Nytt ang igangsetting på overtid

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Legen min fortalte i dag at nå var det innført at gravide blir satt i gang en uke over termin, altså den 7 dagen :) fikk inntrykk av at dette var noe helt nytt... Har vært på den 11 dagen før... Ei jeg kjenner skulle også bli satt i gang i dag på den 7 dagen... Kanskje noe som blir/har blitt innført over hele landet? Dette er i rogaland :)

Eg ska føde på Lillehammer og der kan en gå 11 daga over, men en skal alltid inn på sjekk og vurdering på 7 daga overtid!

Eg ska føde på Lillehammer og der kan en gå 11 daga over, men en skal alltid inn på sjekk og vurdering på 7 daga overtid!

Ja sånn det har vært her før... Syns det e kjempe flott at dette e blitt gjort noe me :)

Det hørte jeg om at fra 1 juli 2014 at man skulle bli satt i gang 7 dagen over. Å en kollega fødet i mars og hun gikk over, så fikk hun time til sette i gang 7 dagen. Hu trodde det var 11 dager. Så fødet hu dagen før hun skulle inn på sykehuset hehe

Jeg var hos jordmor i dag og fikk beskjed om overtidskontroll dag 7 og evt ingangsettelse senest dag 11. Hun sa ingenting om nye regler! Dette gjelder Lillehammer. Hååper jeg slipper overtid!

Legen min fortalte i dag at nå var det innført at gravide blir satt i gang en uke over termin, altså den 7 dagen :) fikk inntrykk av at dette var noe helt nytt... Har vært på den 11 dagen før... Ei jeg kjenner skulle også bli satt i gang i dag på den 7 dagen... Kanskje noe som blir/har blitt innført over hele landet? Dette er i rogaland :)
Sniker litt jeg. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle bli satt igang en uke på overtid, om han ikke kom av seg selv. Dette var mars i fjor, og i Rogaland :) han kom på torsdagen men timen var allerede satt opp på søndagen, at jeg skulle opp å settes igang ! Betryggende synes jeg :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Her er det max 2 uker sa de :( Det er jo rart at det skal variere sånn!

Burde være max en uke over alle steder...
Jeg blir antagelig satt i gang med ved termin, pga blodtrykket mitt som er for høyt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

her er det 10 dager eller var hvertfall det for 2,5år siden.. men har også hørt det skal bli 7dager, men vet ikke om det har blitt det enda...

Hvilket sykehus? Føler de har forskjellige rutiner på alle sykehusene:)

Har ikke hørt noe om endrede rutiner i Kristiansand. Da jeg fødte i 2012 var det 11 dager. Jeg fødte dag 9 to dager før planlagt i gangsetting. Ikke noe gøy å gå over men samtidig hadde jeg heller ikke noe lyst til å bli satt i gang.

Satser på fødsel i løpet av helga jeg, så slipper keg å tenke på det :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp