Når byttet dere fra sprinkelseng til juniorseng?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Var det barnets alder, søsken på vei eller at barnet klatret ut av sprinkelsengen som avgjorde når dere byttet den ut med en større seng? Hvilken seng valgte dere? Hvordan gikk overgangen? Ble det vanskeligere å legge barnet fordi h*n bare kunne sprette rett utav sengen, eller gikk det knirkefritt? Fikk dere mer besøk på natten?
 
Her flyttet han over til vår seng ifra sprinkel seng og jounior seng før søsken kom. Byttet vel når han var 3,5 år. Sprinkel sengen forsvant før det en stund pga vi fikk mindre plass å bo på:/
 
Med de to eldste så byttet vi da di hadde passert 1,5 år fordi di klarte å klatre ut av sprinkelsengen , og med minstemann byttet vi nå da han var 14 mnd til juniorseng:) Har vært ett `mareritt` å legge han i sprinkelsengen og han sover bedre i juniorsengen :) En fordel at jeg kan fysisk legge meg ned med han i sengen sin å roe han ned om nødvendig, klarte ikke det i sprinkelsengen :wacky:
 
Rett før hen fylte 2 år
 
3 år. Pga alderalder, og hun hadde hatt en vegg nede en stund. Ikke vanskeligere å legge, men hun kom oftere inn til oss. Nå som vi har flyttet, har hun 150 seng og sover med pappaen..
 
Vi tok av ene siden på sprinkelsenga ved 18mnd ca, da han bare klatra ut av den. Han sov mye bedre uten.
Han fikk voksenseng rett før han ble 2 år :)
 
Byttet fra sprinkelseng seng til junior seng når han var akkurat 2 pga søster på vei:)
 
Vi byttet seng rett før de ble 2 år fordi det var da de flyttet inn på egne rom :)

Valgte en helt enkel juniorseng fra IKEA :)

Overgangen har gått veldig fint :) Eldste var i utgangspunktet vanskelig å legge, men ble bedre da han fikk juniorseng :) Yngste har generelt alltid vært enkel å legge, så det var det ikke noen stor forskjell :)

Eldste kom inn hver natt i lang tid, men yngste ligger bare og gråter til en av oss kommer inn på rommet hans...
 
Guttene fikk ny seng når de var 2.
Gikk veldig fint, det tok litt tid før de fant ut at de kunne gå ut av sengen selv. :p
 
Ca 3 år med yngste
 
Fikk hemnes dagseng til 2 årsdagen sin. Da skulle lillebror ha sprinkelsenga. Hun var klar for det. Junior seng er bortkasta penger for min del.

Gikk så fint , datt heller ikke i gulvet . Nestemann var 3 år . Hadde litt med at da flyttet vi , så han skulle få når vi hadde flyttet. Gikk også fint med stor seng :)
 
Her blir eldste 3 når han får voksen seng. Hadde gjerne hatt han i sprinkelseng lenger, men vi trenger senga til ny baby
 
Vi byttet rundt 2-årsdagen. Da klatret han ut av sengen sin selv, så jeg synes en juniorseng var tryggere. Han kom inn til meg hver natt etter dette, i en lang periode. Og det var helt okei.:)
 
Eldste bytta til juniorseng da han var 2 år pga lillebror på vei.
Låner en juniorseng på ubestemt tid av familie, hadde nok kjøpt voksenseng hvis vi ikke hadde fått det tilbudet.
Gått greit det, han har aldri gått ut av den senga, setter seg bare opp og skriker til vi kommer inn :rolleyes:
 
Eldste var 2 tror jeg. Eller litt over. Han ble 2 i april og fikk den sommeren.

Da følte vi han var stor nok. Og han stod ikke opp av den senga før vi kom og henta han :p Han våknet om morran, ropte på oss og gikk ikke ut før vi kom :p

Lillesøstra var rundt 3 tror jeg.
Men hun står visst opp av senga gitt :p
 
Back
Topp