Når har dere OUL?

Bennie&Asander

Blir kjent med forumet
Jeg har fått time til OUL 3 januar, men nå skyve den en uke siden mannen er borte den uken og sårt vil være med. Men da er jeg i uke 20, er ikke det veldig sent for OUL? [emoji46]

Andre som har fått time til OUL? [emoji16]
 
Det er vel uke 18-20 som er vanligst. Hadde uke 19 med to første. Har ikke fått time denne gangen. Spennende å begynne p telle ned. Det er en liten milepel
 
Ikke vært hos legen enda så OUL er langt frem i tid [emoji12]
 
skal på 6-7 ukers samtale om 2 uker. For se om legen never det da. Ellers blir vel ikke henvisning sendt føre
12 ukers kontrollen.
 
Litt tidlig å få time til OUL enda, men regner med det blir i januar :)
 
Har ikke sagt fra at jeg er gravid ennå en gang jeg, så jeg aner ikke. Men sikkert i januar :love7
 
Har også fått 3. Januar og da er jeg vel i uke 18 en gang tror jeg[emoji4]
 
Sist gang fikk jeg OUL i uke 21,syns det var veldig sent.

Denne gangen har jeg enda ikke vært hos legen, men jeg tenker slutten av des/begynnelsen av januar :)
 
Jeg tror nok det blir jan/feb, har vært hos legen men ikke bedt om noe annet enn henvisning til TUL
 
Tenker også januar, ikke vært hos legen, men hsr først termin i slutten av juni.
 
Fikk 03.01.19<3
 
Vet ikke helt hva som er forskjellen på TUL og OUL? Kan noen forklare det? :) Inntil 14 Desember har jeg totalt 5-6 Ultralyder inkl. 3D (I ukene 5-13).
Tidlig ultralyd er ikke rutine, det er derimot rutine at man skal ha en ultralyd (Ordinær ultralyd) rundt uke 16-19 og iblant 20.
OUL er det alle får tilbudt, veldig mange går privat for TUL. :)
 
Tidlig ultralyd er ikke rutine, det er derimot rutine at man skal ha en ultralyd (Ordinær ultralyd) rundt uke 16-19 og iblant 20.
OUL er det alle får tilbudt, veldig mange går privat for TUL. :)

Aha! Da tror jeg bare det er "kotyme" med en helt annen oppfølging av mor i det landet her jeg bor (vil gjerne forbli hemmelig inntil skjult forum-tilgang åpnes for meg :p ), for her får man dekket TUL også fra "helseforsikringa". Uansett om det er risikosvangerskap eller helt standard. Interessant å se forskjellene!
 
Aha! Da tror jeg bare det er "kotyme" med en helt annen oppfølging av mor i det landet her jeg bor (vil gjerne forbli hemmelig inntil skjult forum-tilgang åpnes for meg :p ), for her får man dekket TUL også fra "helseforsikringa". Uansett om det er risikosvangerskap eller helt standard. Interessant å se forskjellene!
Ja, syns Norge mangler en hel del når det kommer til svangerskapsomsorg.
Jeg får heldigvis en hos gynekologen min 13 november, og på Kvinneklinikken i Desember i forbindelse med fosterdiagnostikk. :)
 
Back
Topp