Det er førstemann på vei for oss. Vi arver ganske mye, men jeg har ikke fått hentet og ordnet alt enda siden formen min har vært så dårlig. Jeg tar i mot så lenge det er helt og pent, og kan vaskes (eventuelt kokes om det er den type artikler som trenger det). Det meste til de minste kan jo heldigvis vaskes. Det er jo forresten greit å tenke på til det man kjøper inn selv og - at det er enkelt vaskbart.

Jeg tar i mot en gammel vogn til barnehagen, men den bruker de fortsatt og det passer fint (jeg trenger den jo ikke før høsten 2017). Hverdagsvognen skal vi kjøpe ny, det er vel den tingen jeg har gledet meg mest til å skaffe selv.

Jeg søker på FINN også, etter en del utstyr som ikke er så farlig om har vært brukt. Jeg er mer kresen på hva jeg ser etter på FINN enn det jeg arver av nære kjente.
Vi kommer til å få mye i gaver og, så jeg er helt sikker på at det blir for mye til babyen vår.
Om du skal ha brukt bilstol så er det veldig viktig at du vet alt om stolen (Når er den kjøpt? Har den vært i en bil som har kræsjet? Har den vært sendt med fly eller på annen måte uten forsvarlig innpakning?) Bilstoler skal ikke være eldre enn 8-9 år i følge Trygg Trafikk, og selv et lite kræsj/dunk kan være nok til at det er skade på stolen selv om det ikke syntes. Det er også lurt å undersøke hvordan bilstolen gjør det i Forbrukerrådets tester. Sikkerhet burde være viktig. Det er jo helt greit om du får en pent brukt, nyere og god stol av noen du stoler på.
Om man arver noe babykurv eller seng så skal man skifte til ny madrass (og om man gir videre burde man kaste madrassen slik at nestemann også må kjøpe ny). Det går igjen på sikkerhet, anbefales med tanke på krybbedød av Landsforeningen for uventet barnedød.
Jeg er nøye på hygiene, men ikke på den måten at jeg synes noe er ekkelt selv om det egentlig er hygienisk i orden. Hygiene for meg handler om faktisk hygiene - hvis noe kan vaskes/kokes slik at det hygienisk sett er helt rent så holder det for meg. Andre er jo sånn at selv om noe egentlig hygienisk sett er rent så er det likevel ekkelt/ubehagelig siden det har vært brukt før. Sånn er ikke jeg. Men så jobber jeg på sykehus da, så jeg vet jo at alt gjenbruksutstyret man er borti som pasient har vært brukt hundrevis av ganger før, til mye ekkelt - det må man bare ikke tenke på, for det er helt hygienisk og rent til hver ny pasient.