Nyttårsfeiring alene med barna

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Mannen skal på jobb rett før julaften og er vekke hele juleferien, samt nyttårsaften. Han jobber i Nordsjøen og har vært på jobb i jula før og, men ikke etter vi fikk lillegutt (2 år). Vi skal til svigers på julaften, men tenker på nyttårsaften. Jeg hadde egentlig lyst til å feire med venner, vanligvis når han er hjemme, inviterer vi venner hjemme eller besøker vennepar. Nå har jeg ikke noe særlig lyst til å dra på besøk hos venner sammen med barna, siden de legger seg gjerne i 20-21 tiden. Jeg tenkte heller å invitere et vennepar hjemme og lage middag/ha litt tapas og spille noen spill.
Hva gjør dere som er alene men barna på nyttårsaften? Har dere noen på besøk eller er dere hjemme med ungene og tar det rolig denne kvelden?
 
Nå er ikke jeg i samme situasjon, men hadde nok reist til familie å spist middag og dratt hjem på kvelden før leggetiden til barnet/barna å heller satt på en god film og spist litt snop å kost meg litt alene, å sikkert gått ut på verandaen kl 12 å sett på fyrverkeriene:)

Jeg er ikke sånn kjempe opptatt av at det skal skje så fryktelig masse og koser meg med litt tid for meg selv også:)

Om noen hadde orket å komme på besøk til meg så hadde jo det vært topp det, men alle venner og søsken feks har egne små barn og vill da naturligvis gjerne holde seg hjemme selv så det er greit å få lagt barna:)
 
Feiret 2 nyttår alene med eldste...da lagde jeg god mat, dessert, så så vi på film, spilte brettspill og så fyrverkeriet før vi la oss
 
Nå har jeg aldri feiret alene med barna på nyttårsaften, vært sammen med samboer. Mine barn er 1 og 2 år og nyttårsaften her er som en helt vanlig dag for ungene, bortsett fra kalkun til middag. Legger de til vanlig tid så ser samboer og jeg på film før fyrverkeri (ser på fra stue vinduet). Hadde gjort akkurat det samme om jeg hadde vært alene med barna.
 
Jeg blir mest sannsynlig alene med 2 åringen i år da samboer er på jobb. Vet ikke helt hva vi gjør jeg... min familie bor langt unna og litt usikker på om jeg skal innvitere oss bort til svigerfar eller svoger :p Jeg tenker at nyttårsaften ikke er såå viktig, kalkun kan jeg lage når samboer kommer hjem igjen og natta blir der før 12 uansett
 
Jeg har ofte feiret nyttårsaften alene med ungene. Vi har da laget oss noe god mat alle vil ha, kost oss med snacks og godteri og sett på fyrverkeriet. Jeg synes det har vært koselig at det har vært bare oss tre, vi får fin kvalitetstid da.
 
Føler ikke nyttår er så spesiellt at jeg orker å gjøre noe ut av det enda.
De to siste årene har samboer hvert på jobb, han brøyter og strør i Oslo. Da har jeg hvert alene med guttungen. Har lagd en god middag og vi har kost oss med film og guttungen er lagt senest kl 21. Han liker ikke høye lyder og blir veldig redd, så viktig at han sover godt før de værste rakettene begynner. Jeg har da kost meg med film og godis :happy: jeg liker og nyter litt alene tid da :happy:
 
Vi skal se på barnefyrverkeri kl 1900, så skal pappa på jobb kl 2100, vi skal være hjemme med snuppa på 3 år. Hun skal legges mellom 2000 og 2100.
Det er litt kjedelig at pappa skal jobbe, men skal gjøre det beste ut av det og bruke tiden til å slappe av.
 
Jeg har hvert alene med barn og helt alene på nyttårsaften, plager ikke meg. Men nå blir eldste 12 og jeg ønsker at hun skal slippe å føle på det så i år har jeg invitert mine mor og stefar til middag og brettspill. Minste på 3,5 kommer til å holde det gående hele kvelden kjenner jeg han rett så greit at vi er nok voksne så ikke han får all oppmerksomhet og hu ikke noe.
 
Back
Topp