Nytt pass etter man har giftet seg?

Babyx7

Forumet er livet
Vi gifta oss jo for 3 uker siden, og da bytta jeg etternavn. Må jeg da få tak i nytt pass oxo da, eller er ikke det nødvendig?

Har levert papirene om navneendring på ligningskontoret for 3 uker siden. Hvor lang tid tar det før jeg får nytt bankkort?

jepp du må ha alt det du har nå med det nye navnet ditt på.

jeg glemte å si fra i den ene banken å fikk da ikke brukt det som legitimasjon engang. den andre banken gjorde en feil sånn at der jeg har skrevet under der står det nye navnet men der de har trykt inn navnet står det gamle[:@] å nå vil de ha penger får å lage ett nytt igjen.

Jeg fikk et stempel i passet mitt hvor det stod at jeg hadde giftet meg og hva det nye navnet var. Dermed kunne jeg bruke det passet helt til det utløp. Veldig kjekt [;)]

Nytt pass, navnet stemmer jo ikke lenger, og nye ID-kort (førerkort, postens id-kort osv). Om du ikke bruker bankkortet som ID er det kanskje ikke så nøye, men det er jo gratis å skifte likevel er det ikke?

ORIGINAL: MiniSatan

Jeg fikk et stempel i passet mitt hvor det stod at jeg hadde giftet meg og hva det nye navnet var. Dermed kunne jeg bruke det passet helt til det utløp. Veldig kjekt [;)]

det skal jeg oxo prøve på tror jeg[:D] Passet går ikke ut på dato før om 5 år så hadde jo vært greit å kunne bruke det samme passet jeg har[;)]

Jeg lurer på akkurat det samme...[8|]

Gikk 2 mnd eller noe før jeg fikk lapp om at det var endret..Man kan ringe og mase litt også[;)] Har ikke byttet i passet for det er bare 1 år gammelt så skal se om jeg slipper..reiser ikke mye[:D] Minibankkort har jeg bytta men ikke sertifikatet for det koster 300.- og må kjøre langt for å bytte[:'(]

ORIGINAL: *Plomma*

Jeg fikk også et stempel i passet der det sto at jeg hadde skiftet navn på lovlig vis og kan bruke det til det utløpet. Helt gratis det....

[:)]Jeg også.

Jeg fikk også et stempel i det gamle passet mitt, med denne informasjonen. [:)] Jeg gikk bare til politistasjonen og spurte, og de fikset det på dagen. Hadde med vigselsattest og papirer fra folkeregisteret ang navneendring som var gått igjennom.[:)]

Det kommer ann på om du har nytt eller gammelt pass.

Hvis du har gammelt pass kan de skrive inn endringene på en side lenger bak, men sjekk ut med passkontoret for det er ikke alle land som godtar dette.

Har du nytt "digitalt" pass så går det ikke.

Var det jeg fikk beskjed om.

Gikk greit å reise til Polen, men måtte liksom vise de kontrollørene hvor de skulle se for de så bare at navnet mitt ikke stemte med billetten, men det gikk helt greit.

Turte ikke det da vi dro til Brasil så da ordnet jeg meg nytt Pass.

Samme her!
Så du trenger ikke nytt pass om det gamle ditt fortsatt er gyldig.
Ta med deg pass og vigselsattest til politiet så fikser de det for deg[:)]

Jeg leverte papirene om navneendring sammen med søknaden om prøvelse av ekteskap...osv osv... Så den dagen vi giftet oss, hadde jeg nytt etternavn...
Vi bestillte bryllupsreisen i mitt gamle navn, slik at jeg ikke trengte å få nytt pass til 1000 kroner bare for den ene turen.. (Passet går snart ut)...

Men har enda ikke somlet meg til å få nytt førerkort og visakort...
Men skal bytte bank snaaaart, så jeg venter med visa'n til da...

ORIGINAL: nina

Vi gifta oss jo for 3 uker siden, og da bytta jeg etternavn. Må jeg da få tak i nytt pass oxo da, eller er ikke det nødvendig?

Har levert papirene om navneendring på ligningskontoret for 3 uker siden. Hvor lang tid tar det før jeg får nytt bankkort?

Du må jo bestille alt det selv, og navneendring kan ta laaang tid ettersom hvilken behandlingstid de har på ditt lokale ligningskontor. Nytt pass må du ha ja. Passet er ugyldig dersom det ikke stemmer overens med alle personopplysninger.Jeg sendte navneendring for et par uker siden for å være sikker på å ha det i boks før bryllupet. Eller ihvertfall ganske fort etter.

jeg endret navn her, tok ca 4 uker fra jeg sendte inn til jeg fikk bekreftelse fra likningskontoret. Jeg måtte si fra til banken selv får å få nytt bankort, å så i dag skal jeg ringe bil tilsynet ang førerkortet mitt, å så skal jeg lage nytt pass.

Back
Topp