Nytt eller brukt?

Lillemirakel

Glad i forumet
Har dere mange brukte ting til babyen? Eller foretrekker dere å kjøpe alt helt nytt?

Finnes jo mange forskjellige meninger om dette, men hva synes dere? :)

Vi har ikke ordnet så mye enda, men prøver å få tak i så mye brukt som mulig. Unntaket for meg er madrass! I tillegg regner jeg m at jeg kjøper en ny Manduca bæresele. Jeg prøver å få kjøpt brukt via finn, men det går unna med en gang!

Alt av utstyr er brukt etter store bror og skal kjøpe brukt vogn når den tid nærmer seg til vesle gutten:-) blir litt noe nytt med klær, men ellers prøver eg å spare penger:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Vi har ikke ordnet så mye enda, men prøver å få tak i så mye brukt som mulig. Unntaket for meg er madrass! I tillegg regner jeg m at jeg kjøper en ny Manduca bæresele. Jeg prøver å få kjøpt brukt via finn, men det går unna med en gang!

Sparer nok noen kroner på å kjøpe brukt, vi har også fått tak i mye brukt det ser jo ut som det er nytt :)

Har veldig mye etter storebror. Der fikk vi veldig mye av besteforeldre, så alt var nytt. Det lille vi trenger denne gangen blir nok også nytt. Lånt bæresjal foreløpig :)

Hadde veldig mye brukt til nr en og har endel av det enda. Noen få nye ting er jo kommet til nå som det er nr 3:)

Jeg har fått noe, og kjøpt litt brukt :) Vogn og bilstol kjøper jeg nytt..også får jeg nytt stellebord i gave fra min mor :)

Her går det mest i brukt etter storebroren. Klær blir vel mye nytt dersom det blir ei frøken da ;)

her blir d mest brukt. av klær er d mest etter søskenene, og ellers er vi heldige å få/kjøpe d vi ikke har brukt. Fornøyd med det... alt for mye bruk og kast, så likerctanken på å bruke omigjen...

Vi kjøper noe brukt om vi får god pris. Sku kjøpe en vippestol men om jeg må betale 800kr for en brukt kan jeg like så kjøpe en ny til 1200.. Er ikke så mye å spare ;) å da får jeg fargen jeg vil å;)

Her blir det mye brukt etter sønnen til søstera mi. Hun har alt, så tror vi knapt trenger å kjøpe noe! Litt supplerende blir det nok allikevel.

Har dere mange brukte ting til babyen? Eller foretrekker dere å kjøpe alt helt nytt?

Finnes jo mange forskjellige meninger om dette, men hva synes dere? :)
11 år siden sist ved termin , så me har alt nytt :)
Fått litt klær av venninner som er brukt , men ellers så er da heilt nytt !! :)

Liker å kjøpe ting nytt, er ting som blir arvet fra storebror.

mye arvet fra storebror, og litt nytt :) ikke så mye å arve fra andre her..;) men har ikke noe i mot arving! utenom madrassen i sengen.. :)

Her blir det nye madrasser, de arves ikke, ellers har min kjæres bror tre jenter på 6, 3 og 1 år så vi har byttet litt frem å tilbake på utstyr og klær de siste årene (har jo barn annen hvert år siden vår eldste kom), nå skal noe av det utstyret vi lånte til andremann brukes av noen andre så da blir det å kjøpe brukt, har kjøpt brukt leandervugge og skal kjøpe en lekegrind. Ellers synes jeg det er stas med de tingene vi har både etter meg og etter min far :)

Låner sengen som min stefar hadde når han var liten.. Ny madrass.. Kjøper brukt vogn og bilstol(vet at den har blitt behandlet bra) av bestevenninnen min.. Stort sett nye klær. Kommer nok til å se meg rundt etter å kjøpe vippestol brukt.. Synes ting som vogn, stellebord, vippestol, babygym er greit å kjøpe brukt.. tøy.. DVs sengetøy, klær, håndklær og sånne ting er greit å kjøpe nytt.. Skal bruke noen av de klærne som jeg selv brukte når jeg var liten..

Her har vi kjøpt endel brukt og arvet endel. Det syns jeg er veldig greit. Foreløpig så har vi bare kjøpt seng og madrass nytt. Fikk også nytt bilsete i bursdagsgave av min mor, dette er noe vi ønsket nytt uansett.

Back
Topp