Nyttårsforsett

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Er det noen som har noen nyttårsforsett?
Som alle andre år er mitt å bli mer aktiv, trene mer.
Spise mindre sukker!!
Spise generelt sunnere.

Men siden dette er året jeg blir mamma for første gang er jeg veldig spent! Men har sett masse fine treningsvideoer med baby så er håp. Og kanskje jeg ikke rekker å spise så mye da jeg blir opptatt med noe

Hva med dere?

Det første er jo å ta det som det kommer til han er født. Men så skal kg bort, og jeg har lyst til å bli kvitt de før jul [emoji14] har klart 20 kg mellom mai og jula før, men nekter å ha like mange kg som startvakt igjen da [emoji14]

Ellers har jeg pleid å ha en regel på at om en ting tar kortere tid enn 2 minutter å gjøre, så skal jeg gjøres med en gang, nå som jeg har mer tid hjemme utvider jeg regelen til 5 minutter [emoji14]

Ps: og slutte med nesespray... Igjen [emoji28] men er så og si kvitt den allerede da:)

Det første er jo å ta det som det kommer til han er født. Men så skal kg bort, og jeg har lyst til å bli kvitt de før jul [emoji14] har klart 20 kg mellom mai og jula før, men nekter å ha like mange kg som startvakt igjen da [emoji14]

Ellers har jeg pleid å ha en regel på at om en ting tar kortere tid enn 2 minutter å gjøre, så skal jeg gjøres med en gang, nå som jeg har mer tid hjemme utvider jeg regelen til 5 minutter [emoji14]

Ps: og slutte med nesespray... Igjen [emoji28] men er så og si kvitt den allerede da:)
20 kg ja! Var ikke lite heller det. Kan jeg spørre hvordan du klarte det?

20 kg ja! Var ikke lite heller det. Kan jeg spørre hvordan du klarte det?
Kaloritelling og trening. Starta med å gå turer og etter hvert jogge kortere distanser på den runda, og litt etter litt klarte jeg å løpe lenger til jeg til slutt løp hele runda. Den følelsen glemmer jeg ikke [emoji14]
My fitnesspal brukte jeg flittig til å holde styr på kaloriene. Merkelig nok synes jeg det var mye enklere å lage sunne middager når jeg måtte telle litt kalorier enn nå som jeg spiser "normalt":) mat er så himla viktig for meg, og elsker å kose meg med god mat, og når man må tviholde på kalorier så blir man kreativ [emoji14]

Kaloritelling og trening. Starta med å gå turer og etter hvert jogge kortere distanser på den runda, og litt etter litt klarte jeg å løpe lenger til jeg til slutt løp hele runda. Den følelsen glemmer jeg ikke [emoji14]
My fitnesspal brukte jeg flittig til å holde styr på kaloriene. Merkelig nok synes jeg det var mye enklere å lage sunne middager når jeg måtte telle litt kalorier enn nå som jeg spiser "normalt":) mat er så himla viktig for meg, og elsker å kose meg med god mat, og når man må tviholde på kalorier så blir man kreativ [emoji14]
Har prøvd å telle kalorier på lifesum. Men jeg blir så skuffet når jeg ser hvor lite jeg kan spise haha!

Har prøvd å telle kalorier på lifesum. Men jeg blir så skuffet når jeg ser hvor lite jeg kan spise haha!
Google is your friend [emoji14] men det krever litt ekstra tid :)
Tacolefse-pizza var en favoritt [emoji14] Ellers det å knipe inn på frokost og lunsj, så kunne jeg tillate meg selv litt mer til middag :)
Rugsprø er kalorifattig og gjør at man kan ha litt mer pålegg [emoji14]

Og husk at trening gir deg ekstra kalorier :) beste tipset er en pulsklokke så du veit hvor mye du forbrenner og da kan du jo spise mer :)

Og husk at trening gir deg ekstra kalorier :) beste tipset er en pulsklokke så du veit hvor mye du forbrenner og da kan du jo spise mer :)
Har brukt pulsklokke i dag og føler jeg har vørt ganske aktiv men har bare forbrent 2000 kcal. Skal ikke mye mat til før jeg er opp i det ! Hehe men får vel se om jeg finner noe enda sunnere å spise

Har brukt pulsklokke i dag og føler jeg har vørt ganske aktiv men har bare forbrent 2000 kcal. Skal ikke mye mat til før jeg er opp i det ! Hehe men får vel se om jeg finner noe enda sunnere å spise
Om du fyller tallerkenen med grønnsaker så metter det og du kan spise det du har lyst på. Prøv å legg ned bestikk hver gang du har tatt en bit og ikke rør det før du har svelget, det gir kroppen tid til å kjenne på sulten, og stopp å spis når du føler deg mett og ikke når du ikke orker mer eller har spist opp det du har tatt på tallerkenen :)
Kan jo også bytte ut tallerkenen med en liten?
Dette er jo ting man kan gjøre nå for å kontrollere matinntaket, det handler jo kun om metthetsfølelse og ikke slanking. Du vil få i deg nok :)

Om du fyller tallerkenen med grønnsaker så metter det og du kan spise det du har lyst på. Prøv å legg ned bestikk hver gang du har tatt en bit og ikke rør det før du har svelget, det gir kroppen tid til å kjenne på sulten, og stopp å spis når du føler deg mett og ikke når du ikke orker mer eller har spist opp det du har tatt på tallerkenen :)
Kan jo også bytte ut tallerkenen med en liten?
Dette er jo ting man kan gjøre nå for å kontrollere matinntaket, det handler jo kun om metthetsfølelse og ikke slanking. Du vil få i deg nok :)
Tusen takk for tips:)

Prøve å nyte hele permisjonen. Nyte tiden med barna mine, selv i en stressende hverdag.

Være takknemlig for alt jeg har.

Ikke bruke tid på krisemaksimering.

Bli glad i meg selv :)

Være flinkere til å si nei når 2 åringen vil se på tv! :rolleyes:

Kose meg masse med barna mine, og gjennomføre enten helsesekretær eller barn og ungdomsfaget

Prøve å gjøre så godt jeg kan. Nyte ungene og babytiden, den forsvinner fort [emoji20]

Blir mer aktiv og være ute
Bli flinkere til å bake opp brød, rundstykker å lignende.
Bli mer økonomisk [emoji5]

Bli flinkere til å planlegge middager og ukeshandle

Bruke telefonen mindre

Nyyyyte barseltiden og lille baby [emoji173]️

Spise sunnere
Mosjonere mer
Besøke pappa/stemor og bestemor mer
Besøke mamma mer.
Bli bedre på å være meg enn jeg er idag.

Komme meg ned igjen i vekt etter fødsel! Være aktiv, gå turer både med vogn, men og med bæresjal/sele. :)

Klarer aldri å holde de [emoji23]

Som flere andre her - komme meg tilbake i form! Det tærer på psyken å føle meg tung og ukomfortabel. Jeg kommer ikke til å begynne å trene og stresse med å gå ned i vekt før august; de første 4-5 mnd. kommer til å være unntakstilstand, og sånn må det bare få være. Men siste halvedelen av året vil jeg virkelig prøve å komme meg et stykke på vei mot der jeg var. Gikk ned 20 kilo for noen år siden, og siden 13 av dem nå er tilbake føles det bortkasta og frustrerende.... :(

Back
Topp