Når fortelle kommende storesøsken...

Ikke i bruk

Forumet er livet
.. at de skal bli storesøsken? Og hvordan fortelle det?
Hvordan fortalte dere den spennende nyheten?
 
Husker ikke helt, men de siste månedene snakket vi mye om det. Det var ganske tidlig for å forklare at mamma var ikke syk, mamma hadde baby i magen. Han var nettopp fylt ett år da jeg ble gravid.
 
Venta til ca uke 14/15/16. Husker ikke nøyaktig. Hadde mista et par ganger, så ville være litt mer over på den sikre siden.
 
Fortalte i uke7 siden jeg var så dårlig og storesøsknene skulle slippe å være veldig bekymret for mammaen sin :)
Samla de bare i sofan og sa det til alle samtidig - enkelt og greit :)
 
Fortalte i uke7 siden jeg var så dårlig og storesøsknene skulle slippe å være veldig bekymret for mammaen sin :)
Samla de bare i sofan og sa det til alle samtidig - enkelt og greit :)

Samme her. Bedre å fortelle, enn at barna blir bekymret :)
 
Fortalte uke 6 til hu på rett over 4 år. Jeg spydde konstant og hu var helst redd for mammaen sin som hang over doen hele tiden så. Føltes naturlig å fortelle det tidlig da. Sa det i sofaen tror jeg. Hu var hvertfall kjempeglad og kjempestolt :)
 
Sa det like før andre familiemedlemmer/venner kunne få vite det, i tilfelle de røpet herligheten :) Så rundt uke 14.
 
Tror vi fortalte jenta vår som da var snart 3 år når jeg var rundt 2 mnd på vei. Det var både fordi jeg spøy hele tida og barn kjempedårlig, men også fordi vi ville inkludere henne :)
 
Fortalte det etter uke 12 sist gang. Kommer til å vente til etter uke 13-14 om vi blir gravid igjen tenker jeg :happy:
 
Planen er å vente 3 mnd men om formen er veldig dårlig må det kanskje fortelles før;) (først må jeg bli gravid)
 
Tenker å fortelle frøkna når jeg er over 12 uker. (Neste gang jeg blir gravid) hun har smått begynt med ord og lærer så godt og fort at det tror jeg bare blir gøy, selv om hun ikke skjønner så mye enda
 
Her ventet vi til etter vanlig ultralyd. Jeg mistet en tvilling i første svangerskap, og orket ikke tanken på å fortelle først at det var en baby der inne og så at det ikke var det til de små.
Og barn snakker og sprer nyheter, så da ville jeg måtte fortelle fler.
Syns det var veldig godt at ikke så mange visste første gangen. Spesielt i ettertid. Jeg ville ikke at hun som kom skulle gå å føle på savnet av en manglende tvillingsøster (de var i samme forstersekk). Det har vi klart.

Ungene fikk vite før vi informerte andre.

Jeg har hatt hypermesis i alle svangerskapene mine. Men siden søsken var små da jeg ble gravid, var det null problem å si til dem at jeg hadde omgangssyke. De hadde jo ikke særlig peiling, og syns ikke det var rart at mamma var syk i flere uker.
 
Sist gang fortalte vi det i uke 12, ende desverre med dødfødsel til termin Denne gangen venter vi lengst mulig ❤️
 
Er i uke 27+3 og har enda ikke sagt det til jenta på 2. Vil være mest mulig sikker på at alt går bra, samtidig som det blir så fryktelig lenge å vente for dem. Skal si det når samboer kommer hjem fra jobb neste gang. Er da ferdig med uke 29. :happy:
 
Da mitt barn var 1,5 fikk han vite det i uke 5 da jeg fant ut at jeg var gravid. Fortalte at jeg hadde en liten baby i magen, og at han skulle bli storebror
 
Back
Topp