Nytt medlem i augustklubben

Ole Brumm

Forumet er livet
Hei. Testet positiv fredag 9/12 og igjen lørdag morgen. Hadde hatt det på følelsen i nesten 2 uker, men sjokket var allikevel stort... Har vent meg litt mer til det nå, men fortsatt mange spm og tanker som surrer rundt i hodet mitt-og min samboer. I følge terminkalkulatoren venter vi et lite nurk 6. august - håper jeg kan få være med dere i augustklubben-trenger nok masse støtte fra andre i samme båt, i tiden som kommer.
Jeg har hatt og har fortsatt av og til følelsen av at noe strammer nede i magen.. noen som vet om dette er normalt?
Ringte legen for å bestille time i dag, men telefondamen sa at det ikke var noe vits i å gå til legen før jeg skulle på første kontroll (etter 10 uker), selv om jeg presiserte at jeg gjerne ville ha en legetime.. Nå skal jeg bytte fastlege-av andre grunner-men hadde håpet å få en legetime før jul.. Leste også et sted at man kan velge mellom fastlege og helsestasjon-er det noen som har erfaringer med begge deler og hva som evnt er best?

Håper på å dele erfaringer med dere etterhvert som tiden går. Er det første gang for de fleste her? Det er det som dere sikkert skjønner for meg.

Jeg har foressten dårlig matlyst-er det også vanlig?

Fortsatt god kveld.

hei LindaCecilie!!

velkommen i augustgjengen og gratulerer så masse med spiren i magen!![:D]
dette er første barnet til meg og mannen min også, vi venter 11. august ifølge terminkalkulatoren.
jeg tror det er normalt at det strammer seg eller stikker litt i magen, tror det har med livmora å gjøre.
rart det der med fastlegen din...tror det er flere som har fått time før 10 uker er gått. jeg har vært gravid en gang før, men det endte i spontanabort da...men da fikk jeg time hos legen i uke 6 var det. men det er jo ikke så mye de gjør da, tar blod og urinprøve og sånn. og noen tar gyn-undersøkelse.

jeg skal bestille time i begynnelsen av januar jeg.
og det er nok normalt å ikke ha matlyst på topp! det er ikke alt som frister her heller.
er du kvalm da? det er ikke jeg. heldigvis!!

hvor gammel er du?

Hei og takk for svar. Synd å høre om spontanabort, håper det går bra denne gangen. Vi krysser fingre.
Jeg fylte 26 for 1 1/2 uke siden, og sluttet på p-pillen i august-så jeg synes det har gått veldig fort.
Har ikke merket noe kvalme, men reagerer veldig sterkt på lukter og klarer ikke sjokolade lenger-noe jeg var veeldig glad i før.. merkelig greier.

Vi snakkes mer da!
Koselig å få kontakt!

Klem Linda

hei igjen og gratulerer med overstått bursdag!![:D]

sterke lukter ja...det er rene torturen å åpne kjøleskapet!!
jeg får noia av syltetøy jeg.[:'(] men har det fint [:)]

hvor langt er du på vei da?

Hei igjen og takk. I følge kalkulatoren er jeg 6 uker og 4 dager på vei..

Skal på julebord på jobben på fredag og der er det jo naturlig med alkohol. Er det noen som har gode "unnskyldninger" for å si nei takk til øl og vin uten å røpe hva som ligger i magen. Jeg fikk vite at jeg er gravid forrige fredag og skulle feire bursdagen min på lørdag og det var veldig vanskelig å lyve om at jeg var syk og ikke orket å drikke.. Tenker da hva man skal si på det forestående julebordet og nyttårsaften.. vi vil vente med å fortelle folk det før 3 mnd er gått.
Snakkes!
Virkelig hyggelig å "snakke" med deg/dere!

Hei Linda Cecilie!
Velkommen til klubben! Vi er jo alle nye her og det er veldig fint å kunne følge andre i samme båt!!! Jeg har termin ca den 18 august.
Det er helt normalt med vondt i magen i begynnelsen av svangerskapet. Der er mye som skal tøyes og bøyes for å få plass en liten baby! Det kjennes noen ganger ut som om jeg får mensen, men det er det ikke! Jeg har også stikkninger i på siden.

Jeg tror det er veldig normalt å ha første kontroll i uke 10-12. Men du føler at noe er galt, så må du jo få time. Vil kansje anbefale at du ringer til helsestasjonen og snakker med en jordmor? Hun kan nok fortelle deg hva du kan vente deg og hva som er normalt. Jeg skal til legen på torsdag. Da er jeg bare i uke 5, men jeg har desverre mistet en gang og vil derfor få tettere oppfølging. Jeg er også snart 35, så jeg har litt hastverk. Fant ikke drømmemannen min før for 2 år siden!

Ok, lykke til!

Bka

gøy at det kommer flere her og at vi får en skikkelig klubb[:)]
og jeg syntes det er bra å høre hvordan det går med dere og hva dere erfarer og sånn.
i dag har jeg hatt vondt i magen, men tror det kommer av at jeg har spist noe jeg ikke skulle, og har vært sinnsykt oppblåst...nå er det over. og jeg har også masse stikkinger nede i sida.

bka: trist å høre om sa. veldig bra at du får tettere oppfølging denne gangen! skulle gjerne hatt det selv, men er litt vanskelig fordi jeg studerer i utlandet...skal til lege i juleferien og høre med han om hvordan jeg skal gå fram. er nesten litt redd også for å be om tettere oppfølging, for jeg vil ikke bli tatt for å være hysterisk liksom. sårene er nok ikke helt leget fra erfaringen mine da jeg spontanaborterte...da hadde jeg et utrolig dårlig møte med leger og helsevesen. menmen.
krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen. tror det[:)]

Linda Cecilie: er det sånn julebord på resturant eller? da kan du jo bare snakke med servitørene på forhånd, og prøve å smyge deg diskret unna.

Hei. Ang julebordet skal vi på vorspiel på jobben først, med ølsmaking.. Senere skal vi på Grand Hotel for middag og drikke til langt på natt. Har veldig lyst til å være med, så jeg vil ikke snike meg unna. Håper jeg finner en løsning.. Ellers ble jeg dårlig på jobben i dag og ble sendt hjem av sjefen. Var kjempefrossen, samtidig som hun mente jeg hadde feber. Litt kvalm var jeg også. Gikk hjem og la meg og er bedre nå. Tenkte kanskje å ta en sykedag til i morgen for å komme meg litt til hektene igjen.

Krysser fingrene fo at det går bra med alle her inne!

Linda

hmmm....skal ikke være så lett det der altså[8|]
jeg slipper lettvint unna, da jeg ikke drikker stort i utgangspunktet, så ingen ville nok stille spørsmål ved det.
så jeg har ikke så mange gode tips da....men det letteste er vel å si at du ikke har vært helt i form, og vil ta det rolig. da lyver du jo ikke heller egentlig, for du har jo vært kvalm og sånn[:)]

Hei igjen. Lurer på om dere har noen synspunkter på mat man skal unngå. Har lest man bør unngå rått kjøtt og det er jo greit, men vet dere om Roastbeef går under denne kategorien? Det er jo såå godt..
Har vært litt dårlig i det siste og hatt snev av kvalme i korte perioder-men som går fort over. Ellers er matlysten fortsatt veldig dårlig og jeg blir kvalm bare av tanken på sjokolade og godteri-og det er jo en bra ting. Hvordan går det med dere? Flere som har vært på kontroll? Jeg må nok vente til utpå nyåret, så det blir en jul i spenning i år gitt..

Håper alle har det bra, koselig å følge med dere alle!

Linda [:)]

Roatbeef går desverre under den kategorien, ja[:@]. Sjekk ut matportalen.no der står det en oversikt over hva man anbefales å ikke spise.[;)]

Jeg er bare 5+0 og må også vente til etter jul før jeg skal på første legekontroll. Er skikkelig spent, jeg!

Hei og takk for svar. Fikk diskret byttet roastbeefen på rundstykkene med gulost(møtemat), så jeg håper det ikke var noe som fikk mistanke, i og med at jeg spiste det før..
Sjekket ut matportalen, men kan ikke si jeg fant noe særlig informasjn om forbudte matvarer-har du en link? Bestilte det hefte der da, hvor det kanskje står mer om sånn. Finnes det en side hvor det er ramset opp hvilke matvarer man ikke skal spise, ikke bare generelt? Da min svigerinne var gravid i fjor spiste hun ikke salat, har dere kuttet ut dette eller var hun bare overnervøs? Har endelig fått byttet fastlege og skal bestille time på mandag-håper jeg får så fort som mulig etter nyttår.
I dag er jeg 7+1 og er i ganske god form. Trente 1 time på torsdag og følte meg mye bedre etterpå-anbefales. Så nå tror jeg at jeg må finne på noe regelmessig i juleferien også..

Skal møte bestevenninden min neste uke og vil fortelle henne det da. Hun reiser utenlands etter jul og jeg vil gjerne fortelle henne det face to face og ikke over tlf eller mail.. Hun blir den første jeg forteller det til-spent på reaksjonen hennes i og med at vi ikke har prøvd å bli gravide. Familien venter vi med til uke 12 og etter 1 kontroll.

Ha en god helg alle sammen!

jeg er også ny her og jeg har termin 3. august.. spennende..

Back
Topp