Nytt kjøkken. Tips?

Aurora

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Marsipanene 2019
Hei. Vi flytter inn i ny leilighet om noen uker, og planlegger å pusse opp kjøkkenet.
Har dere noen ideer / erfaringer med tanke på farge, hva som er praktisk , og leverandør?

Kommer mye an på rominndeling, hva slags stil dere liker, etc. Men etter å ha pussa opp 3 kjøkken i mitt liv (og til neste år skal pusse opp det 4.), har jeg lært:
* Ikke høyglans med mindre du ønsker å vaske deg ihjel.
* Ikea sine kjøkken er helt kurante, du får mye for pengene.
* Istedenfor fliser, så kan man feks ha fototapet med herda glassplate over. Hvis man går lei av motivet, kan man bare bytte tapeten og sette på glasset igjen. Utrolig stilig (og personlig), og kjempelett å gjøre rent.
* Hjørnekomfyr er kjempefint, men tar mye plass.
* Du får aldri nok skapplass.
* Skuffer er mer praktisk enn skaper. Mye mer oversiktelig. Vi skal ikke ha noe annet enn skuffer i kjøkkenbenkene når vi pusser opp nå.
* Lyse farger får det til å virke større.

Kommer mye an på rominndeling, hva slags stil dere liker, etc. Men etter å ha pussa opp 3 kjøkken i mitt liv (og til neste år skal pusse opp det 4.), har jeg lært:
* Istedenfor fliser, så kan man feks ha fototapet med herda glassplate over. Hvis man går lei av motivet, kan man bare bytte tapeten og sette på glasset igjen. Utrolig stilig (og personlig), og kjempelett å gjøre rent.
* Skuffer er mer praktisk enn skaper. Mye mer oversiktelig. Vi skal ikke ha noe annet enn skuffer i kjøkkenbenkene når vi pusser opp nå.
* Lyse farger får det til å virke større.
Tusen takk for svar. Vi har tenkt å ha en vegg uten benkplate, pga det blir bare mer rot jo mer benkplass det blir. Vet ikke helt hvordan vi skal ha det i resten av kjøkkenet.
Tenkte å finne et kjøkken som matchet f eks , garderobe skap i gangen, og baderomsmøbler, da får man på en måte samme stil i hele leiligheta, men har ikke begynt å snakke med leverandører enda, men ser at de mest kjente leverandører har både garderobe løsninger, kjøkken og bad. Da tenker jeg at de bør ha kjøkken / bad/ garderobe i samme stil .

Last edited:
Kjøp sonne fliseplater mye billigere og lettere :)

Det er slike kjøkken fronter vi har nå, det fungerer greit, men det vises at det er gammelt når man åpner skapet, og vi vil uansett endre til åpen løsning.

Tusen takk for svar. Vi har tenkt å ha en vegg uten benkplate, pga det blir bare mer rot jo mer benkplass det blir. Vet ikke helt hvordan vi skal ha det i resten av kjøkkenet.
Tenkte å finne et kjøkken som matchet f eks , garderobe skap i gangen, og baderomsmøbler, da får man på en måte samme stil i hele leiligheta, men har ikke begynt å snakke med leverandører enda, men ser at de mest kjente leverandører har både garderobe løsninger, kjøkken og bad. Da tenker jeg at de bør ha kjøkken / bad/ garderobe i samme stil .
Ser ut som ikea kommer ca 100 000 billigere ut, sammenliknet med kjente kjøkken leverandører. OMG sier jeg bare!

* Lyse farger får det til å virke større.[/

!

Ser ut som ikea kommer ca 100 000 billigere ut, sammenliknet med kjente kjøkken leverandører. OMG sier jeg bare

Back
Topp