Nytt sykehusbesøk

idabh

Glad i forumet
Har kanskje ikke vært så flink å oppdatere eller engasjere meg her inne siste tiden, men koslig å komme inn å titte innimellom vertfall[:)]

Vi har vært på øyeavdelingen på Ullevål i dag igjen. Før jul fikk vi konstantert at han er blind på det ene øyet sitt(som mangler iris), men at det andre så greit ut. I dag fikk vi beskjed om at synsnerven på det "friske" øyet har en utvidet ring, og denne er med å påvirker synet. Han er nå 3 måneder og fester enda ikke blikket[:(] Dette tyder på at han ser dårlig, men vi vet ikke hvor dårlig det er. Derfor blir det tett oppfølgning framover! Neste gang blir det MR og undersøkelse i narkose. Så blir det møte med spesialist og plastisk kirurg. Vi er også blitt henvist til Huseby, senter for synshemmede, som skal sende synspedagoger på hjemmebesøk for å hjelpe oss å tilrettelegge for lillemann!Så endelig har vi fått litt klarere svar og vet hva vi har å forholde oss til. Er selvfølgelig veldig trist at gutten ikke ser noe særlig, men er bare glad det blir tatt tak i[:)] Det vondeste er at jeg føler at jeg ikke får 100% kontakt med ham fordi han aldri ser meg inn i øynene.....men,men!Vi får bare forsette å stimulere de andre sansene hans[:)] Og jeg som har så dårlig sangstemme,hehe. Men hjertegutten vår er en tøffing, og dette er jo bare en bagatell i forhold til hva han allerede har vært igjennom!Han er såååå flink ellers og henger kun etter med blikkontakten, alt annet er han kjempe flink til[:D] Jaja, det var litt hvordan det står til med oss om dagen[:)]
Ha ei fin uke alle sammen!
Slenger med et bilde av gullet mitt[:)]

Dakar lille nydelige Nathaniel! Han er heldig som har en sånn flink og god mamma som deg, Ida :)
Bare fortsett med alt det fine du gjør for nydelige gutten din, så skal du se du snart oppnår ordentlig mor/sønn kontakt.

Han er jo bare så utrolig nydelig den gutten din

ORIGINAL: Smulan*

Dakar lille nydelige Nathaniel! Han er heldig som har en sånn flink og god mamma som deg, Ida :)
Bare fortsett med alt det fine du gjør for nydelige gutten din, så skal du se du snart oppnår ordentlig mor/sønn kontakt.

Enig med smulan.
Så bra at dere får tett oppfølging framover nå da[:)]

huff kan ikke være en lett situasjon for dere.. ønsker dere masse lykke til og kun d beste..
og han er NYDELIG da.. en sjikkelig kjekkas

Sign

ååh,det var veldig koselig skrevet[:)][:)][:)] Nå ble jeg rørt og veldig glad[:)] Godt med litt gledes tårer og ikke bare triste tårer[:D]

smulan sa det jeg tenkte

Jeg syntes du er sterk i dette!! Og det er bra at han er så flink til alt det andre :) Håper dere snart får øyekontakt <3 Da tror jeg tårene dine kommer til å trille litt :):)

Masse lykke til!! Han er kjempenydelig :))

Flotte lille gutten. Han er jo superskjønn
Kan ikke forestille meg hvordan det er.
Men jeg er helt sikker på at det ordner seg, leger er jo så flinke.

Synes du er sterk jeg....

Klemmepå

Nåmmin for en søt liten gutt du har <3 [:D]

Og jeg tenker du som mamma klarer å få god kontakt med han gjennom kos jeg.. Og snakke sammen gjør dere sikkert også. Han vet godt at det er mamman som er sammen med han, om han ikke ser deg så godt <3

Takk for så flotte kommentarer jenter[:)] Det varmer veldig[:)] Det har vært en del tøffe utfordinger de siste 3 månedene, og man blir overhodet ikke forberedt under graviditeten på at barnet som kommer ikke nødvendigvis er "friskt"!!!Men når sjokket og nederlagene får lagt seg litt er det bare å stå på med ny iver[:)] Har innimellom bare lyst å sette meg ned å grine, men det hjelper jo ikke gutten min å ha en trist mamma![;)]

så utrolig god innstilling du har altså [:D]
høres ut som du takler det kjempebra....

får håpe dere får blikkkontakt snart da :o)
og veldig bra dere får god oppfølging, det hjelper jo masse kan jeg tenk meg [:)]

du er flink!

Uff.. dere har virkelig gått gjennom mye! Bra dere blir fulgt opp og får den hjelpen dere trenger til lillemann! :):)

Han er heldig som har en så sterk mamma og selv om han ikke ser så godt,så får han den kontakten og nærheten han trenger gjennom andre sanser. Dere virker veldig positive, det hjelper godt. Fint å høre at der får god oppfølging. Er litt lettere å forholde seg til da. Ønsker dere lykke til framover og kos dere masse!

Og for han har mamma uannsett verdens fineste sangstemme[;)].

forresten veldig nydelig gutt dere har[:)].

synes både du og gutten din er sterke. Og ønsker alt går bra med videre behandling/undersøkelse.

FOR en tøffing du er altså!

Mange hadde ikke taklet en sånn situasjon så godt.

Veldig positivt at dere klarer å se på lyspunktene i tilværelsen og fokusere på dem. Og selv om gutten din henger litt etter på blikkontakt så betyr det kjempe masse for ham med all annen kontakt dere har. Sikker på at han synes du er den aller beste mammaen han kunne hatt[:)]

uff da, det var ikke det jeg ville lese ida[&o]! Har jo kryssa fingrene for lille prinsen at det skulle være 100% frisk det øyet. Men bra dere får så god oppfølging da! Det er det ikke bare bare å få nå til dags på disse sykehusene[>:] Håper det blir mere positive svar neste gang tuppa[:)] Klem*

Back
Topp