Nytt barnesete.. spm ang søvn

Sirech

Elsker forumet
Vi har kjøpt besafe izi combi sete til vesla.. fra 0-18 kg..
Det setet vi har hatt fra før har vært sånn at du kan tippe det litt bakover, sånn at hun kan sove godt mens vi kjører..

Det setet her er sånn at vesla sitter rett opp, nesten så hun bikker fremover.. Når hun sovnet istad ble hun sittende og henge med hodet framover.. så ikke akkurat videre godt ut..

Det jeg lurer på er vel hvordan dere andre gjør det.. kan jo ikke fikse setet sånn at det blir liggende bakover.. må hun bare sove sånn da?

Snuppa mi også sover med hodet hengende.. ser ikke videre behagelig ut nei.. men ekspertene sier det i alle fall ikke er farlig.. så lenge de ikke henger med hodet utenfor bilstolen..

Og tror ikke snuppa hadde sovet så lenge som hun gjør under en biltur om det er så ubehagelig som vi tror[:)]

Man kan det ja? Det har jeg ikke funnet ut enda.

ORIGINAL: PåLåvenSitterSirech

Vi har kjøpt besafe izi combi sete til vesla.. fra 0-18 kg..
Det setet vi har hatt fra før har vært sånn at du kan tippe det litt bakover, sånn at hun kan sove godt mens vi kjører..

Det setet her er sånn at vesla sitter rett opp, nesten så hun bikker fremover.. Når hun sovnet istad ble hun sittende og henge med hodet framover.. så ikke akkurat videre godt ut..

Det jeg lurer på er vel hvordan dere andre gjør det.. kan jo ikke fikse setet sånn at det blir liggende bakover.. må hun bare sove sånn da?

Auda. Det setet dere har hatt tidligere kan bikkes bakover så barnet kan sove videre ETTER at dere har kjørt. Det skal ikke bikkes bakover mens man kjører.

Back
Topp