Nytt vs. finn.no

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Flere som er igang med utstyrsjakta?
Har allerede avtalt å hente sprinkelseng i dag, via finn. Og tripp trapp stol m/ nyfødtsete i morgen, også på finn :hilarious:
Vi må jo spare til nesten 5 mnd ubetalt permisjon, så her skal alt kjøpes brukt :p
Det eneste vi skal kjøpe nytt er vogn og bilsete :rolleyes:

Jeg venter litt med å handle, men jeg har satt noen lagrede søk på finn. Tror vi kjøper brukt vogn. De jeg har lyst på er så dyre, og jeg ser man kan få noen gode kjøp på finn. Noen bytter jo vogner like ofte som andre skifter bukser :p
Bilstol kjøper vi ny tenker jeg.

Jepp, har allerede handlet noe... Kjøpte en emmaljuna city cross på Finn forrige uke. Tenkte at det skal være vogn to, sånn barnehagevogn. Mens vogna som skal brukes mest skal være ny.. Noe brukt, og noe nytt :happy:

Har ikke handlet noe enda men tenker å kjøpe en del brukt men vogn og bilstol skal være nytt :D

Satser på at mesteparten av utstyret arves fra storebror. Han fikk alt nytt, litt fordi jeg synes det var gøy å handle inn, og litt fordi mannen får noia av å kjøre rundt og hente ting fra finn rundt omkring. Men det fine med at vi kjøpte nytt sist, er at alt fremdeles er i god stand og kan brukes denne gangen og. Hvis nestemann skulle trenge noe spesifikt vi ikke har, tror jeg vi kommer til å låne fra venner eller kjøpe nytt, men det er ikke snakk om mye i såfall

Jeg er tilhenger av brukt, hvertfall i de minste størrelsene hvor du knapt ser at klærne er brukt og de vokser ut av det før man vet ordet sv det:)

• Liker
Reactions: MM.
Vi skal kjøpe mest mulig brukt slik vi alltid gjør. Det vi planlegger å kjøpe nytt er bilstol, madrass (dersom vi bestemmer oss for å ha babyseng) og lammeskinn til vogna. Vognpose planlegger jeg å sy selv, men det er ikke sikkert det blir noe av. I tilfelle må jeg undersøke litt, om det er slik at vognposen bør være ny på samme måte som madrassen eller ikke.

Er begynt å planlegge hva vi trenger :-) Blir sikkert kjøpt litt på finn, så lenge det ikke er noen sikkerhets-/ helsemessige årsaker til å ikke gjøre det (bilstol, madrass, osv.). Barneklær er jo supert å kjøpe brukt!

Men siden det er det første barnet vårt, kjøper jeg ikke noe som "synger på siste verset". Da investerer jeg heller i noe som kan vare i mange år. Da har man jo også garanti på det.

Jeg tenker ny bilstol og madrass, men ellers gjør det meg ingenting å kjøpe alt brukt. Ikke sikkert det blir sånn, kan jo hende vi finner rimelige ting på salg, men å kjøpe feks vogn for nypris kommer ikke på tale. Har også et lite ønske om at alle de første klærne (str50-56) skal vi kjøpe selv, men vi har mange å arve fra og mange hvor jeg har kjøpt klær til deres baby, så må nesten se an hvor sta jeg skal vøre på det

Høres ut som vi tenker likt mange av oss ja :happy: klær er bare tull å kjøpe alt nytt ja haha!
Ang. vogn er jeg litt ambivalent. Hvis vi må betale den selv blir det brukt. Men hvis foreldrene til kjæresten betaler blir det ny :hilarious::rolleyes:

Fikk ny vogn første gang, aldri igjen! Får kjøpt vogn som så vidt er brukt på finn eller Facebook gruppen barnevogner til halv pris. Kjøper alt jeg kan på finn og Facebook, babysete har vi fra sist, det er og det eneste jeg ville kjøpt nytt.

Vi satser på å kjøpe vogn brukt om vi finner en som er greit brukt. Det samme med bæresele. Brystpumpe og madrass kjøper vi nytt. Det meste annet tror jeg at vi har fra forrige gang :)

Jeg har såå lyst å kjøpe masse nytt :hilarious: men ser det at med min økonomi så blir det en del brukt ja.. brukt er helt greit, men jeg kjenner jeg er litt kresen så blir nok ikke bare bare.. med klær er det nok litt blanda. Kjøper muligens noe brukt, men blir nok en del nytt og. Har lært at de ikke trenger så mange plagg i starten heller så vil gjerne ha litt nytt da.

Vi har det meste fra forige unge. Mye kjøpte vi brukt da, men det holder god stand enda, så blir nok minst mulig innkjøp.

Skal ha ny vogn og bilstol. Det andre ser jeg litt an! Siden det er min første og jeg vil ha flere barn, så kjøper jeg nok mye nytt :)
Ser poenget at mye er neste ubrukt osv, men syntes det er mer arbeid å kjøpe brukt enn nytt :oops:
Klær kommer jeg nok bare til å kjøpe brukt de første årene.

Er det en gutt i magen så får jeg mye arve klær fra lillebroren min, moren min har også en bilstol som jeg vet er i god stand, men som mangler base, men må si jeg er veldig usikker på om det er noe jeg vil kjøpe brukt eller ikke :wideyed:

Veldig greit å få en del arvet og kjøpt fint brukt. Kan spare masse penger slik også sliter jo ikke akkurat babyer ut klærne

Back
Topp