OBS Kamille te

Masha83

Glad i forumet
Leste i sta at kammile  te var ikke til babyer?Hipp lager kammile te til nyfødte fra 1 mnd!Eneste som er dumt med den teen at hvis den er litt for sterk,så kan den gi løs mage.Jeg bomma i går og Marcus fikk 3 basj bleier før kl. var 11.00.Første kvelden laget jeg den mild,og det gikk veldig bra han sov myyyyyyyyyyyyye bedre og roligere!

rart!! Eg har lest eindel om kamille-te på nettet eg og, men alle sidene eg har funne står det at kamille-te er egna for barn, både beroligande og hjelper mot luftsmerter. Blir jo heilt tullete av alt som blir sagt!!![:o]

[8|][8|]

Hvordan ser den forpakkningen ut?

ORIGINAL: ¤Luga¤

[8|][8|]

Hva tenker du på?Slikk Hipp te?Den selges ikke i Norge(desverre men det er mye som ikke selges her[:-])Ellers så er den granulert og er spesielt til spebarn.De har også en te som er laget får å berolig barna(den skal jeg kjøpe[;)])Men no var jeg tom får den Hipp kamille teen,så brukte vanlig.Kjøpte på Kiwi og laget den veldig,vedlig mild.Går veldig bra.Også regulerer den tarmsystem til de små.

ORIGINAL: Masha83

[8|][8|]

Hva tenker du på?Slikk Hipp te?Den selges ikke i Norge(desverre men det er mye som ikke selges her[:-])Ellers så er den granulert og er spesielt til spebarn.De har også en te som er laget får å berolig barna(den skal jeg kjøpe[;)])Men no var jeg tom får den Hipp kamille teen,så brukte vanlig.Kjøpte på Kiwi og laget den veldig,vedlig mild.Går veldig bra.Også regulerer den tarmsystem til de små.

Jeg bor i Sverige, har ikke sett den her heller. Men, hvor har du fått tak i den da?

ORIGINAL: Masha83

[8|][8|]

Jeg bor i Sverige, har ikke sett den her heller. Men, hvor har du fått tak i den da?

Jeg er fra Riga,så der har de masse.Der kjøper jeg når vi er der.De selges på apoteke der.Synnes det er kjempe dumt de ikke selger her og[:-]

ORIGINAL: Solvit

Jeg fant fram urteboka mi jeg nå (Medisinske urter utgitt av Damm). Der står det at man ikke skal gi urtepreparater (eller annet) til spedbarn under 6 mnd uten kyndig veiledning.  Står at før 6 mnd kan ammende mor drikke teen i stede[;)]

Så etter de har fylt 6 mnd kan man fint gi kamillete[;)] Jagge godt at min lille prins fyller 6 mnd om 1 dag[8D]

Står også om dosering. I alderen 6-12 mnd skal de ha halve dosen av det som står oppført i boka, så når det gjelder kamillete kan de få
1/2 ts tørked kamilleurt til 1 kopp vann (150ml)opptil 3 ganger daglig.

Så med tanke på de som  vil gi det i grøten så passer det fint å ta 1/2 ts til 150ml vann.

Står at den skal være krampeløsende, avslappende, luftdrivende og fordøyelsesstimulerende. I 1993 ble det gjort en undersøkelse på spedbarnskolikk og kamille var mest effektivt (står desverre ikke hvilke andre urter som ble testet). I tillegg demper den irritabilitet og fremmer søvnene, spesielt hos barn.

Meeeen, vi har bare fått fatt i pose-te. Hvordan gjør jeg det da? [8D]

Heldigvis var min godt over 6 mnd før vi begynte da, så nå trenger ingen å ringe barnevernet [;)]

Back
Topp