Nytt eller brukt?

Trampina

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Hva gjør dere? Kjøper dere nytt eller brukt eller begge deler til baby'n? :)

Her er det gutt nr2, så "har alt" fra før - blir nok noen nye plagg, men ellers lite behov

Begge deler :) Også har jeg en del ting etter storesøster.

Begge deler + har noe etter eldre søsken. Har eks. kjøpt litt brukte klær. Tenker å kjøpe brukt bilstolpose og flaskesterilisator.

Begge deler :)

Om jeg hadde hatt flere i familien som hadde hatt små og venninner kunne det kanskje blitt mer å arve, men det er det ikke så mye av.

Blir en del brukte klær og leker :)
Ellers prøver jeg å være flink å handle på salg og se etter gode tilbud på ting, så har kjøpt vogn og vippestol på salg.

Send og stellebord ble IKEA.

Dette er vår første, så vi kjøper bilstol, vogn og noe klær nytt. Andre ting er vi ikke så nøye på. Så mye blir nok kjøpt/lånt brukt. Seng har vi fra da mannen var liten. Det synes vi er koselig:)

Ok. Har ikke noe igjen fra førstemann siden han er 12-år også får jeg jente, men har arvet noe tøy [emoji847] kjøpt hentesett og litt til. Ellers har jeg kjøpt brukt bilsete, vogn, voksipose og Sæle. Vasker det som går ann å vaske. Er jo så dyrt med absolutt alt nytt. Også Tenker jeg å kjøpe ny bedside seng. Litt usikker med brukt brystpumpe, lurer på om det blir nytt også [emoji848] flaskesterilisator er jo også kjekt å ha..

Dette er vår første, så vi kjøper bilstol, vogn og noe klær nytt. Andre ting er vi ikke så nøye på. Så mye blir nok kjøpt/lånt brukt. Seng har vi fra da mannen var liten. Det synes vi er koselig:)

Så koselig med seng fra far [emoji5]

Kjekt å ha tøy fra storesøsken. Tenker å spare på litt dennegangen i tilfeldig det kommer en til etterhvert [emoji16]

Her blir det litt begge deler. Har kjøpt blant annet seng, stellebord og litt klær via finn, mens vogn er kjøpt ny. Vognpose og dyne arver jeg, pluss forhåpentligvis noen flere ting som jeg ikke har sett på enda. Synes det er en grei ordning når det er såpass mye man trenger til sin første :)

Ja , når man trenger alt blir det plutselig kjempedyrt om man skal kjøpe alt nytt.

Her blir det også litt begge deler. Ettersom det er vår første så ønsket jeg å handle vogn og bilstol nytt. Ellers har vi arvet masse klær, barneseng, stellekommode og regner med det blir arvet litt leker også etter niesen til samboeren. Har kjøpt vugge og kommode brukt. Så får vi se hva mer vi trenger etter at babyen er kommet [emoji1]

Dette er min første og vogn blir ny, samme blir bilstol og stokkestol tror jeg. Usikker på stellebord. Ut over det kjøper jeg gjerne brukt om jeg kommer over noe bra på finn. Kunne jo fint ha kjøpt vogn der, men unner oss luksusen å kjøpe nytt.

Gjør litt begge deler. Kjøper ny seng og madrass, men det er pga lillegutt på 10 mnder ikke er klar for å flytte ut av sengen enda [emoji23] Ellers har vi det meste fra før. Måtte kjøpe søskenvogn, den kjøpte vi brukt [emoji1305]

Blir gal!!! Har kjøpt brukt TFK vogn og er egentlig ikke fornøyd.. har så lyst på ny City Elite Vogn [emoji30][emoji848] men liker at det er brems på håndtaket på TFK, men den er så rar og bittelitt ustabil. Tok liksom den første og "beste" uten å tenke meg om. Jeg synes City Elite ser fin ut og er kjempe deilig å trille med og den er veldig enkel.. tror jeg skal selge TFK vogna og kjøpe city elite. Vogn er noe man bruker en del så er jo viktig å trives med den tenker jeg, både mor og barn.

Begge deler :) Har både utstyr og klær fra før, men er alltid kjekt med noe nytt også! ;)

Litt av begge deler :)

Kjøper brukt så langt det lar seg gjøre, men det er selvfølgelig blitt noen nye plagg også. Madrass og bilstolbase er nytt, selve stolen kjøper vi brukt fra noen jeg kjenner og stoler på.
Her har det nesten gått litt sport i å ikke blakke seg på baby, hehe. Prioriterer heller å spare opp så jeg kan ta ulønnet permisjon og få noen ekstra måneder hjemme med lille til neste år [emoji4]

Vi har kjøpt vogn, sprinkelseng og litt nye klær.. Ellers er vi utrolig heldige og får arve etter flere gode vennepar, så det meste av klær får vi. I tillegg har vi fått litt annet diverse, som myk stellemadrass, lekematte og stellebord ♡ Vi får også låne Moseskrybben samboeren sov i som baby ♡ Jeg har også vært litt handy, blant annet har jeg strikket (og strikker mye) og laget babygym ♡♡♡

Back
Topp