Obduksjon

Elva

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibaluba 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen som har fått svar på hva som gikk galt etter obduksjon?

Mistet pittelille på søndag i uke 12+4 i SA, hadde fosteret med meg til sykehuset og de skulle forsøke med obduksjon av det og restene etter morkaken. Fikk egentlig litt inntrykk av at de oftest ikke fant noe svar, spesielt når fosteret var så lite.
 
Ja de forklarte meg at det var «umulig» å finne noe ut når man snakker om millimeter-størrelse (hjerte/lunger osv). Men verdt et forsøk synes jeg.
 
De kan vel bare finne ut hvis det er mola, da analyserer de morkaken og finner feil der. Den har også den samme ‘kromosomfeilen’ fikk jeg beskjed om.

Noe spesielt du tror det er siden du lurer? Mye man aldri får svar på her i verden. Uansett var det ikke noe du gjorde feil ❤️
 
De kan vel bare finne ut hvis det er mola, da analyserer de morkaken og finner feil der. Den har også den samme ‘kromosomfeilen’ fikk jeg beskjed om.

Noe spesielt du tror det er siden du lurer? Mye man aldri får svar på her i verden. Uansett var det ikke noe du gjorde feil ❤️

Egentlig er det ikke noe spesielt jeg lurer på, men det hadde vært fint å få svar hvorfor det gikk galt. Er 4 SA, men de tre første var mellom uke 6 og 7, så dette er første vi har noe å sjekke.
 
Egentlig er det ikke noe spesielt jeg lurer på, men det hadde vært fint å få svar hvorfor det gikk galt. Er 4 SA, men de tre første var mellom uke 6 og 7, så dette er første vi har noe å sjekke.
Siden du har mistet så mange ganger nå har du kanskje krav på utredning for habituell abort?
 
Siden du har mistet så mange ganger nå har du kanskje krav på utredning for habituell abort?

Er tatt en god del tester allerede, siden vi har holdt/holder på med ivf.
Spurte om utredning etter tredje sa, men ble ikke noe før jeg ble gravid igjen med lillegutt.
 
Så utrolig trist å høre at du mistet pittelille og at du har mistet hele 4 ganger :(
Ingen erfaring med obduksjon av så små knøtt, gutten min var mye større men fikk ikke noe svar jeg heller da.

Håper virkelig at du kan bli litt klokere og at det klaffer igjen fort og at du har en etterlengtet baby så fort som mulig.
 
Hadde en MA som ble oppdaget på OULi uke 17. Obduksjonen viste ingen funn.

Trist du har mistet! Grusomt er det:(
 
Har snakket med både klinikken (ivf) og fastlegen, og de sier det samme som legene sa på sykehuset - ikke sikkert de finner noe på obduksjonen, men det var are å sette igang prøvingen når vi var klare for det
Spørs om det blir nytt forsøk i januar eller februar ( håper fortsatt på 2019 baby)
 
Trist å høre at dere mistet. Håper det veien for dere neste gang:Heartred Vi mistet i uke 21 og obduksjonen viste at det var en infeksjon i morkaka.
 
Da har vi fått svar fra obduksjonen: ingen misdannelser eller spesielle trekk hos fosteret, såkalt normale funn.
I brevet vi fikk stod det ingen ting om morkaken, men rekner med de hadde gitt beskjed om de fant noe den.

Nå håper vi på innsett av et fryst egg neste uke :)
 
Back
Topp