Nytt eller brukt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Kjøper dere mye nytt til babyen kommer eller brukt? :)

Er ikke så "flink" til å kjøpe brukt, så her blir det nytt. Men har mye fra nr.1 og 2 da :)

Dette er første barn og barnebarn i familien, så regner med at vi får endel og resten blir kjøpt nytt :-)

Foreløpig har vi ikke planer om så mye nytt, men noe blir det sikkert. Har ting etter førstemann, og søstern har en som nå er noen måneder gammel så overtar nok endel der også. Hvis vi skulle trenge noen store ting, prøver jeg nok å handle brukt. Ellers blir det sikkert endel nye klær fra mormor hehe..

Kommer til å kjøpe nesten alt brukt. Bilsete, madrass og tåter/smukker er vell det som blir kjøpt nytt. Blir nok litt nye klær å sånn også, men prøver å få det meste brukt. Også får vi vell kanskje litt da dette er første barnebarn på begge sider. :)

Kjøper vogn brukt siden vi har solgt unna alt. Ellers blir leker, bilstol og klær nok mest nytt og ellers det vi har tatt vare på fra de to andre.

Vi kommer nok til å kjøpe mye brukt :) Madrass, bilsete, smokker og slik blir kjøpt nytt da. Er første barnebarn på mannens side så får kanskje noe også, men blir nok lite arving :)

Vet ikke om noenting vi skal kjøpe nytt. Tror faktisk alt blir brukt, ser ikke poenget med å kjøpe nytt rett og slett.

Bortsett fra smokker, flasker og den slags.

Vi har tatt vare på en del fra sønnen vår på 2 år :) så blir å bruke opp igjen det, ellers blir det å kjøpe nytt av det vi mangler :)

Når det gjelder utstyr så har vi alt fra nr.1 og 2. Men klær er litt usikker siden jeg vet ikke kjønn enda. Blir jente, har jeg fra nr.2. Men om det blir gutt så må nesten kjøpe ny, ellers synes jeg at det blir flaut å kle han rose klær:D

Arver klær fra storebror eller 3 kusiner.

Jeg er førstegangs, og første barnebarn på begge sider. Så vi kommer til å kjøpe en del nytt, men skal samtidig følge med dersom noen selger enkelte ting brukt :-)

Litt av hvert. Har klær osv fra de to første+ baby i familien, så regner med at noe blir brukt, men vogn osv har vi kvittet oss med fra forrige gang, så mulig det blir nytt :)

Ser mange skal kjøpe ubrukt bilstol.. kan jeg spørre hvorfor? Vi tenkte å kjøpe dette brukt siden det er så kostbart og blir brukt så kort stund. Ligger så mange til salgs på fb sider også hvor det er så og si ubrukt. Skjønner jo at det ikke skal brukes etter kolisjon, men pleier folk å juge om sånt da når di selger barneutstyr? :bored:

Ser mange skal kjøpe ubrukt bilstol.. kan jeg spørre hvorfor? Vi tenkte å kjøpe dette brukt siden det er så kostbart og blir brukt så kort stund. Ligger så mange til salgs på fb sider også hvor det er så og si ubrukt. Skjønner jo at det ikke skal brukes etter kolisjon, men pleier folk å juge om sånt da når di selger barneutstyr? :bored:
Jeg personlig ville aldri ha kjøpt brukt. Nr 2 får arve fra nr 1 siden vi har behandlet den pent og ikke vært i kollisjon. Jeg har ikke lånt ut til venner som har ønsket å låne av samme grunn. Jeg synes 4-5000 kr er en liten pris for at ha barn trygt i bilen. Spesielt med tanke på hvor mye penger man bruker på bilkjøp, osv.

Back
Topp