Nytt eller brukt?

M

Moderator Irene

Guest
Kommer dere til å kjøpe brukt eller nytt babyutstyr til babyen?

Hva kjøper dere evt nytt/brukt? :)
 
Kjøpte nytt til første så blir å bruke mye av det. Har kjøpt ny vogn.
Arvet masse klær, babygym og vippestol til første :) men sliter litt med å Kjøpe sånt fra fremmede :p
 
Blir mye som skaffes av brukt babyutstyr og klær. Men sprinkelseng får vi av svigermor :D Hun er så snill assa! Selv om det er en dullion sprinkelsenger på nedd så syns jeg det var veldig fint å kunne få en helt ny seng til vår første :)
 
Arver klær, vugge, seng, baby gym, kjøper ny 3i1 vogn og handler resten på Finn og nytt:)
 
Her blir det arv og brukt :) vurderer nytt bilsete da, hvis ikke jeg finner det jeg vil ha på Finn eller.no før sommer'n
 
Her blir det arv og brukt :) vurderer nytt bilsete da, hvis ikke jeg finner det jeg vil ha på Finn eller.no før sommer'n
Nøyaktig samme her. Har fått mange sekker med klær, seng og mer.

Kan arve bilsete også, men det er 10 år gammelt, og på Trygg Trafikk leste jeg at bilseter ikke bør være eldre enn 5 år. Så av sikkerhetshensyn vil jeg helst ha et nyere. Håper også jeg finner et på Finn :) Kjøpte vogn der i forrige uke.
 
Nøyaktig samme her. Har fått mange sekker med klær, seng og mer.

Kan arve bilsete også, men det er 10 år gammelt, og på Trygg Trafikk leste jeg at bilseter ikke bør være eldre enn 5 år. Så av sikkerhetshensyn vil jeg helst ha et nyere. Håper også jeg finner et på Finn :) Kjøpte vogn der i forrige uke.
Vi har lånt bilsete fra før, det er vel 6 år, men det er såå tungt!
 
Begge deler :)
Kjøper nye bilstoler, og muligens ny vogn da det ikke er så mye å spare på å kjøpe den brukt.
Seng er jeg noe kan kjøpe brukt, men kjøper da ny madrass.

Klær kan jeg godt kjøpe brukt og spe på med nytt :)

Resten kan jeg godt kjøpe brukt :)
 
Vi er litt "seint ute", så det er en del rundt oss som veldig gjerne vil låne bort ting de selv ikke trenger lenger, så det blir nok mye brukt. Ellers vet jeg foreldrene våre allerede har sett masse på babytøy, så jeg mistenker at det ikke er noe vits i å kjøpe nyfødttøy selv, for da rekker det vel ikke å bli brukt engang. (Men jeg har litt lyst til å kjøpe noe selv også!) Utover det får vi se litt på Finn når vi vet hva vi mangler, evt. bare kjøpe nytt. Har egentlig ikke så mange preferanser der, men det bør i så fall være pent brukt da.
 
Her blir det litt brukt og litt nytt. Har ingenting:)

Klær shopping fra neste fredag. Da vet vi forhåpentligvis kjønn!
Av klær blir alt kjøpt nytt.

De "store tingene" følger jeg litt med på finn.no og tilbud på butikker. Kjøper nok ikke noe før etter uke 25/26.
 
Begge deler :)
Kjøper nye bilstoler, og muligens ny vogn da det ikke er så mye å spare på å kjøpe den brukt.
Seng er jeg noe kan kjøpe brukt, men kjøper da ny madrass.

Klær kan jeg godt kjøpe brukt og spe på med nytt :)

Resten kan jeg godt kjøpe brukt :)

Jeg må bare si at sist kjøpte vi bilstol brukt (av en vi kjenner såklart) og vogn på finn.no. Jeg reknet ut at dersom vi skulle kjøpt det nytt i butikken måtte vi ha betalt nesten 9000kr mer, så det kan være mye å spare på det altså ;-)
 
Jeg må bare si at sist kjøpte vi bilstol brukt (av en vi kjenner såklart) og vogn på finn.no. Jeg reknet ut at dersom vi skulle kjøpt det nytt i butikken måtte vi ha betalt nesten 9000kr mer, så det kan være mye å spare på det altså ;-)
Kan være ja,men ikke iforhold til den vognen jeg har lyst på ;) men jeg har ikke noe i mot å kjøpe brukt, men kjøper heller nytt om differansen er liten :)

Bilstol kjøper vi alltid nytt, det er mest mannen som er nøye der, ikke jeg :p misforstå meg rett, det er nøye men kunne godt kjøpt brukt fra noen jeg kjenner .
 
Her fikk vi nytt stellebord, lekegrind, vippestol og andre små ting av mine foreldre når vi fikk Dattern vår. Vi kjøpte nytt bilsete da vi fikk det på tilbud. Så vi kommer til å bruke dette igjen. Men har kjøpt masse brukt også på Finn ol. Blant annet Vogner, seng, klær, og andre diverse nyttige ting :)

Nå har vi kjøpt Brukt sprinkelseng og stellekommode som er fra USA, ønsket meg det til nr 1, men ingen solgte da. Og var dyrt og kjøpe nytt! Så nå var vi heldige :-D
 
Arver vugge (morfar laget til meg når jeg ble født og alle søskenbarna har brukt den), ser etter vogn på finn, men vet akkurat hva jeg vil ha så spørs og jeg finner til en ok pris, ellers blir det nok en godt blanding av kjøp av nytt og brukt.
 
Har mye etter storesøstrene :) kjøpt nytt sete til begge,men denne gang blir det sist kjøpte brukt igjen:)
Liker best å kjøpe nytt
 
Arver endel ting og klær, og jeg kommer til å kjøpe det meste av utstyr brukt. Mulig jeg kjøper ny vogn,dersom jeg ikke plutselig finner den jeg vil ha billig på finn :)
 
Første barn her, og har førebels ikkje kjøpt noko. Satsar på litt brukt, men har ikkje tenkt så mykje endå ☺
 
En god blanding.
 
Back
Topp