OBS! Bruk nettvett, jenter!

Mamma Mø.

Forelsket i forumet
Nå har det akkurat vært en sak her i nærmiljøet. En mann oppdaget at en innvandrer fra samme tettsted brukte bildet av hans sønn som profilbilde på Facebook. Mannen som har misbrukt bildet har også masse bilder av andre barn fra samme by og i næromerådet som han har lagt ut på samme side og ei egen mappe. Han er anmeldt, men derfor er det lurt å tenke seg litt om før man legger ut bilder av barn på internett.

Synes det rett og slett er litt skummelt med sånne ting, jeg.. Uskyldige barn, man vet ikke hvordan mennesker som kan stjele bildene..

ja, man skal være VELDIG forsiktig for man vet ikke hvor disse bildene ender opp..

Det verste som jeg kan tenke er at noen stjeler bilder for å utgi seg for å være en annen, feks for å få tilgang på barn, unge mennesker for eventuelt å utnytte dem.
ORIGINAL: Mor_Therese

Hvorfor er det så "big deal" om noen stjeler bildene?

Misforstå meg rett, jeg bare lurer altså; hva kan skje med de bildene liksom?

tenk på de som stadig er i aviser, nettaviser osv, bildene blir nok stjelt der og, lika ulovlig det som å stjele av oss!

Hvis folk ikke har bedre ting å ta seg te, så må de få seg ett liv!

Mwen selvsagt så legger jeg ikke ut naken bilder å den slags!

ORIGINAL: Sarah26

tenk på de som stadig er i aviser, nettaviser osv, bildene blir nok stjelt der og, lika ulovlig det som å stjele av oss!

Hvis folk ikke har bedre ting å ta seg te, så må de få seg ett liv!

Mwen selvsagt så legger jeg ikke ut naken bilder å den slags!

Ja man skal være veldig forsiktig me d! Å synes absolutt ikke man skal legge ut naken bilder av barn! er mange som gjør d..av at de bader å sånn..syns egentlig synd på ungen da jeg..om noen hadde lagt ut sånne bilder av meg uten at jeg visste om d hadde jeg ikke blitt særlig fornøyd! Virker som en del foreldre syns de har rett å gjøre d bare for at de er deres barn..

Nei det er akkurat det. Mange som kan stjele bildene å utgi dem for å være deres barn. Jeg er redd for at det kan skje om jeg publiserer for mye på internett.

Selvfølgelig så er det opp til hver enkelt, ikke misforstå meg altså :)
Men, nakne babyer og for mye informasjon kan lett tas i bruk av andre.
Når man legger ut noe på internett er det plutselig allemannseie.

Back
Topp