Nyttårsforsett..

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Har dere no nyttårsforsett, damer?
Som jeg skrev i en annen tråd her, så er mitt forsett å klare å stanse godterimumsingen jeg startet med på slutten av graviditeten. Det har gått over alle støvleskaft, og jeg klarer ikke å ta meg sammen *sukke*
Så håper jeg at "bi-virkningen" av det blir at vekten går litt nedover med tiden. Har fått av alle babykiloene, men var litt overvektig fra før, så jeg håper å klare å ta meg sammen og bli litt sunnere selv om jeg ikke har tenkt å begynne no aktiv slanking mens jeg ammer.

Så håper jeg denne tråden legger litt ekstra press på meg, og så kan jeg dra den frem igjen rundt påsketider og rapportere om jeg har lykkes ;)

Jeg har begynt og røyke igjen pga all stress som har vært, selvom det ikke er noen unnskyldning. Så det er nyttårsforsettet mitt:D

detta greier du kjempebra, så snart vanen er borte går det som en lek. Verst den første uken, synes nå jeg det var hvertfall:):):)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Uff, og jeg har gjort begge deler. Spiser godteri/brus hver dag omtrent. Og røyken la jeg på hyllen igår.
Er perioderøyker.Men,har blitt litt mye i det siste :( Nå er jeg ferdig for en stund :)
Skal også kutte ut godis,og vil også ned i vekt ;)

Har dere no nyttårsforsett, damer?
Som jeg skrev i en annen tråd her, så er mitt forsett å klare å stanse godterimumsingen jeg startet med på slutten av graviditeten. Det har gått over alle støvleskaft, og jeg klarer ikke å ta meg sammen *sukke*
Så håper jeg at "bi-virkningen" av det blir at vekten går litt nedover med tiden. Har fått av alle babykiloene, men var litt overvektig fra før, så jeg håper å klare å ta meg sammen og bli litt sunnere selv om jeg ikke har tenkt å begynne no aktiv slanking mens jeg ammer.

Så håper jeg denne tråden legger litt ekstra press på meg, og så kan jeg dra den frem igjen rundt påsketider og rapportere om jeg har lykkes ;)

Ditto!
Håper vi klarer det,jeg har i hvertfall en mann som ikke snoper det hjelper på :drunken_smilie
Lurt å ha frukt tilgjengelig har jeg hørt :geek

Mannen min er like godtemons som meg, men han er virkelig sta når han har bestemt seg for noe, og han har også planer om å ta seg sammen, så jeg håper vi kan holde hverandre litt i ørene over nyttår, så vi får en slutt på denne konstante godtekosen som er nå. :) Er ikke så glad i frukt jeg da, Sukkersnusk, så jeg får prøve å bli litt flinkere å strimle opp litt grønnsaker å ha liggende i kjøleskapet til å knaske på :)

Røyken la jeg på hylla for snart 10 år siden. Har ryggrad som en manèt, så jeg har ikke turt å ta en røyk i festlig lag engang etter det. Stygt redd for at det hadde vært 2 trekk og rett utpå igjen. Vet hvor vanskelig det kan være å få has på den uvanen, så aldri mer, har jeg bestemt meg for!

Lykke til, damer! :) Dette fikser vi! :D (..sa hun litt bråkjekt, mest for å overbevise seg selv ;) )

Jeg håper på å skjerpe kostholdet etter jul.
Orker ikke å starte med det nå midt opp i alt annet, men det blir drastisk kutt i karbohydrater hvertfall.
Vekten er det ikke så farlig med, jeg har ikke mye som skal bort, men kroppen min fungerer så utrolig dårlig nå, magen er helt på styr og jeg har mye hodepine. Jeg vet at det er pga kosten min, men trenger litt ro for å planlegge mat og innkjøp.

Tror det er flere av oss som ser frem til en litt mer normalisert hverdag over nyttår, Fru H. :) Mye styr nå før jul, og jeg kan ikke påstå jeg har fullstendig kontroll over hverdagen enda, men det er i alle fall på god vei til å gå seg til :) Bedre og bedre dag for dag, er det ikke det de sier ;) Å bli mamma snudde det meste av livet mitt på hodet, men nyttårsforsettet må bli å i alle fall ta kontroll over egen kropp og helse, så får babyen heller bare fortsette å styre det meste andre :p

Mannen her, spiser godteri svært sjeldent :) Så hjelper litt her også.. Han elsker nøtter og frukt :) Har faktisk spist noen klementiner i det siste,og det er ikke dårlig til å være meg hehe.

Det er jo kjempebra, så kan mannen din motivere deg til og holde deg unna godteri og lettere når han gjør det selv også. Masse nøtter er så godt! Kan ikke spise det heller pga Emmeth!:(

Masse lykke til, jenter:D:D:D:D Detta greier vi:D
Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg har planer om å gå ned 15kg mot sommeren! Har egentlig et greit kosthold men spiser aaaltfor mye snop! Spesielt nå når jeg går hjemme og "koser meg" litt ekstra hver gang snuppa tar en blund, da føler jeg at jeg har fortjent noe godt når jeg skal hvile litt :P Så fra januar av blir det knaskerøtter og epler som blir belønning når snuppa sover! Gikk ned 15kg før jeg ble gravid, så kan jo alle "triksene": mer grønnsaker og bevegelse og mer mat laga fra grunnen av, lite halvfabrikat og lite sukker. Men så er det sukkeravrusinga da...det er nesten det vanskeligste!

Jeg har faktisk ingen nyttårsforsett :-P
Jeg snuser, dt begynnte jeg med igjen når snuppa slutta med pupp, og guuud dt var godt :-D dt skal jeg ikke slutte med, dt er mitt "godteri" dt unner jeg meg selv i travle dager som "alene" mamma i perioder ;-)

Sent from my LT26w using BV Forum

Jeg har faktisk ingen nyttårsforsett :-P
Jeg snuser, dt begynnte jeg med igjen når snuppa slutta med pupp, og guuud dt var godt :-D dt skal jeg ikke slutte med, dt er mitt "godteri" dt unner jeg meg selv i travle dager som "alene" mamma i perioder ;-)]

Jeg snusa før. Så sluttet jeg når jeg ble gravid første gang, men var kjapp til å begynne igjen når jeg var ferdig med å amme. Det tok bare 7 mnd så var det på'n igjen med å slutte. Tar meg selv i å tenke at jeg skal begynne igjen når jeg blir ferdig med å amme... :confused: Psyken bare sier at jeg må snuse :p Uff... Spent på om jeg klarer å holde.meg unna.

Har egentlig ingen nyttårsforsett... Burde vel strengt talt ha det, men klarer ikke å holde det uansett. :-S
Men jeg har vært så smart å ønske meg div treningsutstyr, og fortalt at det er fordi jeg skal bli sprek... Så må nesten gjennomføre det da, er ikke bare meg selv jeg lurer liksom :p

Mitt mål for 2013 er å få mine to svogre jevnlig på besøk sånn at guttene blir bedre kjent med onklene sine.

For et fint forsett! :)

Back
Topp