Nyttårsaften

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Hva skal dere kose dere med imorgen?

Vi får besøk av min mor og bestemor og jeg serverer kalkun med mini gulerøtter, rosenkål, rød og surkål, waldorfsalat, hjemmelaget potetstappe og fløtesaus.
Til dessert blir det limemousse med krumkaker, blåbær og raspet sjokolade❤

Synes det er litt stas med raketter for de små og gleder meg litt selv også:D

Dere?
 
Vi skal til svoger og svigerinne :) Nå skal vi overnatte så vi slipper styr med storebror på 9,5 mnd :)
 
Vi får en del gjester og skal ha ei rolig feiring her hjemme, mulig vi drar fram et spill eller bare sitter å prater mens vi venter på rakettene :)
 
Kalkun med tranebær og appensin stuffing. Ovnsbakte poteter (eddikpoteter), ratatui og grønnsaker. Hjemmelaget saus (selvkomponert oppskrift )
 
Dessert blir pannacotta til de voksne og alle barna (min gutt og nabo barna) har pyntet egne kaker idag ☺
 
Vi skal til svigers å spise taco (alle var lei julemat og potetmiddager) der skal vi ligge i hver vår store sofa å se film i kosedress og ullsokker! De bor landlig så blir nok lite rakettstøy. Første året ever hvor det ikke blir fest på nyttår. Gleder meg faktisk veldig.
De har forøvrig også badekar, så pakker badesalt og ansiktsmasker - elsk!
 
Vi får en del gjester og skal ha ei rolig feiring her hjemme, mulig vi drar fram et spill eller bare sitter å prater mens vi venter på rakettene :)

Samme her. Vi blir tre par med barn fra 6 mnd til snart 14 år. Spise kalkunfilet med grønnsaker som mannen lager. Jeg skal lage ostekake og venninna mi lager brownies.
 
Skal være hjemme bare vi tre og ta det rolig men pynte oss. Jeg skal steke en kalkun med stuffing og saus osv, gleder meg til den:) hvis jeg orker skal jeg prøve å lage karamellpudding i kveld.

Også har jeg akkurat laget tapasruller med serrano som jeg håper inderlig at var godt nok oppvarmet.. for halvparten er nå i magen. Men så utrolig godt og bortsett fra konsistensen kjenner du ikke at de er stekt! Ruccola, rødløk og kremost, mmm.
 
Her blir det taco kveld med ungene, mannen min og foreldrene mine hjemme hos oss :)
 
Vi skal bort til et vennepar og spise god middag :) blir kalkun med tilbehør. Blir en rolig kveld med noen edru gravide og småbarnsforeldre ;)
 
Jeg og mannen skal være helt alene, gleder meg helt villt!

Forrett: Sjøkreps stekt i hvitløk og smør
Hovedrett: biff, hjemmelaga fløtegratinerte poteter, stekt sopp, kokte erter og en eller annen god saus.
Dessert: kake fra byens beste konditori (ærverdig og veldig kjent for kakene!)

Eplefryd fra Ringi å drikke. Øl til
mannen da ;)

Mannen lager alt.
Så skal vi se et par filmer sammen og pule på sofaen.
 
Vi får besøk av foreldrene mine, ene broren min og samboeren hans. Hun er også gravid, så det blir stille og rolig :) Mannen lager kalkunbryst servert med potetmos, rosenkål, rødløk, bacon og appelsinsaus.

Etterpå blir det stjerneskudd med ungene, brettspill og prat til jeg sovner på sofaen :p
 
Drar på hytten til svigers, så blir stille og rolig, langt unna raketter for hunden vår sin del. Aner ikke hva vi får til middag.
 
Samme her. Vi blir tre par med barn fra 6 mnd til snart 14 år. Spise kalkunfilet med grønnsaker som mannen lager. Jeg skal lage ostekake og venninna mi lager brownies.
Jeg står for maten på nyttårsaften,eller gubbis skal lage sausen da. Jeg har startet innsmøringen av kalkunen allerede og gleder meg til i morgen. Håper jeg klarer å holde den saftig ;)
 
Jeg og mannen skal være helt alene, gleder meg helt villt!

Forrett: Sjøkreps stekt i hvitløk og smør
Hovedrett: biff, hjemmelaga fløtegratinerte poteter, stekt sopp, kokte erter og en eller annen god saus.
Dessert: kake fra byens beste konditori (ærverdig og veldig kjent for kakene!)

Eplefryd fra Ringi å drikke. Øl til
mannen da ;)

Mannen lager alt.
Så skal vi se et par filmer sammen og pule på sofaen.
Fantastisk!!!! Stjeler noen ideer her! ;)
 
Her skal bare jeg og jenta mi være hjemme. Sambo skal jobbe. Vi skulle egentlig til søstra til sambo og lage masse god mat og feire med de. Så jenta mi fikk noen barn å leke med. Men så fikk både jeg og de omgangssyken. Så her blir det taco(snuppa som har valgt.. Hehe).
 
Back
Topp