Kilkan
Betatt av forumet
Obs obs, alle dere som ammer eller pumper dere! Vil anbefale dere å være nøye med å sjekke brystene deres, gjerne flere ganger daglig. Hvis dere kjenner så mye som antydning til tilstopping / klumper, ta tak i det med en gang! Ikke vent, men skaff syntocinon (nesesprayen som fremmer utdrivning), varme omslag og kom dere i varm dusj eller badekar og jobb med klumpene til de er løst opp. Det finnes mange tips på nett til hvordan man får åpnet opp tette melkeganger. Kan også anbefale lecitin kosttilskudd forebyggende.
Har akkurat kommet hjem, lettere sjokkskadet, etter å ha vært på sykehuset og fått snittet opp en abscess på størrelse med et stort egg. Kunne vært unngått dersom jeg hadde vært klar over hvor viktig det er å åpne tette melkeganger med en gang de kommer. Har slitt i over to uker med samme område, de siste dagene har det stått bom fast og vært hardt og rødt og varmt og ømt. Stakkars vesla gikk ned i vekt (krympa inn i 1er-bleiene igjen) og var utilpass og sint før jeg måtte begynne med litt mme for et par dager siden.
Unner ingen en sånn runde, så vil gjerne anbefale andre om å være obs!
Har akkurat kommet hjem, lettere sjokkskadet, etter å ha vært på sykehuset og fått snittet opp en abscess på størrelse med et stort egg. Kunne vært unngått dersom jeg hadde vært klar over hvor viktig det er å åpne tette melkeganger med en gang de kommer. Har slitt i over to uker med samme område, de siste dagene har det stått bom fast og vært hardt og rødt og varmt og ømt. Stakkars vesla gikk ned i vekt (krympa inn i 1er-bleiene igjen) og var utilpass og sint før jeg måtte begynne med litt mme for et par dager siden.
Unner ingen en sånn runde, så vil gjerne anbefale andre om å være obs!
Og full forståelse til alle som føler at nok er nok, og går over til pumping eller mme. Dette er ikke noe piknik, uansett hvordan man ender opp med å løse det.