Nytt til baby??

Lykkedokka

Glad i forumet
Var med ei venninne på shopping i går, hun skulle ha til sin lille, men det ble til at jeg kjøpte mange kluter og et par helsetepper.... Jaja tenkte jeg når jeg kom hjem.... Jeg har jo bare 6 lønninger til og handle meg ferdig på[:)] Andre som føler presset?????

hehe sånn har jeg ikke tenkt på det før[;)] men det er jo sant det!! [;)]

ORIGINAL: Amaryllis

Ja og det er ikke lett å få kjøpt alt heller, for det er virkelig dyrt[&o]

OI, jeg har ikke tenkt på det på den måten før[8D] Vi begynner jo nesten å få det litt travelt da![8D] Kan jo ikke vente med alt til siste lønning... Min "feite" barnehageassistentlønning holder jo knapt til en barnevogn[:'(] Hehe... Takk for tankevekkeren[;)]

ORIGINAL: Lykkedokka

jeg har lånt veldig mye til snuppa, så det var egentlig bare stellekommode og bilstol vi kjøpte selv (og bilstolen betalte vi nesten ingenting for) så var ikke så dyrt for oss...

så lån med venner og bekjente om du har mulighet..

Vi begynte å spare litt vi lenge før jeg ble gravid, så vi har noen lapper liggende da[:)] Også har jeg alt begynt å handle klær på salg når jeg ser det. Gidder ikke tenke på at det burde jeg ikke gjøre før jeg er minst 12 uker på vei, går det galt så får jeg jo bruk for det neste gang uansett.

Man tenker at man har så god tid, men tiden flyr og det er mye man skal ha, så greit å begynne tidlig[;)]

Eg skjønar at eg er heldig, enn om eg er student. Eg har jo krav på eingangsstønad og stipend i hele permisjonen. Samt mamma har handla dei dyre tinga til oss.

Gir dere andre ein god klem eg[:)] Og husk på jula, og så kjem januarsalget[:)]

et tips til helseteppene dere snakker om...ta en tur på nille eller europris(eller garnbutikk, men der er garnet litt dyrere) å kjøp dere noen garn-nøster og strikkepinner. Legg opp ca 100masker eller fler å strikk frem og tilbake til teppet er den størrelsen dere ønsker! Kjempe enkelt, koseli og ikke så er det ikke så veldi dyrt. (ps om du ikke liker strikking eller ikke kan så gi tråden til en bestemor eller venninne som liker det)om du er "viderekommen" i strikkingen så er det MANGE fine oppskrifte på babytepper på nett! [link=http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php]Garnstudio[/link] har mange gratis oppskrifter!
Pynt med sløyfe eller sy/stryk på merker og vips så har du et teppe ingen andre har!

Helseteppene er jo ikke så veldi pene at det gjør noe heller...

HAAAAAAAAAAAAH. 6lønninger til baby kommer. Det kommer mannen min til å gå på.. kanskje jeg får shoppe litt på lørdag når vi skal se på vogn. [:D]

TAKK- beste unnskyldningen jeg har hørt!

Blir det en jente så har vi ju det meste..Men blir det en gutt...ja då är det bara att shoppa i vei! Vi får se etter ultralydet..[:D]

tror jeg venter og ser på kjønn, om det blir gutt har vi klær i hauer og lass fra lillegutt, men hadde vært kjekt med en jente for jeg elsker å shoppe hehe

Vi har jo det meste etter snuppa eneste en del klær som må til om det kommer en gutt nå [;)]

Jeg skal ha ny stellekommode eneste, den vi hadde sist gav jeg vekk til svigerinnen min slik at jeg hadde en god unnskyldning til å kjøpe ny[8D][:D]

Kommer bare til å kjøpe litt klær i 50 og 56, nøytrale vel og merke [;)] Jeg fikk jo i februar sist også og da fikk jeg mye babystasj og ting til jul, jeg ønsket meg liksom ikke så mye til meg selv så da var det greit å øsnke ting til babyen :) Kommer til å gjøre det nå også tror jeg :)

Oj da, sånn har jeg virkelig ikke tenkt på det Har følt at jeg har jo såå god tid!
Men vi bor i en liiten leil og har ikke plass til å kjøpe noe stort.. kanskje jeg skal kjøpe en plasteske på hjul jeg kan begynne å "spare" i allerede nå som er lett å ta med på flyttelasset!
Jeg har heldigvis lagt av over 50 000 og sambo mer men er jo greit å slippe å løpe rundt som en gal i desember og januar uansett..
Dere som ikke vet kjønn så er det masse nøytralt man kan kjøpe så heller fylle opp med mer konkrete farger etterhvert
For min del skal jeg IKKE kjøpe inn noe særlig rosa om det er jente eller babyblått om vi får gutt. Det får vi vel uansett enten jeg liker det eller ikke.

Lykke til jenter!
Begyn hvertfall å spare selv om dere ikke vil kjøpe inn for mye alt nå er mitt tips!!

ORIGINAL: Svartengel

Eg skjønar at eg er heldig, enn om eg er student. Eg har jo krav på eingangsstønad og stipend i hele permisjonen. Samt mamma har handla dei dyre tinga til oss.

Det er sant, har jeg ikke tenkt på[:)] Men så har vi fått hjelp med barnevogn da:-) Men jeg handler nøytrale farger, da gjør jeg iallefall ikke noe galt[:D] JEg har jo bursdag snart og, så da skal jeg ønske meg barneting[:D]

Det er sant, har jeg ikke tenkt på[:)]

Er du også student?

Er du også student?

Nei jeg er i full jobb, jobber som drosjesjåfør[:D] men nå er jeg desverre sykmeldt pga stress og tunge løft i arbeidet[:(]

Er du også student?

Nei jeg er i full jobb, jobber som drosjesjåfør[:D] men nå er jeg desverre sykmeldt pga stress og tunge løft i arbeidet[:(]

Uff da... Men kva du ikkje hadde tenkt på?

Er du også student?

Uff da... Men kva du ikkje hadde tenkt på?

Salget i januar[:D] det kan jo hende jeg får penger i julegave, og da kan jeg jo bruke disse til babyting i januar[:D]

Salget i januar[:D] det kan jo hende jeg får penger i julegave, og da kan jeg jo bruke disse til babyting i januar[:D]

Ja det er genialt med januarsal[:D][:D][:D]

Back
Topp