O jul med din glede

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Sånn for å få tankene over på noe annet enn baby; har dere ofret jula en tanke enda? :p

Siden jeg har gått hjemme en stund nå har jeg fått planlagt alt ned til hver minste smule, så nå skal jeg ut og kjøpe de resterende julegavene i løpet av uka. Gavene til familien min må sendes med nissen (aka Posten), så er greit å være tidlig ute med de. :)
Julekort ble gjort ferdig i forrige uke, så nå ligger de i skapet og venter på å bli sendt. (tidligere år har jeg vært blant de som har bestilt julekort i midten av desember, og akkurat rukket og fått de med juleposten.. *knis*)

Jeg elsker jul! Er sikkelig julemenneske!!Vanligvis bruker jeg å starte med julegavene allerede i sommerferien, men i år har jeg liksom ikke kommet sikkelig i gang... Fikk handlet en del julegaver i helga, og skal prøve å få tatt mesteparten av de jeg mangler i morgen :) Har store planer om å være ferdig med alle før vi kommer til desember! Jeg skal reise bort i jula, mens fruen må være igjen å jobbe, så for at jeg skal slippe å drasse med meg alt av julegaver på båttur helga før jul skal vi få levert dem ut tidlig i desember :)
Siden forrige jul har vi flyttet fra en liten leilighet til rekkehus, så gleder meg enormt til å pynte her, og så må jeg sikkert ut å kjøpe litt mer pynt også :D Og så må jeg ut å kjøpe julekalender til fruen da ;) Blir "ølkalender" i år, med vurderingskjema og greier!
åh, som jeg gleder meg til jul!! Og så kommer jo desember sikkert til å fly avgårde! og vips så er det ikke lenge februar :D

Så fint å finne noen andre som er litt over gjennomsnittet glad i jula! De fleste bare klager over hvor slitsomt og dyrt det er.
Vi har en slik fin bruktbutikk ikke så langt unna, så i forrige uke var jeg der og fikk med meg to bæreposer fulle av fin, gammeldags julepynt for bare 255kr. Og enda var det masse jeg gjerne skulle hatt med meg hjem. :D

Kan tenke meg at det blir fint å pynte et større areal, ja. :) Får plass til svært juletre også, da. :p Jeg er nok litt amerikansk på det punktet - jo større tre, jo bedre!

så kjekt å finne masse fin julepynt for så lite da!! Ja, i år blir det juletre! Har ikke hatt det hjemme hos oss selv enda, da vi alltid har reist før julaften og ikke kommet hjem igjen før på nyåret... Men gleder meg enormt til å pynte et her hjemme i år!
Ja, det er mange som stresser med at jula er så dyr å sånt, derfor jeg liker å begynne tidlig! For det første synes jeg gavene som regel blir mye dyrere hvis jeg venter for lenge, for da blir jeg stressa og kjøper det første og beste jeg finner, og ser ikke så mye på prisen... Og for det andre liker jeg å ha god tid til å planlegge hva jeg skal kjøpe til hver enkelt! Jeg elsker å gi bort gaver, er noe av det morsomte som fins! Og derfor legger jeg mye tanker og planlegging i hva jeg kjøper... Begynner man tidlig kan man jo få tak i mange ting på tilbud, og gjerne ting som man ikke finner når det nærmer seg jul!

Å ja, har tenkt på jula siden august/september jeg ;) Hehehe :) I år har det blitt en del strikking siden jeg ble sykemeldt allerede i august. Så her har det blitt en del hjemmelagde julegaver :) Håper det faller i smak hos mottakeren ;)
I tillegg har jeg kjøpt noen gaver også, så har ikke veldig mye igjen nå altså :)

Til helgen så skal jeg ta frem jula her hjemme. Skal også ta julebilder av barna før utgangen av november og få sendt de ut så tidlig som mulig, ellers blir det fort glemt, snakker av erfaring :-P

Så da er jeg i gang :) Elsker julen, er definitivt den beste høytiden :)

Ok, jeg har en innrømmelse å komme med.. Jeg har vanligvis full kontroll på hvor mange dager og uker det er igjen til desember og jul. Trodde også egentlig at jeg lå godt an i løypa. Men.. hodet mitt er tydeligvis litt tullerusk av babyhormoner om dagen, så det gikk opp for meg NÅ at det er 1.desember neste helg. :oops:
Da vet jeg hva jeg må bruke de neste to ukene på - nemlig julevask! Har sett hvordan gubben mener en god nok vask er, så jeg tror vi trosser bekkenet, jeg. :p

Jeg gleder meg stort til jul! Vi skal feire julen bare oss tre (meg, kona og toåringen) . Men det blir full oppdekking og juletre :)

Back
Topp