Nytt ammeproblem. .

Pinklet

Flørter med forumet
Har nå fått opp produksjonen litt men sliter litt.. Etter et par minutter med svelging vil ikke baby ha mer. Da blir det kaving og offing. Raper henne / tar en liten pause løfter henne opp og ned igjen og da fortsetter hun plutselig å suge. Så slipper hun men ligger fortsatt og søker. Hvis jeg holder henne fast fortsetter hun en stund å svelge. Jeg trodde først hu slapp fordi det var tomt men virker ikke sånn ? Så da bytter vi Pupp, løfter opp, tar en pause, holder litt fast .. etterhvert begynne hun å gulpe . Men er fortsatt sulten. Og det spruter ut melk når jeg klemmer og når hun får det i munnen ser jeg at hun vil ha.

Så det virker som hun ikke drikker all melken min ? Etter et måltid igår drakk hun jo plutselig 120 ml mme! Det er jo et stort måltid i seg selv for henne! Jenta er 4 uker idag. Prøver å gi lite Flaske heller amme oftere men trengs etter ca halvparten av måltidene. Bruker calma smokk på flasken så tror ikke det har med flaskematingen å gjøre.
Er litt vanskelig når jeg må sitte i 1,5 timer og hele tiden FÅ henne til å suge og i tillegg varme Flaske etterpå så er det pån etter 1-2 timer på dagtid.

Lurer litt på når ammingen skal bli såkalt etablert . Jenta har lagt på seg veldig godt.

Hvis hun legger godt på seg så får hun jo det hun skal ha da?
Hvordan er bleiene hennes?

Og hvordan er bleiene hvis du droppe å gi mme?
For hvis de er gode og fulle så får hun nok av deg ;-)
Husk at magen er liten, og trenger ikke mange ml i starten, 120 ml høres mye ut.

Gulpingen kan komme av for mye formelk, altså at hun bare får tørstedrikken av melka di. Den mettende fete melka kommer til slutt, og det er den baby bør få.

Har du prøvd å håndmelke ut etter at hun har spist sånn at du ser hvor mye som er igjen i puppen?

Det kan ta litt tid før ammingen er helt etablert. Har dere riktig stilling sånn at hun ligger godt?

Bruker hun smokk? For det kan være en god ide å bytte pupp med smokk og omvendt litt innimellom hvis hun blir urolig under amming feks. Og så prøve på nytt.

Hvordan går det om natta?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Bleiene er fine, ikke bæsj hver dag men annenhver til hver dag og den er helt fin, massevis av tunge bleier. 120 er mye ja! Hun er jo SÅ ivrig på mat også gulper så ofte men jeg trodde babyer gav seg når de var mette. Har ikke turt å kutte helt ut på mme en dag for å se på bleiene, men det går kanskje bra å teste ut så lenge hun har hatt god vektoppgang frem til nå eller?

Hun ligger godt. . Har bare klemt ut for å sjekke at det er noe der men det skal jeg prøve etter neste måltid å se Hvor mye. Og det med å bytte med smokk og tilbake må testes!

nettene går fint da holder det som regel med puppen og det blir da pause på 3,5-4 timer og ellers 2.5-3 timer. misstenker hun hadde sovet lengere med flaska men men :P

Takk for svar =)

Hvorfor gir du flaske? Bare lurer, for mange som får begge deler fra starten av kan bli litt sugeforvirra. Har du en ammepoliklinikk i nærheten som du kan ta kontakt med? Jeg ville gjerne at snuppa skulle ta litt flaske før avlastning, men hun nekta...amminga gikk så det susa da :) men hun spiste ofte så mye at hun gulpa en del, tror nok de av og til kan overspise men det er ikke farlig å gulpe litt :) mange gode råd fra klatremus. Du kan jo prøve å bare amme noen dager (om det ikke er spesielle grunner til at hun også får mme), følg med på tissebleiene så vet du om hun får nok. :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Å nå ser jeg hvorfor du gir flaske :) så litt usikker på om rådet mitt passer. Ville bedt om en samtale med en ammeveileder. Men det høres jo ut som du har mye melk :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Back
Topp