Nytt eller brukt?

Luna94

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Har begynt å tenke litt på kjøp som må gjøres etter hvert, og starta å kikke litt på finn på hva som finnes i i området, pris og ikke minst hvordan det ser ut (slitasje).

Hva tenker dere å evt. Kjøpe nytt og hva kan kjøpes brukt?:D
 
Med første barnet hadde vi en brukt vogn som jeg mislikte sterkt! Denne gangen skal vi gå på butikk å finne den perfekte for oss. Vippestol og bedside crip tenkte jeg å finne brukt. Klær liker jeg både brukt og nytt da det er litt stas å handle selv :cat:
 
Jeg synes det meste kan kjøpes brukt så lenge det er pent brukt! Men kjøpe nye madrasser og dyner og sengetøy til senger, vogner osv vi kjøper brukt! Akkurat det synes jeg er greit at er nytt :happy:
 
Jeg er ikke så fan av å kjøpe brukt, så det meste blir nytt :hilarious:
Men har allerede arvet en del (feks bedside crib, vippestol, bæresele og elektrisk pumpe), så trenger ikke alt :)
 
Last edited:
Kjøpte en del brukt til første barnet. Nå er livssituasjonen en annen og har veldig lyst til å kjøpe alt nytt:) men samtidig prøver jeg å tenke litt fornuftig og absolutt alt trenger ikke å være nytt:) klær, vogn og bilstol skal hvertfall kjøpes nytt, men tenker at bedside crib godt kan kjøpes brukt, så kjøper jeg ny madrass. Vippestol tenker jeg også på å kjøpe brukt. Har tenkt å ha babybjørn og den koster litt, så kan jeg heller kjøpe nytt trekk:)
Om vi ser behovet for lekegrind så blir jeg nok å se etter det også brukt:)
 
Tenker å kjøpe vogn, bilsete, madrass og sengetøy nytt. Ellers er jeg åpen for å kjøpe brukt. :)
 
Madrass og bilstol blir nytt. Resten prøver jeg å finne brukt
 
Vi har kjøpt/fått det meste brukt, og er kjempefornøyd med det. Er det pent brukt, er det masse fint å finne :D Har stellebord, ammepute, vogn, seng og dagseng. Alt brukt.

Noe nytt har det også blitt, for det er jo også stas :happy: Kjøpte blant annet babynest og bæresjal.

Gleder meg til å bruke alt! :)
 
Med første barnet hadde vi en brukt vogn som jeg mislikte sterkt! Denne gangen skal vi gå på butikk å finne den perfekte for oss. Vippestol og bedside crip tenkte jeg å finne brukt. Klær liker jeg både brukt og nytt da det er litt stas å handle selv :cat:

Åh? Hva mislikte du med brukt vogn?
Jeg er litt i blanding om vi skal kjøpe en brukt (til et barn) eller gå for ny!:facepalm:
 
Vi har sett litt på vogner og fyttikatta så dyrt det er :hilarious: Dette er førstemann og det hadde vært stas med helt ny vogn, meeen da må vi nok velge vogn på litt lavere nivå. Finner vi en pent brukt Emmaljunga så går vi nok for det :happy:
Ellers så tenker jeg at vi kjøper mye nytt :)
 
Jeg elsker brukt! Der absolutt ingen problemer med å kjøpe det meste brukt.
Dog må madrasser kjøpes kjøpes nye, ikke en gang storebror sine madrasser kommer vi til å bruke.
Og bilstol er veldig lurt å kjøpe nytt, om man ikke har fra storesøsken, søskenbarn eller noen du stoler 100% på.
Kommer ikke på noe som vi trenger å kjøpe, hverken nytt eller brukt :smiley-ashamed004
Utenom bedside crib! Det trenger vi, vi lånte til storebror :Heartblue
 
Noe jeg VET vi skal ha nytt er bilstol, madrasser, dyne, dynetrekk og klær!

Er litt usikker på bedsidecrib, lekegrind, sprinkelseng, stellebord, vogn og slikt. Men tenker at lm det er pent brukt så blir det å vaske og evt. Et malingsstrøk! :rolleyes:
Føler jeg må spare noen penger til en evt. Ulønna permisjon også, og da er det jo mye å hente på å kjøpe brukt :wideyed: er første barnet så trenger jo alt :hilarious:
 
Kjøper/får ting på finn.no
Jeg må fordi jeg er lærling og tjener egentlig nada.
Jeg har nesten akkurat kvitta meg med en emmaljunga nxt90, noe som irriterer vettet av meg :banghead: jeg var veldig fornøyd med den vogna!
Jeg tar ikke i mot brukte madrasser, men alt annet kan jeg få tak i brukt!
Dyner har jeg som nesten er ubrukte :joyful:
 
Nå som det ble snakk om madrass så lurte jeg på hva det kostet for ny madrass til bedside crib, for som sagt har vi arvet det. Den første jeg fant kostet 800 :eek: Fant billigere da :p Begynte å lure, hvis det var så dyrt så kunne det omtrent ikke vært billigere å kjøpe brukt enn ny :hilarious:
 
Kjøpte det meste brukt sist svangerskap, unntak er klær, bilstol, madrass og ammepute. Dersom jeg finner noe lite brukt og som er godt tatt vare på, kjøper jeg gjerne brukt:happy: har det meste av utstyr fra sist, så er ikke så mye jeg trenger denne gangen:happy:
 
Jeg er veldig for å kjøpe brukt. Vi kjøpte det meste brukt til minsta, sett bort fra åpenbare ting som madrass, dyne osv. Kjøpte helt ny vogn til minsta før jul, men hu vil bare gå, så kjøper nok bag til den og ståbrett. Har ikke tenkt så langt når det gjelder dette, men blir sikker sånn nå også
 
Eneste eg føler man bør kjøpe nytt er bilstol og madrasser man får så mye bra og veldig lite brukt klær til de nyfødte. Ofte er d ikke brukt engang. Nå har eg så og si alt fra lille bror ✌ blir d en jente så får eg gå igjennom hva som kan beholdes:wacky:
 
Åh? Hva mislikte du med brukt vogn?
Jeg er litt i blanding om vi skal kjøpe en brukt (til et barn) eller gå for ny!:facepalm:
Var mest det at vognen så bra ut men etter å ha brukt den litt var den mer slitt enn forventet. Prøvde da å kontakte selger men fikk ikke tak i personen. Veldig irriterende!
 
Var mest det at vognen så bra ut men etter å ha brukt den litt var den mer slitt enn forventet. Prøvde da å kontakte selger men fikk ikke tak i personen. Veldig irriterende!

Ahhh.... det skjønner jeg er irriterende!o_O
 
Arvet og kjøpte en del brukt til første, men det viktigste var å ha ny madrass. Kjøpte bilstol brukt av et vennepar vi stoler helt på, ellers hadde jeg vært skeptisk til det.
 
Back
Topp