Nytt eller brukt?

Snodig

Betatt av forumet
Jeg har skjønt at det er masse penger som skal ut de neste månedene, både på utstyr og klær. Hva gjør dere kjøper alt nytt, alt brukt eller litt av hvert?

Kjøpt brukt vogn og fått sprinkelseng, madrass og stellebord av venninna mi etter hennes gutt :)
Ellers så blir nok alt av klær og diverse ting kjøpt nytt med mindre vi kommer over noe brukt som er bra eller får av andre :)

Bilstol kommer jeg nok å kjøpe ny for å være helt sikker på at den ikke har vært med i noen kollisjon :)

Jeg har kjøpt dette nytt:

Bilsete med base
bil
seng +madrass+ dyne+sengetøy
klær + fått litt
vogn+ stelleveske + utstyr
stellebord+ matte
vippestol

Ellerså begynte vi veldig tidlig, (jul/nyttårssalget) og tok litt å litt hver mnd, iallfall av de store dyre tingene. 

Enkelte ting syns jeg er greit å ha nytt, og noe er ok å ha brukt, men siden dette er 1 mann, så er det jo mere stas å ha det meste nytt :)

Her blir det både litt nytt og litt brukt. Siden dette er vår første, og. I sannsynligvis vil ha fler, satser vi på ny vogn, som vi kan ha til senere. Vi satser også på nytt stellebord, da vi ikke fant noe brukt vegghengt stellebord av den størrelsen vi har plass til på badet. Ellers får vi så nærmere termin hva vi finner på med resten... Orker ikke stresse, og har flere bekjente som vil arve bort litt av hvert...

Vi kjøpte nytt stellebord, siden det koster så lite på ikea. Men brukt vogn og seng f.eks.

Madrasser kjøper jeg nytt, siden det er økt fare for krybbedød om den er brukt fra før. Og nytt bilsete, for å være sikker på at det er tipp topp og ikke har vært utsatt for noe som kan minske sikkerheten.

Har arvet masse klær.

kjøpte alt nytt til førstemann, men begynte litt tidlig så jeg slapp å punge ut med alt på samme mnd! Denne gang blir det ny vippestol, babygym og søskenvogn.. =)

Jeg er supersær og litt småhysterisk så kommer ikke på tale med noe bruktkjøp her :/ Arvet fra kusinen min da, litt anderledes når jeg kjenner brukeren. men er nok sær!!!!

Vogn blir jeg til å kjøpe ny. Bilstol om det er fra noen kjente med tanke på kollisjon. Ellers så er noen klær arvet å andre kjøpt ny. Men meste parten ellers må kjøpes ny med tanke på at det er ikke noen små barn lengre i fam :)

Kommer til å kjøpe ny seng (IKEA), madrass og bilstol.
Ellers vurderer jeg brukt vippestol om jeg finner. Så får vi låne Leandervugge, babysetet til stokke tripptrapp og div. 
Fått tilbake masse klær som har vært på en runde til venninner, men mye er blitt borte på veien så det må nok handles inn litt. 
Ellers har vi vogn og lekegrind, samt endel andre småting fra storesøster. 
Kommer til å ta den største delen av handlingen til sommeren..

Kjøper alt nytt :)

her blir alt arvet i fra storesøster:-) men må kanskje ut og snoba litt ekstra klær:-)

Kjøpte stort sett nytt. Sprinkelsenga og litt småting som vippestol etc var etter storesøster som da var 11 år, madrassen til senga var ny. Lønner seg ikke å kjøpe bilsete brukt med mindre du kjenner de du kjøper av, men det vet du kanskje..? :)
Ellers er det jo mye en kan kjøpe brukt hvis en vil spare litt, er mye fint og lite brukt som selges på finn.

Har seng fra før, kjøpte ny bilstol i fjor.
Og skal kjøpe brukt vogn. Rekner med at det blir litt
arving av klær og litt nytt.

Har strikket teppe og lue og sokker.

Vi kjøper alt nytt bortsett fra sprinkelseng og kurv (som jeg selv brukte da jeg var liten). Våre foreldre/besteforeldre og øvrige slekt er også ivrige "givere" i og med at dette er det første barnebarnet og oldebarnet for noen av dem, så vi sparer heldigvis inn ganske mange kroner på det vi får i gave :-) Har ikke kjøpt så mye som et eneste babyplagg enda, og skal heller ikke det før i slutten av Mai. 

kjøpte allt nytt til 1 mann. vil kjøpe ny vogn nå på grunn av jeg aldri har vert fornøyd med den. synes det er greit å arve. har arva stortsett alle klær og litt småting. men madrass kjøper jeg ny til hver unge pga krybbedødsfare ved gjennbruk.

Har arvet en del pent brukte klær, vippestol og vogge. Resten av utstyr blir nok nytt, og må jo ha en del nye klær og:) hyggelig å kjøpe inn nytt til sin egen lille:)

Kjøper noe brukt, noe nytt, hadde et par ting fra sist - og kjøper ting på salg...

Kjøpt både stellebord, vogn og bilstol på tilbud..
Vippestol har jeg kjøpt brukt (hadde aldri brukt over 1000 kr på det allikevel...).
Stellematte kjøpte jeg på ikea - 60 kroner... Klær kjøper jeg nytt og på tilbud, har også litt fra storebror som kan brukes til jente (nøytralt...).
Sterilisator og pumpe har jeg fra sist - har bevisst ikke gitt det vekk eller solgt det, da jeg fikk det gratis av noen - og jeg vet hvor dyrt det er å kjøpe nytt...
Sprinkelseng kjøper vi på ikea - der er det ikke så dyrt, vogge til starten låner vi...

Vogn og bilsete (fra kjentfolk) kjøpte vi brukt til førstemann. Seng, stellebord, diverse andre møbler og klær kjøpte vi nytt. Vi skal denne gang kjøpe nye klær, da vi nå får gutt. Avventer med å kjøpe, for man får gjerne mye :) Vi har vippestol, men jeg ønsker meg ny babygym. Skal også kjøpe søskenvogn. Denne skal kjøpes brukt. Jeg er fan av brukt, utenom på madrasser o.l.

Back
Topp