Nyttårsbarn...

nancy drew

Forumet er livet
Var på kontroll på sykehuset i dag. Først ctg som de slet med å få til men som ble ok når jordmor satt og holdt elektroden og jeg knasket isbiter.så var det indremedisiner som var veldig fornøyd med blodsukkeret mitt. Så trodde jeg at jeg var ferdig og ville gå men da kom jordmor springene etter meg. Gyn legen ville også se. Så fikk ul og beskjed om igangsettelse en av de neste dagene. Så satte de meg opp 31/12... trodde ikke de drev med slikt i helgene jeg... og spess ikke på den datoen. Hadde litt lite fostervann fikk jeg høre. Så veeeeldig spent på dette og hvor lang tid ting en igangsatt fødsel tar.

Spennende! Jeg har inntrykk av at de ikke bryr seg så mye om det er hverdag/helg eller helligdag. Når har du egentlig termin?

UL termin er først 12 januar. De skal jo ikke bry seg om dagene meeen føler jeg ofte får høre om folk som ikke blir satt igang pga det er den og den dagen, derfor ble jeg litt overasket.

Da tror jeg jeg ville bedt om å bli satt i gang seint på kvelden... er jo greit det bikker nyttår??

Kan fort ta dager uansett.. Veldig ulikt hvor fort det tar og hva man trenger for å komme skikkelig igang. Lykke til:)

Lykke til!

Jeg ble satt igang på en søndag sist og fikk også tilbud om å flytte det til lørdag fordi jeg var så psykisk sliten, så på mitt sykehus betyr det visst heller ikke så mye om det er helg eller helligdag :)

Lykke til :)

Du skal sikkert møte opp kl. 19.00 på sykehuset? Tar kanskje lengre tid når man blir igangsatt enn ellers vil jeg tro.

Jeg ble satt i gang en fredag formiddag sist, men fødte ikke før natt til søndag. Selv om jeg hadde to cm åpning da jeg kom inn, trengtes det altså tre modningspiller og mye venting før gutten var ute.

Du skal sikkert møte opp kl. 19.00 på sykehuset? Tar kanskje lengre tid når man blir igangsatt enn ellers vil jeg tro.
Nei må møte kl 09 også får jeg løpet etter det. Får bare ta ting som det kommer og satse på at jeg bruker litt tid

En i gang setting kan ta 3 dager om ikke lenger :) kommer helt an på hvor moden man er. Men uansett veldig spennende! Jeg hadde termin 27 desember og ingen baby enda. Er noen til på desember forumet som venter også, så blir spennende å se hvor nyttårsbarnet havner :D

Mens jeg kan si at en igangsetting på en totalt umoden også kan ta 6 timer fra første pille. Uvanlig ja,men med en igangsetting vet man aldri. Lykke til

Ei på barselgruppa mi sist, ble og satt i gang 31 desember :p

Her tok det halvanne døgn fra ballong ble satt inn til babyen var ute :)

Jaja da har jeg pakket fødebagen min et halvt dusin ganger, om det tar noen dager før hun kommer også må jeg bli der noen dager etterpå så vil man jo trenge litt... egentlig sikkert ikke, men putter oppi mer og mer ting... nervøs og spent...

Jaja da har jeg pakket fødebagen min et halvt dusin ganger, om det tar noen dager før hun kommer også må jeg bli der noen dager etterpå så vil man jo trenge litt... egentlig sikkert ikke, men putter oppi mer og mer ting... nervøs og spent...
Masse masse lykke til!!!! Dette kommer til å gå bra :happy:
Jeg ble satt i gang med piller etter at fostervannet gikk sist gang, og det tok 17 timer fra pillene ble satt inn, til jeg fødte. Og jeg var ikke moden da pillene ble satt inn heller. Fikk epidural og riestimulerende for å få litt fortgang på åpningen :)
Husk mykt dopapir! Det var noe jeg savnet veldig sist - man er så sår nedentil rett etter fødsel.

Back
Topp