Nytt medlem :)

kimj

Andre møte med forumet
Hei! jeg titter innom her daglig og finner tips og svar på spørsmål jeg lurer på. Og det er veldig mange, siden dette er første graviditeten. Er nå 6 uker og 5 dager på vei ( etter min utregning ), og skal på ny legetime 16. april. Gleder meg :)

hurra og gratulerer

gratulerer så mye og velkommen :-)

Gratulerer med graviditeten! Godt du finner noen tips og råd her. Det kan man ha bruk for selv om det er tredjemann som er på vei også.....

Gratulere og velkommen :)

Gratulerer med spiren

Gratulerer og velkommen hit

Hei! Her kommer "NYTT, fra GAMMELT MEDLEM" Jeg viste ikke helt hvor/hvilken "post" jeg skulle skrive på. Jeg valgte å skrive her, håper det går fint. Har for en liten uke siden funnet ut at jeg nå er gravid, 7 uker på vei. Nå er jeg kjempe redd og engstelig, for jeg i slutten av april i år, gikk gjennom en MA, når jeg var 13 uker på vei, og måtte operere. Fosteret var allerede uten liv da, i uke 9, noe som kroppen min ikke "registrerte" slik den ikke helt ville støte det fra seg.

Så nå er jeg kjempe redd for att dette skal skje igjen, var ikke noen hyggelig opplevelse. Og greier enda ikke glede meg så mye over det, på grunn av redselen for at det skal skje igjen. Etter avtale med gyn.lege på sykehuset i april, skulle jeg kontakte fastlegen min når jeg ble gravid igjen, slik han kunne henvise meg videre til UL, når jeg var i uke 8-9.. Jeg er kjempe nervøs, og trenger noen oppmuntrende ord o.l....

Gratulerer så mye med graviditeten, selv om du foreløpig ikke helt kan nyte det... Jeg har ikke opplevd SA/MA selv så jeg skal ikke påstå at jeg vet hvordan du har det, men jeg tror jeg til en viss grad kan sette meg inn i redselen du kjenner på. Uansett, jeg tror det beste du kan gjøre for både deg og spiren er å forsøke så godt du kan å slappe av og stresse ned. Ta en dag av gangen, og pass godt på deg selv. Lytt til kroppen og signalene du får, men prøv samtidig å ikke "lete etter" dårlige tegn. Det er nok lettere sagt en gjort, det skjønner jeg veldig godt, men håper du klarer det litt likevel :) Og ikke nøl med å kontakte lege, jordmor og sykehus hvis du blir redd eller engstelig - de er her for deg, ikke omvendt :) Og logg deg inn her hvis du trenger å "lufte ut litt". Masse lykke til videre med spiren! :)

Vet nøyaktig hvordan du har det!

For litt over et år siden hadde jeg også en MA.
Var 11 uker på vei da legen sa fosteret hadde sluttet å vokse.
Hadde medisinsk abort, men fikk ikke ut alt og måtte ha utskraping.
Det tok lang tid før jeg ble gravid igjen.
Det er utrolig trist, vondt og vanskelig å gå gjennom SA, MA eller egtopisk graviditet.Nå er det snart 8 år siden jeg hadde en egtoptisk grviditet, der jeg måtte fjerne den ene egglederen fordi den var blitt så skadet. Etter det hadde jeg eggleder betennelse, så jeg hadde lite tro på at jeg kunne blir gravid igjen.
Så når jeg ble gravid første gangen etter det var jeg i ekstase.
Men så endte det da i en MA.

Nå når jeg ble gravid var jeg i sjokk, fordi jeg trodde jeg ikke kunne bli gravid siden vi hadde prøvd så lenge. Og når det gikk opp for meg at jeg virkelig var gravid var jeg ganske sikker på at det kom til å gå galt.

Men her sitter jeg! Med en DIGER kul på magen.
30 uker på vei på tirsdag, og venter ei lita jente!
Har langt i fra vært et enkelt svangerskap, men jeg vet at gleden som popper ut til slutt gjør alle plagene verdt det =)

Ønske deg masse masse lykke til, og krysser fingrene for deg.
Slapp av, og stol på at kroppen gjør det rette fro deg og den lille.
Og gled deg til halsbrann, kramper, kynnere og alle de flotte tingene som følger med svangerskapet.

Skriv igjen og fortell oss hvordan det går med deg og spira =)
*klem*

Back
Topp