nytt vs brukt.. utstyr!

mamma900

Glad i forumet
Skal dere kjøpe alt nytt, noe brukt eller kanskje alt brukt når det kommer til utstyr til baby?
hva skal dere evt kjøpe nytt, og hva skal dere evt kjøpe brukt ?

og siste spm . hvor mye tror dere det går med på utstyr ? [:)]

Vogn har vi fådd brukt [:)]
kleia bli væll en goo del brukt [;)]
men vi får shå ka vi får av familie og venner å [:D]
men regne me at vi kjøpe stellekomode ny.. [:)]

Kommer nok til å kjøpe ny seng, vogn og stellebord :) Bilstol arver jeg ifra tanta mi som har en gutt på 6 mnd nå, så tror det skal funke greit :) Når det gjelder klær, så kommer det egentlig veldig an på kjønn.. Blir det ei jente, så arver jeg mye klær fra beste venninna mi + at mamma har en del klær ifra jeg og lillesøstrene mine var små :) Ikke alt som kan brukes, men har sett gjennom det og noe av det var absolutt brukbart :) Litt gøy hvis den kan bruke klær som jeg selv har brukt nå jeg var baby :p Blir det en gutt, så arver jeg sikkert litt fra tanta mi også må jeg vell kjøpe en del nytt også :)

Angående hvor mye penger vi kommer til å bruke, så har jeg vell egentlig ikke peiling :p Vet ikke helt hva vi skal kjøpe enda og prisen på det så..

Vi skal kjøpe det meste nytt. Regner med vi i hvertfall skal ha ett barn til, mest sannsynlig to, etter hvert, så da får vi jo brukt det til dem også. Svigermor har ei gammel vugge som flere i familien til sambo har brukt, så den blir kanskje det eneste vi skal ha som er brukt.

aner ikke hvor mye penger vi blir å bruke, men med tanke på at vogn å bilstol blir ca 10000 tilsammen, regner jeg med det blir ca 20-30000 tilsammen for alt.

Vi har fått ny vogn av mine svigerforeldre,,arver bilstol etter dattra til søskenbarne til samboeren min,,har sprinkelseng etter meg og vogge har jeg fått for lenge siden,,,
Håper på å få arve en stellekommode,,vis ikke blir det bare stellematte og badebalje.
Har litt klær etter meg selv.
Resten blir vel nytt.
Men er veldig usikker på alt det andre vi mangler og hva vi virkelig trenger[8|]

Her blir det litt arvet og litt nytt. Det er helt greit synes jeg. Men madrass til sengen og den slags blir kjøpt nytt.

Jeg har det meste fra før.. Så trenger ikke kjøpe bilstol, sprinkelseng, reiseseng, stellebord og lekegrind iallefall.. har masse jenteklær, det eneste jeg kunne finne som var nøytralt var et par bodyer. hehe.., Så hvis det blir gutt må jeg handle en del tøy [:)]
Mamma har ei gammel vugge vi skal låne, som vi skal ha i stua. Ellers er det eneste store vi skal kjøpe (som jeg kommer på) er vogn.. Ellers kjøper vi jo alltid noe nytt også. Er jo gøy å ha noe nytt og [:D]

Her blir d litt brukt og det meste nytt. Men så er det jo vår første å da [:D]
Vogn får vi av mine foreldre, og seng har vi fått brukt men kjøper ny madrass og sengetøy.
Stellebord blir også kjøpt nytt samt, bilstol.
Blir kjøpt en del klær, også har jeg en svigermor som allerede har strikka en del + at vi får noe brukt av venner og kjente. Så har samboern en vugge som han har brukt da han var liten :)

Jeg er egentlig for å skaffe det meste brukt, men ikke bilstol. Syns det er tryggest med helt ny bilstol, så det skal vi kjøpe.

Ellers så har vi det meste fra før.

her blir det meste kjøpt nytt siden to av søstrene mine også er gravide[&:][:D] baby boom i familien, så er lite å dele på.. men greit å kjøpe nytt, vi skal sikkert ha flere barn senere [:D]

litt arvet etter søstern min og mest nytt. Har kjøpt seng og madrass, barnevogn og bilsete nytt samt sengetøy. Kommer også litt an på om det blir gutt eller jente om vi får arvet mangen klær eller ikke...

vi har bestillt ny vogn i dag. Det er vel det vi skal ha som er nytt![:D]

vi kjoper noe nytt og noe brukt.. seng og vogn kjoper vi nytt,samme m lekegrind.
sete skal jeg kjope av ei venninne og det er bare 6 mnd gammelt.
kommer oxo til aa kjope litt kler hvis det er jente selv om vi har litt fra for.
men,er det gutt saa maa vi handle masse kler..men,er nok ei lita jente inni der [;)]

Alt nytt her[:D] Har kjøpt inn det meste.. Mangler bare stellekommode og seng[:)] Det tar jeg med feriepengene[;)]

stellebordet jeg har er brukt.. har en reise seng fra før.. og har klær.. pluss skal kjøpe vugge og bryst pumpe av ei vennine av meg som fikk en sønn for 14 dager siden..
vogn og bil stol skal vi ha nytt og kansje sprinkel senger også den er vi ikke helt sikker på enda..

Skal ha vogn hvor man kjøper sportsvogn og bagen hver for seg, så kommer til å kjøpe sporsvogn delen ny, mens vi prøver å finne bagdelen brukt. Barnesete skal vi få låne av ei venninne, har ikke bil selv, så kommer til å bli minimalt brukt. Hadde vi hatt bil hadde vi nok sikkert kommet til å kjøpt nytt. Stellekommode kunne jeg tenke meg å kjøpe brukt, men er litt kresen så har ennå ikke funnet en jeg liker brukt. Seng kommer vi mest sannsynlig til å kjøpe på Ikea, men kan fint kjøpe ei brukt om den vi skal ha dukker opp lett tilgjengelig. Kurv har mamma etter meg som vi skal bruke den første tida. Klær blir vel for det meste kjøpt nytt, men håper å finne litt etter meg og broren min på loftet hjemme [:)]

Kommer an på om det er jente eller gutt...er det gutt har vi alt av klær...
Vi skal kjøpe seng, stellebord, vippestol og bilstol, ellers har vi alt annet...

Back
Topp