Nyttårsforsetter

Surtsnop

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei!
Er det noen som har noen nyttårsforsetter?

Jeg vil selv bli litt sunnere og spise mere frukt og grønt.
Planlegge mat og handling bedre.
Gå en liten tur hver dag
Bruke veske mer aktivt

Dette Er hva jeg kommer på nå og håper jeg klarer å gjennomføre disse.

Hva er deres nyttårsforsett hvis dere har noen?

- Bruke mindre tid på mobil/Internett og mer tid på å være tilstedet.

- Mer meditasjon i hverdagen (på offen og kanskje litt yoga.

- Shoppestopp! Iallefall nesten. Fra januar skal jeg kun sette av et svært lite beløp til alt av shopping annet enn matvarer og det nødvendige. 500 kr tenkte jeg. Bleier, klær til barnet osv. teller som nødvendig. Så 500 i mnd er til alt annet til meg selv.

Kommer selvfølgelig også til å gjøre unntak for nødvendige innkjøp for babyen som kommer. Men ideen bak shoppestoppen fikk meg til å revurdere å kjøpe ny barnevogn. Skal gjenbruke treåringen sine i stedet!

Og generelt prøve å finne mer brukt, reparere mer.

Mindre forbruk, mindre bruk og kast :)

- Bruke mindre tid på mobil/Internett og mer tid på å være tilstedet.

- Mer meditasjon i hverdagen (på offen og kanskje litt yoga.

- Shoppestopp! Iallefall nesten. Fra januar skal jeg kun sette av et svært lite beløp til alt av shopping annet enn matvarer og det nødvendige. 500 kr tenkte jeg. Bleier, klær til barnet osv. teller som nødvendig. Så 500 i mnd er til alt annet til meg selv.

Kommer selvfølgelig også til å gjøre unntak for nødvendige innkjøp for babyen som kommer. Men ideen bak shoppestoppen fikk meg til å revurdere å kjøpe ny barnevogn. Skal gjenbruke treåringen sine i stedet!

Og generelt prøve å finne mer brukt, reparere mer.

Mindre forbruk, mindre bruk og kast :)

For noen fine nyttårsforsett du har! Likte spesielt det første, kanskje jeg må legge den til hos meg også. :happy:

Vi var flinke å ukeshandle og ha fokus på frukt og grønt i høst, så vi vil gjenoppta dette når jula seiler ut døra. Ellers har jeg ikke noen. Når frøet kommer er målet å legge bort mobilen mest mulig. Akkurat nå bruker jeg den MYE pga jeg googler så mye babygreier ;) Tror bare jeg må fortsette med det, så mye jeg lurer på :)

Vil bli flinkere til å legge vekk mobilen, snakke mer med partneren om annet enn jobb og hverdag, bruke opp ting i skaper og skuffer før det kjøpes nytt, kaste mindre mat, ukeshandle og skrive ukesmenyer, få litt frisk luft hver dag og å snakke oftere med mormor. ❤️

Spise sunnere og begynne å trene litt mer etter hvert. Vært dårlig kosthold og mye sofa-ligging siste månedene pga kvalme [emoji85]

Back
Topp