Nytt kjøkken ka angra du på/bare må ver der

*Eit stjerneskudd*

Gift med forumet
Hei vi lurer på å bytte ut vår 30år gamle kjøkken endeligt så lurer på en del ting
Det blir forresten mest sansynligt IKEA kjøkken.
Rommet er 12.5m2 3.18 cm og 3.78 cm og skal ha kun kjøkkenet der evnt barkrakker å skal spise i stua med åpen løysning
spm:
1. Hva er smart å ha? da tenker eg på alt utanom vanlige skap å skuffer eks; nokk el punkter, god plass til kildesortering osv
2. Er det noe du har som bare va dumt å ha å du angra? noe som du trodde va praktisk eller smart å ha så va bare dumt å ha å ikke praktisk i d hele?
3. Er det noe du ikke laga til som du savner du har? eks: spes skap, stilen (ble fort lei den) osv osv
4. Bilder å vise meg? eller det er ein billedtråd her på bv eller nettet du liker?
4. Hvilket gulv bør eg velge? praktisk å holde mtp søl ol.
6. Hvilken vask har dere? angrer du eller er du fornøyd?
7. Hvilken bakside har dere på veggen mellom vask å overskap? angra du? eller er du fornøyd?

8. Hvis eg skal ha eit enkelt, tidsløst og praktisk kjøkken, hva stil (skapdører, benklate å knotter/handtak) ville dere valgt da?

9. Hva heter nå di som lager prisoverslag nå igjen på arbeidet du vil ha gjort di som kommer med pris til deg?

flere spm kommer underveis[;)]

1. Hva er smart å ha? da tenker eg på alt utanom vanlige skap å skuffer eks; nokk el punkter, god plass til kildesortering osv Jeg var glad for å få stekeovnen opp fra gulvet, tryggere for barna. Dempere på skuffer og skap er lurt. El-uttak som er gjemt i kjøkkenbenken som du bare trykker opp er stilig
2. Er det noe du har som bare va dumt å ha å du angra? noe som du trodde va praktisk eller smart å ha så va bare dumt å ha å ikke praktisk i d hele? Vi kjøpte huset med ferdig kjøkken så har ikke gjort noe selv men er foreløbig kjempefornøyd[:D] Litt vasking blir det jo siden det er svart høyglans. Aaaaaalt syns i hvit vask men det er stilig da[;)]
3. Er det noe du ikke laga til som du savner du har? eks: spes skap, stilen (ble fort lei den) osv osv
4. Bilder å vise meg? eller det er ein billedtråd her på bv eller nettet du liker?
4. Hvilket gulv bør eg velge? praktisk å holde mtp søl ol. Har mørke høyglans fliser, fint men mye jobb hvis man er nøye på å ha det blankt hele tiden[:)]
6. Hvilken vask har dere? angrer du eller er du fornøyd? Har hvit stor dobbelvask, kjempefin[:D]
7. Hvilken bakside har dere på veggen mellom vask å overskap? angra du? eller er du fornøyd? Store hvite fliser, kjempegreit

8. Hvis eg skal ha eit enkelt, tidsløst og praktisk kjøkken, hva stil (skapdører, benklate å knotter/handtak) ville dere valgt da? Da ville jeg valgt hvitt Ikea med svarte håndtak, benkeplate i tre.

9. Hva heter nå di som lager prisoverslag nå igjen på arbeidet du vil ha gjort di som kommer med pris til deg?

Her er vårt kjøkken:

Vi har hatt nytt kjøkken i 2mnd nå.
Ville ihvertfall fptt stekeovnen opp i høyskap. Det er noe av det vi er mest fornøyde med![;)] Myye enklere for rygg å slippe å bøye seg ned, så ser man bedre inn på en måte. Og tryggere for ungene. Vi har innebygd mikro over komfyren.
Vi har hjørnevask for å utnytte plassen best mulig. Veldig fornøyd med det også.
Så har vi overskap på gulvet på utsiden av utstikkeren. De fungerer som skjerming inn til kjøkkenet fra stua og som en skjenk. Masse, masse skapplass!![:D]

Må visst fått tatt nye bilder nå...[8D]

Tusen takk for supre svar å så flotte kjøkken

hva heter kjøkkenet å plata di sånja?
va kjempefint [:D]

ORIGINAL: *Eit stjerneskudd*

hva heter kjøkkenet å plata di sånja?
va kjempefint [:D]

Tusen takk, vi er veldig fornøyd. Vi pusser opp hele overetasjen, så vi er ikke helt ferdige enda. Tok vel 2 uker å rive det gamle, legge om rør og strøm og få opp nytt. Nå har vi fått på plass vinduer og skal flislegge i kveld!![:D]

Kjøkkenet er fra Strai.(www.strai.no) Heter shaker hvit. Er i caffe latte farge, men ser egentlig helt hvitt ut.[;)]
Benkeplata er vanlig laminat i valnøtt. Sikla på heltre valnøtt, men det kosta 14.000kr ekstra...[&:] Men ser likevel fint ut med laminat da!![:D]
Om du bor på Vestlandet så handla vi det på Knapphus kjøkkensenter.[;)]

Her er et litt bedre bilde...[;)] Vi skal ha oss nytt spisebord osv da.. [;)] Så har vi bestilt dobbelt høyskap med innebygd kjøleskap også. Det skal stå helt til høyre på bildet. Du ser såvidt et gammelt kjøleskap der nå..[;)]

Flottings skal se der

ååååååååååh er vallnøtt plate å hvitt kjøkken eg har siklet på hehe

Dersom dere har sentralstøvsuger så få en sånn list nede ved golvet slik at dere bare kan koste sammen smuler og så suges det inn i listen! [;)] Mange frisører som har det.

bump

Jeg jobber med blant annet kjøkken, og har ett tips som ikke så mange tenker på. Om man har vasken i ett hjørne, så IKKE sett oppvaskmaskinen rett ved siden av. Da får man ikke åpnet døra mens man står med vasken og det blir veldig tungvint.

Ellers har du fått mange gode tips her[:)] Velg takhøye overskap om du har muligheten, og demping på dører og skuffer forlenger levetiden på kjøkkenet.

ORIGINAL: *blomsterpia*

Jeg jobber med blant annet kjøkken, og har ett tips som ikke så mange tenker på. Om man har vasken i ett hjørne, så IKKE sett oppvaskmaskinen rett ved siden av. Da får man ikke åpnet døra mens man står med vasken og det blir veldig tungvint.

Ellers har du fått mange gode tips her[:)] Velg takhøye overskap om du har muligheten, og demping på dører og skuffer forlenger levetiden på kjøkkenet.

Dette måtte vi faktisk finne ut av selv da vi bestilte kjøkken.... Dama som tegna det tenkte ihvretfall ikke på det...

ORIGINAL: sånja

ORIGINAL: *blomsterpia*

Dette måtte vi faktisk finne ut av selv da vi bestilte kjøkken.... Dama som tegna det tenkte ihvretfall ikke på det...

Jeg kan si at måten vi lærte det på på jobb var at vi tegnet og bestilte en utstilling... Når utstillingen ble montert opp så man at det var alldeles ikke praktisk[:D] Så det er dessverre ikke allmenn kjennskap i bransjen[:D]

1. Hva er smart å ha? da tenker eg på alt utanom vanlige skap å skuffer eks; nokk el punkter, god plass til kildesortering osv
Masse skuffer! Helst bare skuffer i "underskapene", angrer på at vi ikke gjorde det, til og med under vasken. Karuseller i hjørneskapene er også genialt!
Skulle gjerne hatt hjørnekjøleskap, så det for bli nestegang, det blir litt lite med det innebyggde kjøleskapet med fryser fra IKEA for våres del.

2. Er det noe du har som bare va dumt å ha å du angra? noe som du trodde va praktisk eller smart å ha så va bare dumt å ha å ikke praktisk i d hele?
Skap under vasken fremfor skuffer, angrer som en gal, skulle så gjerne hatt skuffer.
Skulle gjerne hatt en hel skapvegg, men desverre har vi ikke bygd et hus hvor vi kan ha det, men neste gang vi bygger skal det bli med myyye bedre skapplass, for vi har så mye kjøkkenting.
Ligger noen bilder i bloggen min, men burde fått tatt noen nye
4. Hvilket gulv bør eg velge? praktisk å holde mtp søl ol.
Veldig lurt med fliser, for det blir fort litt vannsøl.
6. Hvilken vask har dere? angrer du eller er du fornøyd?
Vi har den dobble hvite store vasken fra IKEA, den er DIGG!!!
7. Hvilken bakside har dere på veggen mellom vask å overskap? angra du? eller er du fornøyd?
Vi har manlig veggplater bak, type smartpanel...
8. Hvis eg skal ha eit enkelt, tidsløst og praktisk kjøkken, hva stil (skapdører, benklate å knotter/handtak) ville dere valgt da?
Det er en smakssak, så jeg lar deg fundere på den selv[;)]

Back
Topp