Nytt (gammelt) hus..

synmik89

Forelsket i forumet
Endelig har det gått i orden med hus. Huset vi har ventet på i over 1 år er nå vårt. [emoji1] Vi hadde høyeste bud ved budfrist og budet ble akseptert. Kan ikke helt tro det enda. Håper vi kan begynne snarlig med oppussing av badet, maling og det som trengs. Da vi bare har 87 dager til termin blir det spennende ;p men det bekymrer meg ikke. :) nå får jeg endelig større kjøkken, lillemor får plass til å leke og utvikle seg både inne og ute. Kjøkkenet er ikke rett oppi stua. Endelig kjennes det ut som jeg kan slappe litt mer av og glede meg over tiden som kommer :) til og med forkjølelsen som både jeg og lillemor har nå klarer ikke å ødelegge gleden jeg føler nå. [emoji1] ønsker dere alle en fantastisk fin helg. [emoji3]

Gratulerer, så gøy. Vi er i den prosessen vi og... men venter på eventuelt finansieringsbevis og hva vi kan få. Dessverre er det jeg som ødlegger... nå jeg ikke har fast jobb på papiret... æsj.. men, den som gir seg er en dritt.

Så herlig!! Gratulerer så mye med huskjøpet :happy::happy: Vi flyttet fra leilighet til hus i april, er helt nydelig :Heartpink

Ha en fortsatt fin helg!

Gratulerer og god helg [emoji4][emoji4]

Gratulerer, så gøy. Vi er i den prosessen vi og... men venter på eventuelt finansieringsbevis og hva vi kan få. Dessverre er det jeg som ødlegger... nå jeg ikke har fast jobb på papiret... æsj.. men, den som gir seg er en dritt.
Vi fikk ikke lån i bank, men fra husbanken.. hjelper jo på at vi kjøpte et hus som har vært i kommunens eie og vi fikk det for 360 000. Så da har vi ca 380000 til å pusse opp for :) bor i en liten bygd i finnmark så hus er ikke like dyrt her som i byer eller lenger sørover. :) lykke til med huskjøp. Krysser fingrene for at det skal gå i orden fort for dere. :) vi ventet på akkurat dette huset i over et år å det lønte seg til slutt :)

Vi fikk ikke lån i bank, men fra husbanken.. hjelper jo på at vi kjøpte et hus som har vært i kommunens eie og vi fikk det for 360 000. Så da har vi ca 380000 til å pusse opp for :) bor i en liten bygd i finnmark så hus er ikke like dyrt her som i byer eller lenger sørover. :) lykke til med huskjøp. Krysser fingrene for at det skal gå i orden fort for dere. :) vi ventet på akkurat dette huset i over et år å det lønte seg til slutt :)
DÆVEN.... er nordover man må bo om man skal finne seg noe som man kan kjøpe.
Her i Østfold hvor jeg bor, så er det jo totalrenoveringer til 2,8 mill... fy faen... er ikke gøy og titte en gang... for det så mye å gjøre, ikke at alt må gjøres med en gang... men man har da ikke så lyst til å holde på å pusse opp i mange år med småbarn som vokser opp.

DÆVEN.... er nordover man må bo om man skal finne seg noe som man kan kjøpe.
Her i Østfold hvor jeg bor, så er det jo totalrenoveringer til 2,8 mill... fy faen... er ikke gøy og titte en gang... for det så mye å gjøre, ikke at alt må gjøres med en gang... men man har da ikke så lyst til å holde på å pusse opp i mange år med småbarn som vokser opp.
Nei ikke sant. I første omgang så skal badet pusses opp. Siden det er desidert dyrest. Så skal det males. Myeeee. Vært bhg der tidligere [emoji14] gult, grønt, rødt å blått skriker mot oss der [emoji14] så skal kjøkkenet taes når vi får refinansiert lånet senere. Når taksten er gått litt opp. ;p

Jublet for tidlig her ja. [emoji14] pga dårlig råd i fjord har gubben jobbet ekstra og kjørt lastebil noen helger. Så lånet som vi egentlig hadde fått ble avslått allikevel på det grunnlag at vi til sammen hadde tjent 20000 mer enn det går for å få husbanklån. [emoji26] så nå prøver svigermor å få lån hos sparebanken slik at vi får det i orden. Aldri skal det visst være lett for oss, men vi gir ikke opp. :)

Jublet for tidlig her ja. [emoji14] pga dårlig råd i fjord har gubben jobbet ekstra og kjørt lastebil noen helger. Så lånet som vi egentlig hadde fått ble avslått allikevel på det grunnlag at vi til sammen hadde tjent 20000 mer enn det går for å få husbanklån. [emoji26] så nå prøver svigermor å få lån hos sparebanken slik at vi får det i orden. Aldri skal det visst være lett for oss, men vi gir ikke opp. :)
Huff så dumt. ....
Får håpe det ordner seg!

Back
Topp