Nyttårsbaby.....?

Grete71

Forumet er livet
Hvordan er det med dere? Har dere prøvd å få til nyttårsbabyen???? [:D]

Det gikk en reklame på radioen i mars/april, der vi kunne melde oss på konkurranse om årets nyttårsbaby, og de "oppfordret" oss til å kose oss litt ekstra rundt den og den datoen. Da flirte vi godt, ja!!!! Slikt noe går det da ikke an å planlegge!!!! Men hvem tror dere har termin 1.januar eller 5.januar????!!!! [8D] må flire litt når jeg tenker på det. Selv om det er få som får akkurat på termin, er jo sjansene der. Men planlagt var det jammen ikke!!!! [&:]

Har absolutt ikke planlagt noe sånt nei. Det eneste jeg håper på er at han/hun blir født i 2006 og ikke 2005!

Til Sara 73
Sitter selv og har termin 9 januar og ser du håper ikke barne kommer i 2005. Det gjør ikke jeg heller men skulle det komme 31. desember så vær gald bare barne er friskt. Hadde termin sist i februar og fikk gutten i november. Han sitter i dag i rullestol og er noen år tilbake i hode enda. Dagen er ikke så viktig bare at alt er bra [;)]
Håper du ikke synes jeg er for negativ til deg nå men jeg har lært litt de siste 5 åren med inn og ut av sykehus, narkoser og litt tøffe tider der du får beksjed om at gutten din vil dø.
Hvis du føder i år prøv å tenk litt sånn [:D] Lykke til

Skjønner godt hva du mener, og er helt enig. Når barnet er født, tenker jeg garantert ikke på det lenger. Det er bare slik jeg ser det nå. Det fordi jeg ser fordeler med at barnet er seks og et halvt år istedet for fem og et halvt når det begynner på skolen!Hadde jeg hatt termin i desember, så hadde det absolutt ikke vært noe problem!!! Før jeg fikk barn, tenkte jeg at jeg ikke skulle få i november eller desember. Men jeg opplevde at det ikke var noen selvfølge at jeg skulle bli gravid, prøvde og prøvde. Og jeg kan love at jeg ikke sluttet å prøve de månedene som ville gitt føselsdag i november eller desember....!

ORIGINAL: Sara73

Har absolutt ikke planlagt noe sånt nei. Det eneste jeg håper på er at han/hun blir født i 2006 og ikke 2005!

Signerer den, men tviler på at jeg klarer det[:D]

Hehe... for å være ærlig prøvde ikke vi heller og få en rundt disse tider, men da legen sa 24 des og senere 4 jan måtte jeg le. Vi prøvde aktivt i to mnder etter SA og tenkte aldri over når 9 mnder senere var. Håper at ungen kommer seg over i 2006 jeg da. Om ikke annet enn noen minutter. Vil ikke ha nyttårsbarn. Men det kan man jo ikke bestemme da.
Klem

Jeg har en plan om 06 barn jeg.. Så jeg håper den holder seg der inne til godt over nyttår[8D]

Jeg vil også egentlig ha 06 bebis, men han kommer når han er klar! Ut skal han jo uansett! [8D] det viktigste er jo at han er frisk!

heisann.
Jeg har et tantebarn som er født 1 januar, så søsters sa senest i går at jeg kunne vente noen dager da....;) Morsomt med mange bursdagsfeiringer. Jeg har selv bursdag 23 januar, og termin 17, så vi får se da. Ønsker uansett o6 barn....men hovedsaken er at den lille er frisk!!

Hei hei alle sammen [;)]
Den meldingen jeg skrev i går var ikke ment frekt til noen så ikke dere tror det [:)]
Jeg håper og at vår kommer i 2006 p.g.a. det med skole sånn som du Sara skrev. Har begynt kampen om å få utsatt skolen til gutten vår nå og er ikke lett. Han kom i 2000 men skulle ha vært født i 2001. Hadde han kommet til termin hadde det vært 2 år til skolen begynte og premature blir korigert etter masse annet så det børde de gjør med skolen og.
Men jeg håper så iderlig at vi slipper å gå igjenom så masse denne ganen som vi gjorde sist derfor er jeg mest opptatt av at hun er frisk. Har noe med vi klarer ikke å gi 100 % til to syke barn og det sliter litt på meg. har ikke vært i jobb siden jeg fikk sønnen min så han har jeg fått gitt 110 % til hele tiden og det er noe som har trengs. Uner ikke min værste fiende det vi har vært igjenom [:)]
Man tenker litt annet etter man har hatt ting tett oppi seg, tenkte ikke sånn før selv. Da ble du gravid, gikk 9 månder og barnet kom og fulgte sin utvikling. Derfor ønsker jeg dere alle sammen lykke til og håper dere kommer til 2006 [;)] [;)]

Tror nok alle forstod hva du mente! [:D] alle vil ha en frisk unge, men det blir jo litt spesielt når det dreier seg om nyttår. Det blir liksom litt "moro" utav det.

Jeg er selv født 17.desember for leeeenge siden, 14 dager før tiden, og i de tider var det ikke noe problem å utsette skolestarten, selv om det måtte søkes. Så jeg har alltid vært eldst i klassen. Er egentlig glad for det.

Uansett, lykke til alle sammen! [:D]

Termin samme dag, vi! Har du satt deg opp på terminlista? [:D] vet ikke når "jeg har på følelsen" av at han kommer.... Her en dag fikk jeg det for meg at han kommer FØR nyttår, kanskje fordi han er så livlig i forhold til hva som står i bøkene.... Men jeg slår meg til ro med at han kommer når han er klar! Forhåpentligvis.... [8D]

Hm, med den konklusjonen, kan kanskje jeg håpe på 1.januar da. Jeg har nemlig en som er født 18.mai, klarte akkurat å komme forbi 17.![;)]

Jeg har termin 2 januar..men det spørs når junior har lyst ut..hehe!!

Jeg for min del ønsker bare at han kommer i 2006, med tanke på skolegang osv.

Det er første gangen jeg er gravid, men det er jo ingen garanti på at han ikke kommer før heller..

Klemmer

He,he merkelig det at ingen har planlagt/tenkt på når 9mnd senere er...
Gjorde ikke vi heller! Og skulle egentlig begynne prøvingen før i mai,men den satt bare vi kutta plasteret- så var vel ment for å være...[;)]
Har to terminer jeg da 15 jan og 20 jan,har mest tro på at 15 er mest riktig. Jentene i familien vår er nemlig litt små,så sikkert derfor termin ble noe korrigert ved Ul- siden det er ei lita tulle der inne!
Men uansett håper og håper jeg at ho vil være der inne til januar mnd...
De to første her kom 2 og 3 uker før termin- så tar sats på at det ikke skjer noe før 1,2 eller 3 jan! Tvi,tvi...[:-]

Back
Topp