet, sist graviditet. Og det gikk helt fint.
Jeg sto på progesteron som støttemedisin, men ble også fortalt at slimhinnene blir tynnere; dermed er det lettere å få små blødninger.

Du har ikke vondt? :Heartred

Står du på noe slags støttemedisin? Jeg spottet flere ganger, helt til sent i svangerskapet, sist graviditet. Og det gikk helt fint.
Jeg sto på progesteron som støttemedisin, men ble også fortalt at slimhinnene blir tynnere; dermed er det lettere å få små blødninger.

Du har ikke vondt? :Heartred
Jeg gikk på lutinus (progesteron) frem til 5+4. Dvs en uke siden. Dette er første gang jeg ser tegn til spotting, i tillegg til en lett implantasjonsblødning ved 10-11 DPO.

De målte hcg 4+2 og da hadde jeg en fin verdi på 375. Men det er ikke garanti for noe.

Jeg har foreløpig ikke vondt, men det verker litt i korsryggen. Vi har brukt to år på å bli gravide, så jeg er ganske bekymret.

Hei! Jeg har hatt blødning av og på rundt uke 5-7 i begge mine svangerskap. Dro på tidlig ultralyd begge gangene for å sjekke hvor blødningene kom fra og fikk vite at det kom fra livmorhalsen. Jeg fikk blødninger til tross for at jeg ikke hadde trent, hatt samleie eller løftet tungt :happy:

Jeg gikk på lutinus (progesteron) frem til 5+4. Dvs en uke siden. Dette er første gang jeg ser tegn til spotting, i tillegg til en lett implantasjonsblødning ved 10-11 DPO.

De målte hcg 4+2 og da hadde jeg en fin verdi på 375. Men det er ikke garanti for noe.

Jeg har foreløpig ikke vondt, men det verker litt i korsryggen. Vi har brukt to år på å bli gravide, så jeg er ganske bekymret.
Verket i korsryggen, som mensmurringer, hadde jeg også; lenge. Så det trenger ikke bety at det skjer noe. ❤️

Forstår innmari godt at du er bekymret. Gjør det som du kan for å få tankene dine litt vekk, og se om du kan få deg en TUL eller hcg-måling over helga?

Sender deg styrkeklemmer! ❤️

Jeg fikk se en ganske grei blødning som hadde bygget seg opp rett ovenfor livmorhalsen på TUL, helt ufarlig i følge jordmor da baby ligger lenger oppe. Hun sa også at det var normalt:shy:

Problemet er at jeg er på ferie i utlandet frem til onsdagen, ellers hadde jeg bestilt privat TUL med en gang. Jeg kan dra til legevakten i morgen, men det føles litt drastisk når jeg ikke har sterke smerter.
Jeg har ikke spottet mer, men er super uggen og "tung" i magen. Krysser fingrene for at dette forsvinner og jeg forblir i god form frem til mars. :depressed:

Utrolig trist :Heartpink Det var jo ikke sånn det skulle gå..

Hvorfor slutta du på progesteronen? Jeg har fått streng beskjed om å gå på det frem til morkaka tar over, rundt uke 11/12. Håper det går bra og at det ikke er en SA :sorry:

Hvorfor slutta du på progesteronen? Jeg har fått streng beskjed om å gå på det frem til morkaka tar over, rundt uke 11/12. Håper det går bra og at det ikke er en SA :sorry:
Jeg fikk beskjed om å slutte med lutinus etter positiv test, ettersom slimhinnene mine var sånn som de skulle. Men vi får se hva de bestemmer neste gang. Heldigvis har vi 2 embryo på frys.

Da har jeg vært på sykehuset og fått bekreftet påbegynt SA. Jeg skal få noen tabletter for å støtte ut alle restene.

Tusen takk for alle snille kommentarene, det hjelper mye.
Håper fortsatt på å få en 2023-baby, selv om det blir litt senere enn i mars.

Så veldig trist, huff! Jeg sender deg mange styrkeklemmer ❤️
Den neste lille eskimoen skal holde hele veien! Har klinikken din sommerstengt, eller får du lagt en plan?

Så trist :sad010sender deg mange klemmer og håper du blir gravid raskt igjen:Heartbigred

Hun har nok ikke hatt styrt syklus, så kroppen hennes har nok også produsert progesteron selv (slik som ved vanlig EL). Jeg kan også egentlig slutte, men har fortsettet etter eget ønske.

Back
Topp