Nytt eller brukt utstyr til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Jepp. Spørsmålet sier seg selv... :)

Handler dere alt av utstyr og klær nytt til babyen eller arver dere mye / kjøper brukt?

Vi har kjøpt mye brukt. Lekegrinda, babyklær, stelleveske og vi skal kjøpe en ekstra vogn brukt. Kommode som skal brukes som stellekommode fant jeg gratis på finn.no

Enkelte ting kjøpes jo nytt, som f.eks bilsete og madrasser.

Vi har mye fra før også :)

Jeg kjøpte en del brukt til nr 1... Har bestemt at jeg SKAL ha splitter ny vogn til nr 2 :P

Her blir det begge deler, bestemt oss for å kjøpe vogn, madrass og bilsete nytt, så blir nok mye av det andre kjøpt brukt, hvis ikke vi kommer over et supert tilbud. :)

Kjøpte ALT nytt med førstemann, blir en del brukt til nestemann nå :) Det storesøster har brukt kommer godt til bruk denne gangen også :)

Har noe klær som er kjøpt brukt .
Men alt av utstyr er kjøpt nytt , mest pga sambo som mente det var best da . Men er veldig fornøyd da med alt utstyret våres nå :D

Her er det en fin miks.

Nytt:
Seng m/madrass, dyne, pute, kantbeskytter, uro, lammeskinn og alt sengetøy.
Voksipose
Noe klær
Stellekomode
Reiseseng
Bilsete
Helsetepper/vanlige tepper

Brukt:
Babygym
Vippestol
Vogn
Mye klær (arvet)
Brystpumpe
Baby Björn med trekk
Lekematte

Det var det jeg kom på i farta, men det er garantert mer på begge sider :-P

Blir en del fra førstemann, men også en del nytt...

Siden dette blir vår først.. så må nok litt kjøpes inn nytt! men har jo søsken og svigerinner som har nettopp har fått små..så gleder meg til 22.januar sånn at vi kan se hvilket kjønn den lille har..så får vi nok mye fra familie og sånt! ikke noe mangel på baby ting i vår familie!!
men gleder meg til å kunne kjøpe baby ting :angel3
små klær og sånt!! ikkkkk :dance008

til jul ønsker jeg meg JANUAR MÅNED!! hihihhihhih :greet008

Jeg har kjøpt en del nytt og har arvet og kjøpt masse brukt :) Så her er det ca 40/60% tror jeg.

Litt av hvert. Til jenta vår kjøpte vi brukt vogn, arvet litt klær, brukt stellebord. Kjøpte ny bilstol, vippestol og seng..
Denne gangen arver lillebror det meste, men kjøper en del nye klær, kluter, flasker og sånne småting :)

Litt av hvert. Til jenta vår kjøpte vi brukt vogn, arvet litt klær, brukt stellebord. Kjøpte ny bilstol, vippestol og seng..
Denne gangen arver lillebror det meste, men kjøper en del nye klær, kluter, flasker og sånne småting :)

Vi kjøper alt nytt, litt fordi dette er vårt første barn så vi har ingenting fra før av, og jeg er stort sett skeptisk til alt som er brukt fra før av og vil gjerne ha det beste ( Svir godt i lommeboka, men det er jo ting til det viktigste i hele verden)

til begge mine to har jeg både hatt nytt og brukt.

Her har vi kjøpt vogn, stellebord, lekegrind og bilstoler med base brukt. Sprinkelseng har vi lånt/arvet. IKEA Malm kommoder til barneklær har vi fått tak i gratis på finn. En god del brukte barneklær har vi fått + at jeg har kjøpt brukt via FB og finn en del ullklær i de minste str.
Tenker også at vi skal kjøpe Babybjørn vippestoler brukt samt babygym.
Det som står på innkjøpslisten nå som skal kjøpes nytt er Vognposer og lammeskinn.

Denne gangen har vi kun kjøpt bilstol og bilstolpose nytt, og smokker. Vi har kjøpt brukt vogn og bedside seng, brukte ullklær og brukt vippestol. Vi solgte unna en del etter storebror, men noe har vi beholdt som sprinkelseng, stellekommode og annet småtteri.

Vi har mye fra eldste og utsyret var av en god blanding nytt, gammelt og lånt. tror faktisk det kun var stellebord, madrass til krybben og dyne vi kjøpte nytt utenom noe klær og sengetøy (Og kluter o.l.) nesten alt vi har er enten kjøpt brukt eller lånt. Veldig greit. Pent brukte ting til mye lavere pris enn om vi skulle kjøpt alt nytt.

Back
Topp